Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 120687 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


529 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AlbertG, goed dat je dit aangeeft. Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat we de betaling ontvangen hebben. Ik heb dit ook meteen voor je vergoed, dit zal ons systeem nog moeten verwerken. Als dit eenmaal verwerkt is zal het een paar werkdagen duren, meestal 3, voordat het terug te zien is op je rekening! 

Reputatie 2

Dag T-mobile 👋 

In modemland, een knotsgek avontuur,
Ik zei gedag tegen T-Mobile, dat was puur.
Maar nu, zonder label om 't modem te verzenden,
Moet ik het naar de klantenservice wenden!

Oh T-Mobile, met je supersnel internet en veel flair,
Waar is dat retouretiket, oh waar oh waar?
Misschien verstopt in een digitale vortex, oh nee!
Of gewoon in de postbode's rommelige chaotische zee?

Lieve T-Mobile, met een glimlach op mijn gezicht,
Mag ik dat retourlabel, een klein gedicht?
Zonder het te zeggen, geen ergernis of pijn,
Laat dat label komen, en ik zal blij zijn!

Zodra het label arriveert, met vreugde en gejuich,
Stuur ik dat modem terug, zonder enig gefluich.
Dus T-Mobile, alsjeblieft, wees mijn held,
En bezorg dat label, op een supersonische snelheid!

Laat ons lachen en plezier maken, met een tikje magie,
En maak van deze retourkwestie, een kluchtige symfonie!
Dank je T-Mobile, voor de aandacht en zorg,
Ik wacht met geduld, op een label vol gloor!

Reputatie 7
Badge +9

Dag @DeTrageGast,  

In een land vol vraagtekens staan wij voor je klaar,

Volg de volgende instructies en dan ben ik je voor eeuwig dankbaar,

  • Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar T-Mobile Thuis. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.

Zodra je deze stappen hebt volbracht,

Zorgen wij dat het goed zal komen met man en macht!😎

 

 

Reputatie 1

Hoi T-Mobile, ik heb vorige week mijn TV Box teruggestuurd via DHL. Maar ze maken er wel een potje van zeg. Is al een week onderweg. Dan zijn jullie in ieder geval op de hoogte dat ik hem verzonden heb😀

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dku2022, dit ziet er inderdaad niet helemaal lekker uit bij DHL.

Je kan altijd een belletje plegen hierover met DHL, ook ik zie inderdaad dat het vertraagd is door het sorteerproces. Hopelijk gaat dit als nog goed. Zo niet, trek dan opnieuw aan de bel, dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen! 

Reputatie 1

Beste @Tommie ik ben niet degene die voor het retourpakket heeft betaald… Jullie hebben een eigen ingang bij DHL? Ik krijg dit als antwoord via de chat:

 

Ik ga er als klant nu verder geen energie insteken. Ik heb aan mijn verplichting voldaan en ook aan jullie wensen om het via deze DHL methode te versturen. De rest is aan T-Mobile.

Reputatie 1

Beste @Tommie ik ben niet degene die voor het retourpakket heeft betaald… Jullie hebben een eigen ingang bij DHL? Ik krijg dit als antwoord via de chat:

 

Ik ga er als klant nu verder geen energie insteken. Ik heb aan mijn verplichting voldaan en ook aan jullie wensen om het via deze DHL methode te versturen. De rest is aan T-Mobile.

Beste T-Mobile @Tommie , ook aan de telefoon helpen ze mij niet verder, heb een half uur aan de lijn gehangen. Ze verzoeken dit aan jullie te melden zodat er dan via jullie eigen ingang een onderzoek gestart kan worden? Hoe nu verder? Straks krijg ik een rekening van 90 euro...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dku2022, geen zorgen! Ik heb de TV Box handmatig afgemeld in ons systeem. Je zult geen boete ontvangen. 

Reputatie 1

Hey @dku2022, geen zorgen! Ik heb de TV Box handmatig afgemeld in ons systeem. Je zult geen boete ontvangen. 

Beste @Tommie dank hiervoor. De status van het retourpakket is nog steeds onveranderd. Ik neem aan dat jullie hierover verder contact opnemen met DHL?

 

Geachte T-mobile,

 

Op dit moment staat mijn gehele inboedel opgeslagen tijdelijk in een opslagbox in verband met mijn verhuizing. Helaas heb ik er geen rekening mee gehouden dat ik de apparatuur terug zou moeten sturen, aangezien ik in mijn nieuwe woning per 01-11-2023 ook graag weer bij jullie mijn internetabonnement in wil laten gaan. Waar/ in welke doos de apparatuur zich op dit moment in de opslagbox bevind is mij helaas een raadsel en een onbegonnen zaak om dit te achterhalen.

 

Is er een mogelijkheid om de apparatuur te behouden en te gebruiken voor mijn nieuwe abonnement? Of om de apparatuur later alsnog terug te sturen?

 

Ik hoop op jullie begrip.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rick Hietland

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dku2022, goed dat je het navraagt en excuus dat wij niet terug zijn gekomen op je bericht, dit licht ik graag heel snel voor je toe! De volledig afmelding volgt pas zodra ook het TV Abonnement is opgezegd. Omdat je deze opzegt per 22-08 zal de volledige afmelding morgen volgen. In ieder geval hoef je niks meer te doen wat betreft de TV Box, Tommie heeft dit volledig voor je geregeld en opgeknapt! 😃

 

Hoi @RICKHIE, logische gedachte en ik had dit ook graag voor je waargemaakt! Het lastige is dat de apparatuur gekoppeld is aan een specifiek abonnement en wij dit niet kunnen wijzigen. Hierdoor moeten wij je nieuwe apparatuur opsturen als je een nieuw abonnement bij ons aanvraagt. Een mooi voordeel: hiermee zal je in je nieuwe huis het nieuwste van het nieuwste hebben! 😃 Ik wens je alvast veel succes met de verhuizing toe.

Ik heb geen verzendbewijs gekregen en ook niet later per email. Ik heb het pakket met Tmobile thuis internet teruggestuurd op vrijdag of zaterdag. Ik heb gebruik gemaakt van de qr code, print versie. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Toni Ams, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Dat is wel gek dat je geen bevestiging ontvangen hebt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat het wel onderweg is naar ons en het apparatuur komt als het goed is vrijdag bij ons aan! Ik ga er vanuit dat het goed komt. Als je hier nog een e-mail over krijgt dat het niet goed gaat, laat het dan direct weten. Dan kijk ik het voor je na. 

Reputatie 1

Hallo,

Mijn tv box moet opgestuurd worden naar tmobile maar ik krijg geen download label.  DHL punt neemt t niet aan op deze manier.... Wat te doen? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Makadocias 

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar T-Mobile Thuis. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.

Reputatie 1

Maar waarom wordt er dan gezegd op de site dat er een QR code gemaakt moet/kan worden als dit niet kan of lukt..... slechte zaak. Deze dingen hierboven genoemd waren mij bekend. Alsnog nam het dhl punt mijn pakket niet aan... lekker kansloos zo. Graag een qr code als dat kan.....

Reputatie 7
Badge +8

@Makadocias Ik heb meteen voor je gekeken. De QR-code voor jouw pakket is gewoon beschikbaar. Je kunt deze terugvinden in My T-Mobile bij jouw open bestellingen: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Deze informatie kun je ook terugvinden in de e-mail die gestuurd is op 28 augustus. Je kunt de QR-code laten scannen bij een DHL punt of je kunt de QR-code uitprinten. 

Reputatie 1

Super! Nu heb ik wel de QR code! Bedankt!

Beste Tmobile/Odido,

 

Onlangs heb ik twee tv boxen opgezegd. En retour gezonden op 24 augustus j.l. vandaag echter een mail ontvangen dat jullie deze nog niet hebben ontvangen. Op DHL staat dat deze op 30 augustus j.l. bij jullie is bezorgd. Het gaat om DHL pakket 3STML010103480.

met vriendelijke groet,

 

Roy Schellevis 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RoyS1988, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zie dat het pakket door ons is ontvangen. Ik heb de TV Boxen handmatig op ontvangen gezet. Je zult nu geen e-mails meer ontvangen hierover!  

Hey @RoyS1988, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zie dat het pakket door ons is ontvangen. Ik heb de TV Boxen handmatig op ontvangen gezet. Je zult nu geen e-mails meer ontvangen hierover!  

 

Dank je wel!

Hallo, ik heb mijn apparatuur in een DHL kluis gedaan omdat deze met de retourcode gewoon open ging. Hierbij heb ik echter geen verzendbewijs ontvangen maar nu dus wel bericht dat ik het niet gestuurd heb en dus boete krijg. Wat kan hieraan gedaan worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rekmy, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat de zending blijft hangen. Ik heb het apparatuur handmatig afgemeld. Hierna zul je geen e-mails meer van ons ontvangen. Ik wens je nog een prettige dag! 

Hey @rekmy, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat de zending blijft hangen. Ik heb het apparatuur handmatig afgemeld. Hierna zul je geen e-mails meer van ons ontvangen. Ik wens je nog een prettige dag! 

Super, bedankt!

Hoe ontvang ik een QR code / label ??

Reageer