1 specifieke site blijft wegvallen op mijn internetverbinding


Als thuiswerkende, werk ik constant binnen 1 specifieke site, welke eigendom is van mijn werk.

Sinds een paar dagen blijft deze website echter voor mij “wegvallen”. Het ene moment werkt de website zonder problemen, het andere moment blijft deze laden en kan ik niks op de website. Dit zo’n 3x per uur, 2-10 minuten lang.

Mijn collega’s hebben dit probleem niet, en dus ligt het aan iets bij mij.
Ik heb dit probleem op al mijn apparaten, zowel bekabeld als met wifi. Het probleem doet zich ook voor op elke browser. (Chrome, FireFox en Safari geprobeerd. Ook geprobeerd met alle extensies uitgeschakeld)

Echter krijg ik dit probleem niet wanneer ik met een ander wifi netwerk verbind. Op dit wifi netwerk werkt de site zonder problemen. Vandaar dat ik er van uit ga dat dit aan mijn verbinding ligt, en niet aan hardware.

Op het moment van de storing heb ik d.m.v. “inspecteren” de console bekeken, waar ik de volgende error in vind: “Failed to load resource: net::ERR_HTTP2_PING_FAILED”.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Welkom @MarcoBrons op onze Community! Ik help je hier graag mee. Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden, dan krijg ik een beter beeld van de situatie?

 

  • Gebruik je een VPN of ben je direct verbonden met ons netwerk?
  • Is de internetsnelheid juist (zonder VPN)?
  • Over welke website gaat het?
  • Kan je een traceroute uitvoeren op de website en hier delen?

 

Alvast bedankt voor de moeite, talk soon!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Welkom @MarcoBrons op onze Community! Ik help je hier graag mee. Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden, dan krijg ik een beter beeld van de situatie?

 

  • Gebruik je een VPN of ben je direct verbonden met ons netwerk?
  • Is de internetsnelheid juist (zonder VPN)?
  • Over welke website gaat het?
  • Kan je een traceroute uitvoeren op de website en hier delen?

 

Alvast bedankt voor de moeite, talk soon!

@Tommie bedankt voor je reactie!

  • Ik gebruik geen VPN. Ik ben direct verbonden met jullie netwerk.
  • Internetsnelheid is zoals het hoort.
  • Mijn werkgever heeft liever niet dat ik de website openbaar deel (sorry. Ik hoop dat het je toch een goed genoeg beeld kan geven)
  • Ik ben de enige gebruiker die dit probleem heeft.

Ik heb de volgende dingen ook nog geprobeerd/gecheckt (zonder succes, helaas):

  • Ik heb de router al ge-reset
  • De datum en tijd van mijn apparaten kloppen (ook die van mijn router)
Reputatie 7
Badge +9

@MarcoBrons bedankt voor alle informatie en snelle reactie! Echter heb ik wel de website nodig om dit door te zetten naar onze techneuten. Is het wel mogelijk dat je het mij in een privébericht stuurt? Zonder de website kan ik dit namelijk niet doorzetten. Ik hoor graag van je terug.

Reputatie 3

Mijn vrouw heeft ook problemen met een site van haar werk.

Deze werkte maandag niet , dinsdag wel en vandaag gaf deze weer problemen.

Andere collega's kunnen blijkbaar de site wel benaderen.

 

Zelf merk ik bij een site van de personeelsvereniging dat deze ook slecht te benaderen is.

Het ene moment laad die wel normaal , andere moment niet.

Tijdens die kuren lijken andere sites wel normaal te laden en ook is de speedtest gewoon in orde.

De site van de personeelsvereniging is https://pedozi.nl/

 

Hier een trace naar de site.

Tracing route to pedozi.nl [62.84.245.181]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     3 ms     3 ms  1-48-20-31.ftth.glasoperator.nl [31.20.48.1]
  3     6 ms     5 ms     5 ms  srv1.beringsict.nl [62.84.245.181]

Trace complete.

 

Helaas schermen jullie de trace af in het netwerk waardoor ik niet precies kan zien waar het eventueel mis gaat.

Wat de topicstarter al aangeeft maakt verschillende browsers niet uit.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MarcoBrons, ik zag je privébericht voorbij komen. Ik heb dit euvel doorgezet naar onze techneuten, zij gaan hier naar kijken. Dit blijft strict binnen T-Mobile. 

 

Hey @LarsF87, bedankt voor alle informatie! Zou je mij nog iets meer kunnen vertellen?

 

  • Ervaar je dit op meerdere apparaten?
  • Is de website via een andere verbinding wel te bereiken? (3G, 4G, 5G)
  • Werkt de site wel in veiligemodus?

 

Hoor graag van je terug!

Reputatie 6
Badge

@Tommy Dit zou wel eens gerelateerd kunnen zijn aan de case van de problemen met TransIP  routering. Mogelijk gaat er in de routering vanuit jullie netwerk iets fout. Laat netwerk maar eens kijken of er overeenkomsten zijn waardoor jullie bepaalde hosts niet kunnen bereiken.

Reputatie 3

Hoi @Tommie en @louisL ,

 

-Ja dit ervaar ik op meerdere apparaten.

-Site incognito heeft geen effect.

-Via 4G lijkt de site wel te werken.

 

Het werkt een beetje om en om, de ene keer wel en dan weer niet.

Zoals LousL aangeeft verwacht ik ook iets in het routing gedeelte in het t-mobile netwerk.

Ik zie ook meerdere topics met de zelfde soort problemen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LarsF87, bedankt voor je reactie. Ik heb dit euvel doorgezet naar onze techneuten. Zij nemen contact met je op zodra hier meer over bekend is.

Hi @LarsF87, bedankt voor je reactie. Ik heb dit euvel doorgezet naar onze techneuten. Zij nemen contact met je op zodra hier meer over bekend is.

Ik heb dezelfde issues. Langzaam laden.

 

Reputatie 3

Hi @LarsF87, bedankt voor je reactie. Ik heb dit euvel doorgezet naar onze techneuten. Zij nemen contact met je op zodra hier meer over bekend is.

Ik heb nog even een DM bericht gestuurd met de zakelijke adressen van het werk van mijn vrouw. Zij heeft voornamelijk last van dit probleem.

Voor mijn home automation maak ik gebruik van IFTTT doormiddel van webrequests.
Ook deze lopen niet lekker zie ik, de weblink https://maker.ifttt.com/trigger/ <hierachter staat de actie en secret key>

Reputatie 7
Badge +9

@LarsF87 ik zag je berichtje voorbij komen, ik heb hier een notitie van gemaakt als aanvulling op je ticket! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MarcoBrons, ik heb zojuist te horen gekregen van onze techneuten dat de ping, naar de website, via ons netwerk goed aankomt. Dit zorgt dus niet voor het probleem. Heb je het geprobeerd met een andere laptop/desktop of hij het daar wel op doet? Ook zal ik de websitebeheerder hier eens naar vragen, misschien dat hij dit euvel kan ontrafelen. Hoor graag van je terug, ik wil namelijk dat dit euvel verholpen wordt! 

Reageer