Informatie

Alles over 4G voor Thuis

Alles over 4G voor Thuis

Toon eerste reactie

299 reacties

Reputatie 2

 

Het zou theoretisch mogelijk zijn dat, juist omdat je een beter signaal hebt, dat je fluctuaties in bijv. luchtkwaliteit beter gaat zien. Het weer heeft bijvoorbeeld wel degelijk een effect op je signaalsterkte. Daarnaast zullen we tzt met Mimo-achtige antenne’s ook zien dat je zomaar ineens andere signaalwaardes ziet als die antenne’s zichzelf bijstellen. 

Ter vergelijking op jouw lokatie, wat voor snelheden haal je met een normale telefoon? Is dat veel minder dan wat je met de buitenantenne(s) haalt (Je zelf aangeschafte antenne en de T-Mobile Huawei variant)?

Reputatie 3

 

En t-mobile technici weten dit dan niet…. LOL... proest....

Reputatie 4

@Xandrios met mijn iphone icm t mobile unlimited haal ik buiten in de tuin (hemelsbreed 500 meter van de mast) rond de 135mb down en 30mb up. deze is niet afgeknepen.

met de nieuwe outdoor B2368-66 rond de 90mb met uitschieters boven de 100 down en 9 mb up.

mijn vorige hardware b535-232 met konig antenne zat ik rond 80 mb down. deze ontvangst was veel stabieler dan de outdoor versie. Had 5/5 streepjes 4G+ ontvangst. werd zelden minder.

Ik gebruik nu de nieuwe outdoor unit en heb mijn andere router met antenne als back up staan. dus kan snel wisselen.

 

Reputatie 4

 

 

dit is idd een puntje!

Ondertussen heb ik vanmiddag de versie met alleen binnenrouter  aangeschaft, ik moet zeggen dat het prima werkt.

Ik zie het abonnement en ookdook verbruiksstatus echter niet in mijn mobiele app staan, komt dat  omdat het weekend is?

Reputatie 3

Heb je “Gebruiker toevoegen” gedaan? Lijkt een onlogische actie maar daarmee voeg je een abonnement toe.

Thnx! Dat was het inderdaad. 

Ik moet zeggen dat ik al sinds het orange-tijdperk een tevreden klant ben, je zult mij niet horen klagen over bereik of snelheid. Maar de app en inlogwijze e.d. mag allemaal wat gebruiksvriendelijker. Ik ben behoorlijk handig op technisch gebied, maar ik heb me net een weg moeten banen door een wirwar van wachtwoorden, niet herkende automatische herkenning van mijn nummer(!), reset-verzoeken per mail die nooit aangekomen zijn, haperende webpagina's, klantvoordeelverzoeken aan mezelf(!), bizarre tekstinvullingen tijdens het typen van deze post. Meerdere abo's hebben maakt het er alleen maar moeilijker op. Ook moet het toch mogelijk zijn om al je abo's in één overzicht te hebben in de app. Lezen we even mee T-Mobile?

Ik heb 4GvT in feb 2020 verlengd maar wil overstappen naar een ruimere bundel van 500GB omdat sinds ‘Stay-at-Home” de 100GB binnen 10-15 dagen op is. Is dat mogelijk?

Onze locatie komt wel in aanmerking voor Extra Snel maar dat hoeft niet echt.

Reputatie 7
Badge +14

Als je hebt verlengd, dan ben je weer een nieuwe contractperiode aangegaan. Na die periode kun je misschien overstappen op het nieuwe product. Op jouw postcode moet dat dan wel worden aangeboden. Het aantal huishoudens wat dit kan is namelijk kleiner dan het oude 4g voor thuis.

Reputatie 4
Badge

 

 

kan weg

Reputatie 4

Goedemorgen ik ben deze ochtend bezig geweest met het zoeken van de meest ideale plekje voor de outdoor unit. Ik denk dat ik hem heb gevonden. de verbinding is veel stabieler en haal nu gemiddeld 96 mb down. mijn ervaring is dat de outdoor gevoelig is, unit op de ene plek minder sterk bereik en 50 cm verder veel beter. 

ik had hiervoor op een andere plek staan maar was niet het beste plekje dus hang de outdoor unit niet zomaar op, neem de tijd om de meest ideale plekje te vinden.

https://www.speedtest.net/result/9815045153.png

 

Reputatie 4

@feplas thanks geregeld, 

Reputatie 4

@David heb nu denk ik de ideale plek gevonden. vraagje waarom heb ik nu met nu goed bereik GEEN LTE+

Is de door mij aangeschafte Huawei b818 eigenlijk simlockvrij? En zo nee, hoe en wanneer kan ik die simlockvrij maken?

Wij zijn alreeds een paar jaar klant met het oude 4GvT abonnement en de normale 100Gb bundel die we gebruiken voor onze stacaravan op de camping (het T-mobile adres staat hier ook op), nu wil ik het nieuwe sneller internet bestellen van 100Mbit.

Kan ik het pakket ook op mijn thuis adres laten afleveren? Dit in verband met geen postadres op de camping. Kan ik het pakket al gebruiken zonder een monteur te raadplegen (is wel de bedoeling om deze te laten komen maar duurt even voor de vakantie begint en normaliter alleen in weekenden op camping aanwezig of houd ik mijn huidige 4GvT sim?)

Reputatie 7
Badge +14

Het nieuwe product kan/mag alleen op het adres waarop een positieve postcode check wordt afgegeven worden gebruikt. Het oude product kon je nog wel meenemen naar de camping. Dat kun je dus behouden. 

Lijkt me een vreemde bedoeling dat het pakket zelf niet ergens anders afgegeven mag worden, het wordt daar immers niet gebruikt alleen gedropt, hier is namelijk 0 mogelijkheid om iets af te geven, het is een camping..

 

Als men daar zo stug aan vast houd laat ik denk ik het huidige abonnement maar doorlopen de eerstkomende aantal jaar, werkt ook prima en die kon ook thuis afgegeven worden en vervolgens op de camping aangesloten waar ook het account op staat, lijkt me niet dat ik de enige ben met hetzelfde "probleem".


Beetje jammer van die "klantvriendelijkheid" in dat geval maar misschien dat een moderator daar nog iets zinnigs over kan zeggen?

Reputatie 4

@David heb nu denk ik de ideale plek gevonden. vraagje waarom heb ik nu met nu goed bereik GEEN LTE+

aanvulling! @David kan er een notificatie ingebouwd worden voor als de bundel op is? en dan op de telefoon en niet op de router?

Is de door mij aangeschafte Huawei b818 eigenlijk simlockvrij? En zo nee, hoe en wanneer kan ik die simlockvrij maken?

Er zit op de mijne geen simlock op en geen logo van T-mobile. 

Reputatie 7

@Jempi 

Hier wordt wel aan gewerkt, maar ik durf niet te zeggen wanneer dit daadwerkelijk beschikbaar komt. Sowieso delen we alle updates in dit topic! 

@jimmyhuybrechts 

Eric_2 heeft in dit geval gelijk: het product is echt bedoeld voor het adres waar de postcodecheck op is uitgevoerd. Als het product op de camping zal worden gebruikt, dan moet ook daar de postcodecheck worden gedaan en worden afgeleverd en (indien beschikbaar) gemonteerd. De camping heeft wellicht een receptie waar het geleverd kan worden, als je door de postcodecheck zou komen op die locatie? 

Mochten er nog aanvullende vragen zijn dan horen we het graag!

Reputatie 2

het product is echt bedoeld voor het adres waar de postcodecheck op is uitgevoerd.

Hoi David, wat zijn de mogelijkheden op het moment dat je verhuist - naar een gebied waar het 4GVT product niet wordt aangeboden, of, wel wordt aangeboden met een lagere snelheid of datalimiet?

Wordt je dan verwacht het contract af te kopen of kun je kosteloos opzeggen gezien jullie de dienst op het nieuwe adres niet kunnen leveren?

@David Dit klopt dus niet, ik heb hier vanochtend een chat over gehad met een T-Mobile medewerker en hoewel je inderdaad het product moet gebruiken op de locatie van de postcodecheck (zoals ik ook doe/ga doen met de nieuwe).

Mag je het pakket zelf op elke plek in Nederland af laten leveren als je dat zou willen, zolang je zelf fysiek maar tekent. In mijn geval wordt deze morgen aangeboden op mijn werk locatie om die reden.

Waarna deze komend weekend meegenomen zal worden naar de camping, hier zal ook de monteur uitgenodigd worden.

Reputatie 4

@David gaan jullie nu communiceren naar buiten en naar de monteurs dat men bij de nieuwe outdoor unit met het “admin” account (waar je de APN zelf kan aanpassen) moeten gaan inloggen? en gaan jullie ook de automatische APN nu weer terug dicht zetten ? of blijft deze voor de zekerheid voor 4gvt open staan?

 

Heb mijn pakket aangemeld voor retour in de bedenk periode. Vanmiddag nog contact gehad met de klantenservices en daarbij werd tegen wat eerder aangegeven werd dat zodra er glasvezel aanwezig was het omgezet kon worden. Nu kreeg ik te horen dat ik tegen die tijd een afkoopboete moet betalen om hem om te zetten.

Vind het jammer dat op het moment van bestellen a verteld wordt en zodra je het pakket hebt er b gezegd wordt. Vermoedelijk dus nu nog 6 tot 12 maanden wachten voordat ik met mobiel en vaste aansluiting over kan. 

Op mijn Huawei B818 staat de APN op smartsites zie ik, ik dacht dat die voor 4gvT op fms moest staan.  Het werkt overigens allemaal  prima, wat is eigenlijk het verschil tussen fms en smartsites?

Reageer