Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido

  • 30 September 2021
  • 88 reacties
  • 6492 Bekeken
Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Dit is de nieuwe wensenlijst voor Internet +TV van Odido. Hier kun je al jouw wensen en suggesties plaatsen. Houd er alsjeblieft rekening mee dat we wensen die onmogelijk zijn niet zullen plaatsen. 

 

Je hebt je tv aangezet en denkt: “Hmm, er ontbreekt eigenlijk nog iets aan mijn kijkervaring!” Mooi zo! Schrijf ‘em op en plaats je reactie in dit topic. We verzamelen hier namelijk alle wensen en suggesties voor Internet + TV. Dat betekent dat jij jouw eigen ideeën kunt loslaten op Internet, TV en Vast Bellen, maar bijvoorbeeld ook op de Community (Overig). 

 

Ideation is live sinds 21 november 2023! Check alle ideeën en de nieuwe categorieën in ons gloednieuwe platform: Wensen en suggesties, hoe werkt het? | Odido community

 

 

Zodra het zover is, kondigen we het groots aan en komen we met een concrete update waarin alles uitgelegd wordt. Tot die tijd zet ik dit topic (TIJDELIJK) dicht. Bedankt voor alle ideeën en tot snel! 😄

[13-11-2023] UPDATE: vanaf volgende week maandag lanceren we Ideation en worden al jullie wensen en suggesties onder gebracht in een nieuw platform. We hebben daarin 4 groepen: Nieuw, In Onderzoek, Afgewezen en Afgerond. Een topic met uitleg volgt nog. We zijn nu bezig om alle ideeën te bundelen en te her-categoriseren. Tot dan! 

[16-11-2023] UPDATE: Alle wensen en suggesties zijn geconverteerd naar losse ideeën. Vanaf morgen wordt alles in de juiste categorie geplaatst. Als een idee afgewezen is, dan zal dit zichtbaar zijn onderaan de hoofdpagina bij “Niet mogelijk”. Er wordt verder niet specifiek ingegaan op het hoe en waarom, tenzij het technisch niet mogelijk is. Maandag 20 november 2023 gaat Ideation live.

 


This topic has been closed for comments

88 reacties

Hoi @Jason, hoe staat het met de wensenlijst?

Komt er een nog een correctie van het foutenfestijn van de vorige release en wordt de interface dan misschien weer gebruikersvriendelijk?

Het weergeven van de gekozen zender door de gids heen is en blijft onzinnig en gaat te koste van de gids. Je hebt niets aan bewegend beeld door de gids heen waardoor je de gids niet lekker kan lezen.

Schakelen tussen tv zenders kost bijna een seconde voor je weer beeld hebt. Wie heeft dit verzonnen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Hio, we zijn altijd druk bezig om zoveel mogelijk wensen te volbrengen, dit lukt niet altijd. Wel kan ik je mededelen dat we op dit moment bezig zijn met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid! We zullen dit aankondigen zodra het kan en mag.

Hey @Hio, we zijn altijd druk bezig om zoveel mogelijk wensen te volbrengen, dit lukt niet altijd. Wel kan ik je mededelen dat we op dit moment bezig zijn met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid! We zullen dit aankondigen zodra het kan en mag.

@Tommie Het omwisselen van de oude Entone voor een Amino is in elk geval geen succes gebleken.

  • Elke ochtend een vreemde weergave (dubbele tekst) van tekst in gids en menu
    • Uitsluitend op te lossen met een volledige herstart, alleen het menu herstarten brengt helaas niets
  • Elke herstart van de Amino zorgt voor een app_update (2.88 > 2.97) terwijl de box al 2.97 draaide na de vorige update….
    • Schermweergave is wel weer OK na de herstart maar deze kost bij elkaar 5 minuten en ik moet elke keer weer login/pin invoeren

Intussen ken ik mijn klantnummer en pincode uit mijn hoofd maar is er nog geen oplossing in beeld voor de problemen met de nieuwe app, terwijl de oude app ruim voldeed. Zo jammer!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Hio, bedankt voor je terugkoppeling.

Heb je de TV Box al voorzien van een harde factory reset? Zo niet, zou je dit kunnen uitvoeren?

 

Amino Aria (zonder opnamefunctie)

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

 

Hey @Hio, bedankt voor je terugkoppeling.

Heb je de TV Box al voorzien van een harde factory reset? Zo niet, zou je dit kunnen uitvoeren?

Al eerder gedaan maar nogmaals. Na reset start het ding op met 2.88 en haalt dan 2.97 op.

Je hoort morgen van me hoe de weergave dan is.

Hey @Hio, bedankt voor je terugkoppeling.

Heb je de TV Box al voorzien van een harde factory reset? Zo niet, zou je dit kunnen uitvoeren?

Al eerder gedaan maar nogmaals. Na reset start het ding op met 2.88 en haalt dan 2.97 op.

Je hoort morgen van me hoe de weergave dan is.

Helaas @Tommie, ook nu weer vreemde weergave. Amino zegt nog 2.97 te draaien, reboot leidt tot update 2.88 naar 2.97 en weer normaal beeld. De upgrade verloopt goed volgens de meldingen op scherm maar toch wordt deze niet opgeslagen. Is dit alleen bij mijn 710x?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Hio, ik zag je privébericht voorbij komen. Ik heb daar op je vragen gereageerd. 

Reputatie 7
Badge +6

Voor iedereen met een TV-box met HDD: Sinds dinsdag heet T-Mobile Odido. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.

Dit is de nieuwe wensenlijst voor Internet +TV van Odido. Hier kun je al jouw wensen en suggesties plaatsen. Houd er alsjeblieft rekening mee dat we wensen die onmogelijk zijn niet zullen plaatsen. 

 
 

 

@Jason van Odido Fijne aanpassing in de app zodat het beeld de gids niet meer verstoort. Mooi!

 

De verkeerde volgorde van favorieten is nog niet opgelost, staat die nog gepland?

Stappen om het te reproduceren:

  1. amulet instellingen
    1. profiel, favorieten uitzetten als deze aanstaan
    2. mijn zenders
    3. alle favorieten verwijderen
    4. terug naar tv kijken
  2. amulet herstarten, power cycle
  3. amulet instellingen
    1. mijn zenders
    2. NPO1, NPO2, NPO3 toevoegen aan favorieten
    3. profiel, favorieten aanzetten
    4. terug naar tv kijken
  4. open tv-gids
    1. netjes van boven naar beneden NPO1, NPO2, NPO3
  5. amulet herstarten, power cycle
  6. open tv-gids
    1. brakke handel; van boven naar beneden NPO3, NPO2, NPO1

Ben niet echt tevreden over de laatste update. Wisselen van kanaal duurt lang. Graag oplossen. 

Klopt er zit nu behoorlijk meer tijd tussen wisselen van programma's dan voorheen, ook oproepen van andere functies duurt langer.

Reputatie 7
Badge +16

@all We gaan dit topic vanaf januari volledig nieuw leven inblazen in een nieuwe omgeving op de Community. Dit wordt onze zogeheten IDEATION-ruimte en zal later extra belicht worden. Voor nu zijn we met alle betrokken afdelingen aan het checken wat wel en pertinent niet mogelijk is zodat we ideeën en wensen weer kunnen updaten. Voor nu roep ik daarom graag een tijdelijke stop op het toevoegen van ideeën/suggesties zodat we hier straks een revisie op kunnen plaatsen.

Geen zorgen: alle wensen en suggesties worden serieus bekeken. Het gaat er straks ongeveer zo uitzien:

Bron: Got an idea? | inSpired (insided.com)

 

Zodra het zover is, kondigen we het groots aan en komen we met een concrete update waarin alles uitgelegd wordt. Tot die tijd zet ik dit topic (TIJDELIJK) dicht. Bedankt voor alle ideeën en tot snel! 😄

Mocht je nou echt een goed idee hebben of een leuke suggestie willen laten plaatsen? Maak dan een topic aan, dan pakken we die vanaf januari op! 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: vanaf volgende week maandag lanceren we Ideation en worden al jullie wensen en suggesties onder gebracht in een nieuw platform. We hebben daarin 4 groepen: Nieuw, In Onderzoek, Afgewezen en Afgerond. Een topic met uitleg volgt nog. We zijn nu bezig om alle ideeën te bundelen en te her-categoriseren. Tot dan! 

Reputatie 7
Badge +16

[16-11-2023] UPDATE: Alle wensen en suggesties zijn geconverteerd naar losse ideeën. Vanaf morgen wordt alles in de juiste categorie geplaatst. Als een idee afgewezen is, dan zal dit zichtbaar zijn onderaan de hoofdpagina bij “Niet mogelijk”. Er wordt verder niet specifiek ingegaan op het hoe en waarom, tenzij het technisch niet mogelijk is. Maandag 20 november 2023 gaat Ideation live.