Beantwoord

Zyxel router inlog wachtwoord maximaal aantal tekens?


Reputatie 2

Zit er een limiet aan het aantal karakters dat het wachwoord voor inloggen op de router mag hebben?

Of zijn er karakters die niet gebruikt mogen worden?

Ik heb het wachtwoord veranderd, dat wordt geaccepteerd en dan moet ik opnieuw inloggen maar dan krijg ik de melding “De gebruikersnaam of het wachtwoord is niet correct of vergrendeld.”

Gebruikersnaam (admin) is niet gewijzigd, dat kan volgens mij ook niet, dus zou het wachtwoord verkeerd moeten zijn. Echter heb ik dit copy/paste gedaan. Ik heb gecontroleerd dat er geen spatie in is gesmokkeld.

Dit is nu twee keer gebeurd, ik wijzig het wachtwoord en dan kan ik niet meer inloggen. De eerste keer heb ik een fabrieksreset gedaan, maar nu wil ik graag eerst weten of er een limiet aan het aantal karakters zit of dat bepaalde karakters niet gebruikt mogen worden voordat ik weer een fabrieksreset doe en weer alle instellingen opnieuw moet gaan wijzigen.

 

icon

Beste antwoord door pklijzing 13 April 2023, 16:00

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3

Je moet niet te snel willen typen. 

En "niet te snel" is eigenlijk gewoon langzaam... 

Ik gebruik een paswoord manager. Nou dan wordt het helemaal een zooitje. Dan worden letters gewoon weggegooid. 

Op een mobiel is inloggen ook een gedoe.

Je kunt zorgen dat het wachtwoord zichtbaar wordt door op het oogje te klikken dat gelijk achter het invoer beeld staat. 

Reputatie 2

Ik gebruik ook een wachtwoordmanager maar de tweede keer heb ik het wachtwoord voor de zekerheid in een notitie gezet.

Netjes kopiëren en plakken vanuit de notitie en voor de zekerheid teken na teken controleren. (Ook op het oogje geklikt.)

Nu kan ik en zal ik morgen wel weer een fabrieksreset uitvoeren, dit keer zal ik het wachtwoord wijzigen (met minder karakters en geen speciale tekens) voordat ik alle instellingen heb doorlopen 😉

Ik vraag mij alleen af of er dus een limiet op het aantal tekens zit of dat je bepaalde speciale karakters niet kan gebruiken en zo ja, waarom het dan wel geaccepteerd werd maar ik vervolgens niet kan inloggen.

En ik weet het, iedereen zegt dat hij/zij zeker weet dat het juiste wachtwoord is ingevuld. Maar ik weet het echt zeker 😜

 

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

 

 

Reputatie 3

Gebruik je een echt heel lang wachtwoord dan? 

Bij mij staan er in ieder geval ook speciale karakters in.

Het blijft een lastig ding. Er zijn meer topics over het inloggen en problemen. Ik heb ook een aantal keren factory reset moeten doen 

Reputatie 2

Het wachtwoord bestaat uit 21 tekens. Langer dan gemiddeld denk ik maar toch niet echt heel lang.

Ik doe straks een fabrieksreset en dan zal ik in ieder geval een korter wachtwoord gebruiken.

Reputatie 3

En al weer een nieuw topic over het inloggen: https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/wachtwoord-manager-actief-tegengewerkt-bij-zyxel-admin-interface-350529?postid=1706123#post1706123

Daar wordt zelfs gesteld dat plakken van wachtwoord niet mag werken.

Heb je het al geprobeerd gewoon te typen, langzaam en zichtbaarheid aan?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pklijzing 

Dit probleem is al bekend bij T-Mobile.

Ik heb in het begin ook een aantal keer een fabrieksreset moeten doen vanwege dit probleem maar bij mij is het zo :

Bij het inloggen op de interface wordt je bij de eerste keer gevraagd om het wachtwoord te wijzigen, type je nieuwe wachtwoord in en negeer het aantal sterretjes dat langer is dan je wachtwoord.

Wanneer je later wilt inloggen type gewoon je wachtwoord in, klik niet op het oogje en let niet op het aantal sterretjes. Zo kom ik er vaak in.

Enkel bij de WiFi instellingen moet je wel het oogje aanzetten bij het wijzigen van de WiFi wachtwoord want daar moet hij juist wel kloppen.

Verder heb ik in de Zyxel-T54 > diagnostisch > gebruikersaccount gekeken of er iets van maximaal aantal tekens staat bij wachtwoord wijzigen maar dat staat er niet.

Reputatie 2

 

 

Daar wordt zelfs gesteld dat plakken van wachtwoord niet mag werken.

Heb je het al geprobeerd gewoon te typen, langzaam en zichtbaarheid aan?

Langzaam, zichtbaarheid aan, paar keer controleren of alles goed ingevoerd is maar helaas.

 

 

 

Verder heb ik in de Zyxel-T54 > diagnostisch > gebruikersaccount gekeken of er iets van maximaal aantal tekens staat bij wachtwoord wijzigen maar dat staat er niet.

Ik kreeg op een gegeven moment een melding dat het wachtwoord 4 - 64 tekens lang moet zijn dus mijn 21 tekens is het probleem niet.

Ik vermoed dat een speciaal teken roet in het eten gooit, ik zal dan ook als ik later vandaag een fabrieksreset uitvoer eerst controleren of ik na het wijzigen van het wachtwoord opnieuw kan inloggen, voordat ik andere wijzigingen doorvoer.

 

@JwBokx en @Waqqas, hartelijk bedankt voor het meedenken 👍

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@pklijzing 

Ik gebruik voor het wachtwoord van de interface een hoofdletter, kleine letters en cijfers.

Na het intypen van het wachtwoord zie ik wel meer sterretjes dan de lengte van mijn wachtwoord maar meestal kom ik er wel gewoon in.

Gebruik geen Password manager of kopieer en plak het wachtwoord niet.

Reputatie 3

Wel opletten dat admin volledig klein moet zijn. Vooral op mobiel komt er automatisch een hoofdletter A.

Op mobiel is ook leuk als je wachtwoord eindigt met een !? of iets dergelijks. Dan komt er automatisch een spatie achter. Wordt dan ook afgekeurd.

Reputatie 2

Fabrieksreset uitgevoerd, nieuw wachtwoord maar zonder speciale tekens en het opnieuw inloggen werkt (zelfs met plakken).

Geen idee welk speciaal teken ervoor zorgde dat inloggen niet lukte, ik waag mij dan ook maar niet meer bij deze router aan speciale tekens, maar het is opgelost.

 

Jullie nogmaals bedankt voor het meedenken 👍

Reageer