Informatie

Alles over 4G voor Thuis

Alles over 4G voor Thuis

Toon eerste reactie

299 reacties

Reputatie 4

Op mijn Huawei B818 staat de APN op smartsites zie ik, ik dacht dat die voor 4gvT op fms moest staan.  Het werkt overigens allemaal  prima, wat is eigenlijk het verschil tussen fms en smartsites?

@rdf70 goedemorgen, Ja dat klopt dat speciaal voor 4Gvt is een speciale APN gemaakt is.

'fms”  waar er meer poorten open staan zodat ik bijv van buitenaf mijn camera systeem in kan. Smartsites staan deze poorten dicht.

Maar omdat met de nieuwe Extra snelle 4Gvt abonnement, samen komt met de nieuwe outdoor unit b2368-66 in eerste instantie niet zelf de APN op fms konden zetten maar alleen automatisch werd bepaald. Daarom hadden de netwerk specialisten de standaard APN aangepast voor de nieuwe 4GvT. abonnementen.

Maar door in te loggen op de router met admin account op de router (en niet op de user account) konden we wel zelf de APN aanpassen.

Dus daarom werkt de standaard APN ook nu voor nieuwe varianten 4GvT maar met beperkte poorten die open staan.

En als ik heb goed heb konden de oude varianten van 4Gvt op beide APN's. 

Goed nieuws!

Maar waarom is de upload nou weer enorm omlaag gehaald vergl. met het 4gvt uit 2017…

Vooral voor streaming camera's op afstand en veel cloud werkzaamheden kan het wat krap worden lijkt me…

 

Reputatie 4

Goed nieuws!

Maar waarom is de upload nou weer enorm omlaag gehaald vergl. met het 4gvt uit 2017…

Vooral voor streaming camera's op afstand en veel cloud werkzaamheden kan het wat krap worden lijkt me…

 

@Ronko is mij niet helemaal duidelijk waarom. 25mb up had beter gepast.

@Jempi @David Ben benieuwd of daar op korte termijn nog verandering in gebracht gaat worden....

Reputatie 7

Morning @Ronko,

Thanks voor de feedback! Op dit moment of op korte termijn verwacht ik er nog geen veranderingen in, maar ik zal het zeker doorspelen naar mijn collega's van 4G voor Thuis. Mocht er in de toekomst verandering in komen, dan laat ik het hier natuurlijk gelijk weten!

@David Morning,

Wat zou dan de rede zijn om de upload zo laag/ lager te zetten? Ook omdat er vooral in deze tijd met een heel gezin meer met beeld bellen wordt gewerkt. Dit zal in de toekomst zo blijven en alleen maar meer worden. 5 of 10 mbits is dan een lachertje. 25 zou toch veel beter passen en is meer van deze tijd ...?

Zelfs met mn mobiele telefoon haal ik al gem de 45 aan upload. En dat is dan voor 1 persoonsgebonden apparaat. Kom op mensen van 4GVT wordt wakker dit is gewoon niet logisch.

 

 

APN naar fms gezet op mijn b818, ik merk verder geen verschil, de open poorten heb ik niet nodig. Dus maar weer terug gezet naar smartsites, want dat is veiliger als ik het goed begrijp?

Reputatie 7
Badge +14

@David Morning,

Wat zou dan de rede zijn om de upload zo laag/ lager te zetten? Ook omdat er vooral in deze tijd met een heel gezin meer met beeld bellen wordt gewerkt. Dit zal in de toekomst zo blijven en alleen maar meer worden. 5 of 10 mbits is dan een lachertje. 25 zou toch veel beter passen en is meer van deze tijd 

Je ziet dat er nog heel veel asymetrische producten zijn. ADSL is max 20 down en 1 up, VDSL doet het al wat beter en de kabel wordt geleverd met 50/5 of in best case met 1000/50. 

 

 

@David Morning,

Wat zou dan de rede zijn om de upload zo laag/ lager te zetten? Ook omdat er vooral in deze tijd met een heel gezin meer met beeld bellen wordt gewerkt. Dit zal in de toekomst zo blijven en alleen maar meer worden. 5 of 10 mbits is dan een lachertje. 25 zou toch veel beter passen en is meer van deze tijd 

Je ziet dat er nog heel veel asymetrische producten zijn. ADSL is max 20 down en 1 up, VDSL doet het al wat beter en de kabel wordt geleverd met 50/5 of in best case met 1000/50. 

 

 

Ja dat zal wel maar blijft krom om van een abbo uit 2017 met 4gvt waarin ik 90 down en 40mbps up haal nu ineens naar een lagere upload zou gaan van max 10mbps.

Snap gewoon de rede niet goed waarom het zo omlaag gezet is. Helemaal omdat je upload snelheid in een compleet gezin die oa in de cloud werkt, aan video bellen doet, video vlogs etc upload en noem maar op.…

Dus waarom wordt die snelheid omlaag gegooid terwijl de upload steeds belangrijker aan het worden is. 25 mbps aan max upload was al een stuk logischer geweest...

Reputatie 2

Maar er is natuurlijk nog wel een verschil tussen wat de consument het liefste zou willen, en wat technisch mogelijk is. Nu zal je zeggen dat het voorheen ook kon, dus technisch is het mogelijk - maar best kans dat in de afgelopen tijd T-Mobile heeft opgemerkt dat er juist een tekort is op het gebied van uploadcapaciteit en dat het zodoende beter is om de “zware gebruikers” (4GVT dus) op dat punt verder te limiteren...omdat de mobiele gebruikers anders wellicht niet de snelheden halen die wel zouden moeten.

Wat mij persoonlijk veel meer stoort is dat er zoveel basisvragen onbeantwoord blijven door T-Mobile. Hier op het forum, maar ook via de helpdesk komen er geen antwoorden. Simpele dingen als wat de opties zijn bij verhuizing buiten het dekkingsgebied, of als beloofde snelheden absoluut niet behaald worden bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +14

Dit is een klantenforum. Moderators leiden vooral discussies tussen klanten in goede banen maar zijn geen tovenaars die alles wat de klantenservice niet kan of mag ineens wel kunnen. Dus op sommige vragen hebben ze, net als de klantenservice geen antwoord.

Dit is een klantenforum. Moderators leiden vooral discussies tussen klanten in goede banen maar zijn geen tovenaars die alles wat de klantenservice niet kan of mag ineens wel kunnen. Dus op sommige vragen hebben ze, net als de klantenservice geen antwoord.

Idd het zijn moderators en helaas niet onze influencers🤡

Reputatie 2

Dit is een klantenforum. Moderators leiden vooral discussies tussen klanten in goede banen maar zijn geen tovenaars die alles wat de klantenservice niet kan of mag ineens wel kunnen. Dus op sommige vragen hebben ze, net als de klantenservice geen antwoord.

Met alle respect, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Uiteraard zal de bulk van de vragen door andere klanten beantwoord kunnen worden. Maar vragen die nooit beantwoord zijn verdienen alsnog een antwoord - en de moderators hebben de resources om dit gemakkelijk beantwoord te krijgen. Ik zeg niet dat ze alles moeten weten...maar zij hebben de mogelijkheid om intern dit soort vragen uit te zetten en beantwoord te krijgen.

Als wij als normale gebruikers geen reactie krijgen van de normale klantenservice, en ook hier op het forum geen antwoorden kunnen krijgen - welke andere opties zijn er dan nog? Sommige vragen zijn simpelweg enkel door t-mobile zelf te beantwoorden...maar via de normale kanalen komt die informatie niet (En ook dat is een zorgpunt natuurlijk..).

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Xandrios 

Het kan zijn dat een aantal vragen ons ontgaan zijn ook omdat dit een klant helpt klant forum is. Welke vragen wil je beantwoord hebben? Dan kan ik dit natuurlijk navragen bij onze specialisten. 

Goedenavond,

Vandaag in mijn contact met de Klantenservice van TM over ontvangsproblemen op 3781NV kwam deze mogelijkheid kort aan de orde. Verder niet op doorgegaan. Eerst maar eens wat over gelezen; o.a. in de Community.

Mijn vraag is nu of ik mijn huidige data-only-abonnement Tablet GO met een 097-nummer simpel kan laten overzetten naar een 4G-abonnement voor Thuis Extra Snel. Hoor graag van jullie.

Frans

Reputatie 7

Goedemorgen @FraCo,

Het is niet mogelijk om over te stappen van een Tablet (of mobiele telefoon) abonnement naar 4G voor Thuis. Wat voor problemen ervaar je op jouw locatie? Gaat dat wellicht om de vaste aansluiting? Als je namelijk problemen met je Tablet GO hebt, dan zal dit hoogst waarschijnlijk ook het geval zijn met 4G voor Thuis Extra Snel, aangezien beide abonnementen over het mobiele netwerk gaan. Als het om andere problemen gaat, dan horen we het graag, want dan kunnen we misschien met je meedenken over een gepaste oplossing! We horen het graag van je, Frans! 

 

Het gaat om een mobiele aansluiting met een only-data-abonnement met een 097-SIM-kaart in een Huawei mifi-router. Mijn ontvangst is teleurstellend. Bij de komst van 4G op de dichtsbijzijnde hs-mast in pc 3781NV op een kilometer hier vandaan een paar jaar geleden is door TM heel wat anders in het vooruitzicht gesteld. Ik citeer: “mogelijk kun je binnenkort 300 Mbps halen”.

De werkelijkheid is volstrekt anders. Ik weet dat dat het maximum is, maar als ik van de 36 recente OOKLA-metingen gemiddeld net aan op 10% zit (35 down) dan is dat ver onder de maat. Van die 36 zit nog eens een kwart onder de 15. En dat gebeurt spontaan.

Het lijkt er daarbij op dat e.e.a. te maken heeft met werkzaamheden/omzettingen oid bij TM in de 1ste helft van juli. Sindsdien is het mis.

Overigens heeft een buurtbewoner vorige week een set metingen uitgevoerd in de omgeving die mijn ervaring beamen. Zie de betreffende toppit: “melding van slecht bereik” in de Community. https://community.t-mobile.nl/mobiel-netwerk-347/melding-van-slecht-bereik-277303

TM beaamt deze veel te lage kwaliteit ook. Los van de “coulancekorting” voor de komende 6 mnd - waar ik niets aan heb omdat ik daarmee nog steeds onvoldoende verbinding heb - gaat er ook verder niets gebeuren aan de kant van TM.

Uit een "technisch verslag” dat werd voorgelezen, begreep ik dat “THUIS-gebruikers” voorrang kregen. Klantenservice opperde zelfs dat ik eventueel maar het abonnement moest opzeggen als TM niet levert wat er beloofd is. En dat is dus wat ik in mijn gedachten had bij mijn bericht van gisteravond: ik zeg het ene op omdat het niet in orde is en neem het andere dat meer hoop geeft.

Misschien moeten we het maar eens uitproberen voor een maandje. Als het niets beter is, weten we dat en is het wat het is. Dat lijkt me toch een redelijke deal gelet op het voorgaande.

Reputatie 7

Hi @FraCo,

Dat is een heel stuk duidelijker inderdaad, dank daarvoor! 

Ik verwacht niet dat 4G voor Thuis in dit geval sneller of beter zal werken dan jouw Tablet-abonnement. Het maakt in dat geval namelijk niet uit welk abonnement je hebt, het gaat dan echt om de dekking op jouw postcodelocatie en die zal voor beide producten vergelijkbaar zijn. 

In tegenstelling wat hierboven is aangegeven, heeft 4G voor Thuis geen voorrang op de mast.Dit is ook in de eerste vraag van de FAQ terug te vinden: 

Het staat je natuurlijk vrij om het te testen, maar om valse verwachtingen te voorkomen wil ik alleen maar zeggen dat je geen wonderen moet verwachten van 4G voor Thuis in jouw situatie.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben, laat het gerust weten!

OK. Als dat de oplossing niet is, dan is de vraag wat dan wel. Vandaag weer zo’n ervaring waarbij TM zowel op de telefoon als op de mifirouter - dus op beide abonnementen- zonder een verklaarbare reden terugvalt naar een abnormale downloadsnelheid van enkele Mbps  tot zelfs onder de 1. Dan kan je werkelijk niets meer. En dan is de korting ook een lachertje. Dat kan toch niet als normaal worden bestempeld! Na verloop van tijd krabbelt de snelheid weer omhoog. Is er al eens serieus gekeken naar de kwaliteit van de apparatuur van de betreffende mast en/of software? Overigens kreeg ik vandaag als reactie van TM dat het mogelijk kon liggen aan een bug die optreedt na het bijplussen van de databundel. Maar dat speelt hier niet; storing/klacht betreft ook het reguliere zakelijke telefoonabonnement. 

Hallo David .

Ik heb sinds 3 maanden 4 g voor thuis ,maar zie nu dat de bundel voor nieuwe abbo,s 

is opgehoogd .Kun je kijken of ik daar ook voor in aanmerking kom.

Groet bertus

Reputatie 7
Badge +14

@Bertus66 Bestaande contracten worden niet opengebroken om naar het nieuwe aanbod te gaan. Als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt gekozen kan je dat opzeggen en een nieuw product aanschaffen. Als je een twee jaar abonnement hebt genomen, dan zul je dat eerst moeten afmaken.

Let wel, de nieuwe abo's zijn in een kleiner deel van Nederland te bestellen. Dus check eerst even of je op jouw huisadres zo ie zo in aanmerking hiervoor komt.

hallo,

 

ik zag dat je het 4g abbonoment voor thuis kon upgraden naar een 2020. 
wat zijn de stappen om dit te doen?

kan ik overstappen zonder weer een nieuwe router te kopen>?

Reputatie 7
Badge +14

Er is een nieuw 4g voor thuis aanbod als simonly beschikbaar. Let op, bestaande contracten worden niet opengebroken en de hoeveelheid postcodes waar je dit nieuwe product op kan bestellen is beperkt.

Beste, is het mogelijk om in het 100mbit abonnement waar een router van Tmobile verplicht is de ppp sessie door te zetten naar een achterliggende router? (dus kan men het externe IP doorzetten naar een eigen router?) Op dit moment hebben wij een Unifi netwerk die netjes alles in de app communiceerd en als wij de router van unifi moeten weglaten dan missen we veel mogelijkheden, en ook natuurlijk capitaal vernietiging. router achter router vinden wij niet prettig 2x NAT geeft problemen.

 

Reageer