Beantwoord

verlengen ds


  • is een nieuwe Poster
  • 6 reacties

Ik wil graag mijn dsl kabel verlengen of een langere kabel kopen

Tot nu toe heb ik geen langer kabel kunnen vinden. De kabel moet 4 - 5 meter lang zijn

icon

Beste antwoord door eric 21 March 2024, 09:27

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3

Bedoel je de kabel die vanaf het telefoonpunt naar je modem loopt? Beetje bouwmarkt zou die wel moeten hebben liggen maar hoe lang heb je daar nog plezier van sinds het koper netwerk uitgefaseerd wordt.

Hi jaapje78

Nee ik bedoel de kabel van de modem naar de muur. Is dat het telefoonpunt wat jij bedoelt?

Ik heb al bij verschillende winkels gekeken maar die hebben alleen een platte kabel, maar de dsl kabel moet rond zijn.

Reputatie 3

De inkomende telefoonkabel dus die in de dsl poort van je modem gaat? (just to be sure)

Die hoeft niet perse rond te zijn hoor, al is het wel fijn als die van een goede kwaliteit is omdat je anders storingen gaat krijgen. https://www.hornbach.nl/s/telefoonkabel zowel in plat als rond.

Reputatie 7
Badge +14

Het is sterk af te raden de DSL kabel te verlengen. Dat heeft direct impact op de stabiliteit en snelheid van je verbinding. Beter een oplossing zoeken aan de LAN zijde van de router.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DBrown 

Ik heb hier vroeger een simpele telefoonkabel van het ISRA punt naar de modem gehad van ongeveer 3 meter, de verbinding was snel en stabiel. Het is wel mogelijk maar als je een te lange telefoonkabel neemt dan kan dat nog wel eens voor verbindingsproblemen zorgen, in dat geval zorg je voor een kabel van betere kwaliteit.

Hu Waqqas

Ik heb vernomen dat een telefoon kabel kan storen. Ik zal het overwegen.

Bedankt 

Hi jaapje78

Ik zal bij hornbach kijken 

Dank je wel

Jaap nog even over de platte dsl kabel.

Welke is van goede kwaliteit. Ik heb vernomen dat een platte kabel niet goed is vanwege storing. Maar juist de platte kabel wordt meer verkocht dat de ronde.

Reputatie 3

Het gaat er vooral om dat je het liefst een kabel hebt met harde kernen, die zijn minder storingsgevoelig. En eric ook zegt: Het liefst wil je die kabel helemaal niet verlengen.

Ik durf zo niet te zeggen of die van de hornbach een solid cable is. Het is echt jaren geleden dat ik voor het laatst een telefoonkabel heb gebruikt.

Wat je ook kunt doen: Gebruik gewoon een netwerkkabel (solid) voor het verlengen, waarschijnlijk geeft dat het beste resultaat.

Reputatie 7
Badge +15

@DBrown 

Ronde kabels presteren beter bij de langere afstanden, platte kabels zijn ideaal voor de kortere afstanden.

Als het bij met uitstekend ging met een ronde kabel van 3 meter dan kun je het eens proberen met 4/5 meter 🙂

Hi waqqas

Dat is juist het probleem. Ik kan geen ronde kabel vinden van 4 of 5 meter.

Alleen de platte kabels zijn verkrijgbaar 

Reputatie 7
Badge +15

@DBrown 

Zoals hierboven al wordt aangegeven is een bekabelde router of AP aangesloten op de Zyxel ook een oplossing.

Ik kon deze DSL kabel wel vinden.

 

Waqqas

Kan ik deze in de dsl modem en de muur plaatsen?

 

Reputatie 7
Badge +15

@DBrown 

Dat moet kunnen 🙂

Reageer