Beantwoord

Waardoor komt een van de mail-accounts niet via wifi binnen en kan ik niets versturen

  • 7 December 2023
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

Ik heb een apple Macbook en Zyxel router (Odido=provider)

Sinds enkele dagen kan ik via een van de mail-accounts geen mail meer versturen / ontvangen.

Als ik de dit via de hotspot doe lukt he wel, kan dan versturen en ontvangen

Mijn privé-mail adres heeft geen last van de wifi, dit werkt gewoon.

Heeft iemand een idee waar het probleem kan zitten?

icon

Beste antwoord door Frits Coenen 13 December 2023, 12:03

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Frits Coenen, goed dat je een topic start! Ik heb gezocht en vond dit topic. Helpen deze tips jou? Laat het mij weten. Ik zie trouwens dat je één e-mailadres hebt via ons, niet meerdere. Wat bedoel je met '’een van de mail accounts'’? Mochten de tips in het andere topic niet helpen hoor ik dit graag!

Hoi @Frits Coenen, goed dat je een topic start! Ik heb gezocht en vond dit topic. Helpen deze tips jou? Laat het mij weten. Ik zie trouwens dat je één e-mailadres hebt via ons, niet meerdere. Wat bedoel je met '’een van de mail accounts'’? Mochten de tips in het andere topic niet helpen hoor ik dit graag!

Cheyenne,

mails naar info@rooynet zouden bij mij binnen moeten komen maar zijn blijkbaar geblokkeerd. Als in o een andere wifi inlog komt alles gewoon binnen. Ook het bedrijf via wie de mail loopt kan mij via de prove-mail bereiken maar niet via info@rooynet.nl

Collega’s van mij ontvangen de mails wel en hebben exact dezelfde instellingen.

de door hun naar mijn privé-mail kan ik niet openen:https://mailadmin.pictura-dp.nl/login.php

 

Bij deze de dringende vraag dit probleem op te lossen

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Frits Coenen ,

Je hebt het over mails ie naar het domein ROOYNET.nl 

Dan heb je dus een mailbox op picture-hosting.nl van het bedrijf wat rooynet.nl voor je beheert? Van een uitgaande blokkade naar die server zal geen sprake zijn, zou de ISP geen routing issue kunnen hebben naar Odido? De mail wordt blijkbaar door pictura-hosting.nl gedaan, dat lijkt geen dedicated mailserver voor Rooynet.nl

 

hoi @Frits Coenen ,

Je hebt het over mails ie naar het domein ROOYNET.nl 

Dan heb je dus een mailbox op picture-hosting.nl van het bedrijf wat rooynet.nl voor je beheert? Van een uitgaande blokkade naar die server zal geen sprake zijn, zou de ISP geen routing issue kunnen hebben naar Odido? De mail wordt blijkbaar door pictura-hosting.nl gedaan, dat lijkt geen dedicated mailserver voor Rooynet.nl

 

Eric,

probleem opgelost. Picturae had instellingen gewijzigd waardoor mails niet meer doorkwamen. Door inheb jullie info doorgestuurd en dat heeft hen in actie gezet. Bedankt!

Reageer