wie is de eindverantwoordelijk voor popcentrales?

  • 22 January 2024
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

In pop centrale nabij ons huis is onze kabel 2x in 4 maanden verwijderd en losgetrokken. Elke keer 1.5 ongemak door het niet hebben van een fatsoenlijk internet aansluiting. Nu kunnen kennelijk monteurs in diens of freelance die verschillende providers vertegenwoordigen elkaars kabels eruit trekken. Maar wie is nu de eindverantwoordelijke. E.g. onze beveiliginssysteem hangt hier vanaf en als het uitvalt en het hiermee aannemelijk gemaakt kan worden dat een eventuele inbraak die dan toevallig gebeurd, wie mag ik dan de rekening sturen?

Jason van Odido 3 maanden geleden

Goedemorgen @MeneerMeneer, mijn oprechte excuses voor de te late reactie. Jouw topic kon niet automatisch opgepakt worden omdat het in een onbestemd sub-forum terechtgekomen was en daardoor hebben we niet tijdig kunnen reageren. 

De eindverantwoordelijke voor een wijkcentrale is in principe de gemeente samen met een aantal partijen zoals uitvoerder(s), netbeheerder en dergelijke. Het beheer is in handen van de hoofduitvoerder die de Glasvezel aanleg verzorgd heeft voor die desbetreffende POP. Maar ik denk dat de aansprakelijkheid - als je daarop doelt - ligt bij de gemeente waarin de POP zich bevindt.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @MeneerMeneer, mijn oprechte excuses voor de te late reactie. Jouw topic kon niet automatisch opgepakt worden omdat het in een onbestemd sub-forum terechtgekomen was en daardoor hebben we niet tijdig kunnen reageren. 

De eindverantwoordelijke voor een wijkcentrale is in principe de gemeente samen met een aantal partijen zoals uitvoerder(s), netbeheerder en dergelijke. Het beheer is in handen van de hoofduitvoerder die de Glasvezel aanleg verzorgd heeft voor die desbetreffende POP. Maar ik denk dat de aansprakelijkheid - als je daarop doelt - ligt bij de gemeente waarin de POP zich bevindt.

Reageer