Zyxel T-54: hoe werkt het?

Zyxel T-54: hoe werkt het?

Toon eerste reactie

131 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Het is altijd zo makkelijk om onze huisexpert, attente collega en persoonlijke modemdeskundige aan de digitale mouw te trekken @Jaap: heb jij de antwoorden op de vragen van @yalerta? 😊

Een aantal goede vragen trouwens! 

Op deze vraag geef ik vast antwoord: “Is er een Tmobile firmware ingezet of dusdanige aanpassingen gedaan waardoor er een kreupele modem ontstaan is?” → In principe gebruikt elk modem dat door TM uitgegeven wordt custom firmware. Dit zal in geen enkel geval bewust zorgen voor een verminderde experience; doel je hierbij op specifieke elementen/functies van de andere modems waarbij de firmware voor issues zorgde?

Reputatie 7
Badge +5

?

Kan de wifi 's-nachts geprogrammeerd uitgeschakeld worden?

Kunnen er tijdslots ingezet worden waarbij huisgenoten (kinderen) tijdelijk de toegang ontzegd wordt?

Zomaar wat vragen die regelmatig op dit forum voorbij komen.

Is er een Tmobile firmware ingezet of dusdanige aanpassingen gedaan waardoor er een kreupele modem ontstaan is?

Kan de SFP poort gebruikt worden en in te zetten naar het eigen netwerk? Wel leuk om hem rechtstreeks met je eigen server te verbinden (als het lukt om daarvoor een werkende Fiber netwerk kaart met de juiste SFP module te vinden,VMware-Esxi is nogal kieskeurig) 😉 Als daar een tester voor nodig is puntje puntje puntje 😎

Ten aanzien van de wifi zien de specificaties zien er goed en up-to-date uit.
De T50 was met de gigabit bekabelde netwerk doorvoer een goed apparaat. Hopelijk doet deze T54 hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jaap 

Nu jij een aantal maanden de Zyxel-T54 in gebruik hebt, hoe ervaar jij de stabiliteit en snelheid? En wat vind je er nog meer beter aan dan zijn voorganger?

Ik zie de Zyxel-T50 ook nog staan, hoef jij hem niet terug te sturen? 😜

Reputatie 5

Thanks @Jason Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van de eerste gebruikers. Uiteraard heb ik 'm zelf al een aantal maanden getest, maar nu ook parallel aan de “gewone” thuis verbinding.

 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor deze prachtige toevoeging @TMTV! 😄👍

Reputatie 7
Badge +6

Wat een verrassing, dit mooie nieuws! 😉 Het wordt hierboven niet vermeld, maar hij ondersteunt ook het extra veilige WPA3. Voor wie nog meer wil weten over de nieuwe router en tevergeefs ‘T-54’ gegoogeld heeft: dat is slechts de naam die T-Mobile eraan geeft. Vanuit Zyxel heet ‘ie officieel ‘DX5401’. Dat levert al meer resultaten op, zoals deze productpagina van de fabrikant. Helemaal onderaan vind je dit:

Dat doet me vermoeden dat deze router niet het laatste stukje nieuwe hardware is dat we van onze magenta vrienden mogen verwachten… 😁

Reageer