Beantwoord

Wat met ONT als er hogere snelheden komen dan 1 Gbps?

  • 7 November 2023
  • 4 reacties
  • 72 Bekeken

Beste Odido,

 

Gaan jullie nog snelheden aanbieden hoger dan 1 Gbps? Zo ja, welke ONT gaan jullie dan gebruiken omdat de huidige mediaconverter maar geschikt is tot 1 Gbps. 

Er worden namelijk al door concurrenten 2 Gbps of zelfs 5 Gbps aangeboden aan particulieren.  

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 November 2023, 15:29

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tazznl 

Het antwoord van een moderator is dat ze niet achterblijven op de glasvezelmarkt maar ze mogen hier nog niks over bekend maken.

De huidige XGSPON ONT's kunnen snelheden aan tot 10 Gbps en de Zyxel-T56 heeft een WAN poort van 2,5 Gbps.

Dat kan kloppen, maar hier zijn afgelopen periode en nu ook nog de oudere T-54 en huawei ONT's geleverd. En die zijn max 1 Gbps. het is dat ik sinds gisteren na bellen een T-56 krijg ter vervanging. 

Reputatie 7
Badge +15

@tazznl

Als er een hogere snelheid beschikbaar komt en je gaat ook voor een hogere snelheid dan zal er wel voor gezorgd worden dat je de juiste apparatuur hebt die geschikt is voor die snelheid.

Reputatie 7
Badge +16

Even in navolging van bovenstaand bericht over dat we meegaan met de concurrentie: het moge duidelijk zijn dat alle providers elkaar snel proberen te volgen. Dat is meegaan met de huidige trend en staat los van of en wanneer het eventueel aangeboden kan worden. Ik wil met klem benadrukken dat wij nog van niets afweten, maar uiteraard zal het ooit een keer beschikbaar worden gemaakt; dat is verder geen geheim. Ik proef dat de suggestie (onbedoeld) gewekt wordt dat dit binnen afzienbare termijn is, hier kan ik heel kortaf en resoluut in zijn: ik heb geen flauw idee wanneer dit zal zijn. Als er nieuwe proposities komen met nieuwe snelheden, worden wij ook vaak pas meegenomen wanneer de plannen allang op tafel liggen en in de afrondingsfase zijn. Uiteraard zullen we het mededelen wanneer dit handig en toegestaan is, maar daar gaan wij zelf niet over.

Een kleine maar belangrijke slag om de arm omdat we niet willen dat jullie teleurgesteld zijn als het langer duurt dan door menigeen geanticipeerd is.

Reageer