Beantwoord

3 dagen geen internet

  • 7 August 2022
  • 24 reacties
  • 241 Bekeken

Sinds vrijdag heb ik geen internet/WiFi meer in huis. Er werd gezegd dat er een storing was en er met spoed naar gekeken zou worden. Gister kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk pas na het weekend wordt en als ze het niet van een afstand kunnen verhelpen dat er iemand langs moet komen en dat ik daar dan ook weer een afspraak mee moet maken. Kortom het gaat mega lang duren.. Ik vind het echt schandalig dat ik zo ontzettend lang moet wachten. Er werd mij verteld dat 12 van de 21 mensen in mijn buurt hetzelfde probleem hebben, dan kan je deze mensen toch niet zo lang laten wachten? 

icon

Beste antwoord door Boris 8 August 2022, 09:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

24 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Aaaaanoukie 

 Betreft het een glasvezel verbinding waarbij je een Huawei mediaconverter hebt en het PON lampje aan het knipperen is?

In dat geval zit er meestal ergens een stoorzender in het netwerk, het is dan wachten totdat deze stoorzender verwijderd worden en daarna zou je weer online moeten zijn 

Ja die heb ik! Maar het pon lampje knippert niet. Ik heb daar geen lampje. Wel brand het lampje op het modem met het wereldbolletje rood! 

Reputatie 7
Badge +20

@Aaaaanoukie

En welke lampjes branden, knipperen of zijn uit op de Huawei mediaconverter?

Ik vermoed een rode LOS als PON niet knippert? Dan is het even afwachten..

Oh wacht sorry ik kijk verkeerd! De pon knippert, de power staat aan en de lan staat aan! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Aaaaanoukie,

Thanks voor je bericht en welkom bij de Community! Ik had graag een andere ervaring gelezen en wil er graag wat aan doen om dit gevoel om te draaien. Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met mijn telefonische collega's, waarna er een onderzoek is ingesteld door onze technische dienst. Om je zo snel mogelijk van een werkende verbinding te voorzien, heb ik deze direct nogmaals aangekaart bij hen. Op deze manier pakken we het op met de hoogste prioriteit. Mijn welgemeende excuses voor de delay.

Hoihoi, ik heb gebeld dat het internet het niet deed inderdaad op vrijdag en zaterdag. Maar daar werd gezegd dat ze het door hadden gestuurd naar de technische dienst. Niet dat er een onderzoek is ingesteld. Ik ben oprecht heel erg blij dat je het nog een keer heb aangekaart en dat het de hoogste prioriteit heeft, ik hoop dat het dan zo snel mogelijk wordt opgelost. Maar ik vind het echt erg dat het ondertussen maandag is en ik nog steeds geen internet heb en ik dit echt nodig heb! 

Reputatie 7
Badge +9

Thanks voor je antwoord @Aaaaanoukie! In de tussentijd kan ik je wellicht blij maken met een voucher voor 7 dagen Unlimited data voor een Tele2 of T-Mobile SIM kaart. Op deze manier kan je, zonder toevoegen van data, een hotspot op je telefoon instellen om als tijdelijke bron van internet te fungeren. Ben je in het bezit van zo'n SIM? Wil je mij in dat geval een privébericht sturen? Dan regel ik dit direct voor je.

Hoihoi, dank voor je snelle antwoord! Ik heb dat al gekregen gelukkig. Het nadeel is, dat ik daarmee niet de dingen kan doen die ik moet doen. Als ik het gebruik voor mijn laptop duurt elke nieuwe site echt heel lang voor het opent! Ook heb ik in mijn huis minder bereik waardoor het internet soms heel traag is. Dus hoe lief ook bedoelt, het werkt niet al te best! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Aaaaanoukie, merci voor de aanvulling! Ik had heel erg gehoopt dat je met deze code deze periode zo prettig mogelijk kon overbruggen. Zojuist ben ik een kijkje gaan nemen achter de schermen, omdat ik je heel graag meer duidelijkheid wil geven. Mijn collega's zijn nog volop met het onderzoek bezig. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een mogelijke stoorzender in het netwerk en wij doen er alles aan om dit te fixen. Als wellicht een extra voucher jou kan helpen, laat het dan zeker weten. We melden het gelijk als er een nieuwe update beschikbaar is. Excuses voor het ongemak! 

Hoi Lisa, ik moet eerlijk toegeven dat ik er weinig vertrouwen in heb dat het vandaag nog gemaakt wordt. Dit omdat het probleem zaterdag al bekend was. Dus dat is niks nieuws.
 

Ik hoorde ook dat er een grote kans is dat er iemand langs moet komen. Dus daar moet ik dan ook op wachten en weer een afspraak maken en noem maar op… Ik heb in de tussen tijd veel medewerkers gesproken die allemaal iets anders zeggen, tot gister want toen zat er een lieve medewerker bij die echt actie ondernam en mij zelfs heeft terug gebeld voor nog wat vragen vanuit de technische dienst. Omdat zij er bovenop zat ging dat wel snel. Maar het hele idee dat de technische dienst er een melding uit moet gooien bij de klantenservice zodat die mij terug bellen, vind ik al een enorme tussenstap die zorgt voor flinke vertraging. Als alles op die manier gaat snap ik dat alles mega lang duurt. 
 

En ondertussen kan ik mijn werk niet doen, heb ik heel dit weekend andere plannen moeten maken want een simpele filmavond kon al niet zonder internet en van de data unlimited is het signaal te zwak… 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Aaaaanoukie,

Ik had graag gezien dat we het probleem per direct hadden kunnen oplossen, maar in dit geval kan het duren voordat de stoorzender is bepaald en daardoor opgelost kan worden. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Weet dat we hard voor je bezig zijn om dit zo snel mogelijk op te lossen en zitten we kort op de bal. Mocht je in de tussentijd ergens tegenaan lopen, kan je altijd bij ons aan de mouw trekken.

Hoi Boris, ik had dat natuurlijk ook graag anders gezien. Want normaal ben ik erg fan van t mobile, maar helaas nu niet meer.

Dat ik sinds vrijdag geen internet heb, vind ik onvoorstelbaar. Ik heb net gebeld en ik hoorde dat het zelfs de tot donderdag kan duren. Of er moet een monteur komen, dan kan ik nog langer wachten. 
 

Ondertussen doet de unlimited het mega slecht op mijn computer of tv waardoor ik amper qua werk of iets voor elkaar krijg. Het heeft me in meerdere problemen gebracht. Wat voor een dagje vervelend is, is het nu al sinds vrijdag. 
 

Ik heb gevraagd aan de klantenservice of er niet een ander kastje (dsl) dan tijdelijk kan worden geïnstalleerd en dan wordt mij verteld dat ik dat bij KPN moet huren, want daar kan het wel maar niet bij t mobile. Zoiets zouden jullie dan toch ook kunnen doen?  Daarbij ga ik niet iets extra’s betalen als ik gewoon bij jullie betaal voor normaal internet. 
 

Ik hoop dat je het niet persoonlijk opvat Boris! En met gewoon werkend WiFi ben ik niet zo een zeur en veel leuker mens ( al zou je het nu niet zeggen). Maar om de situatie zoals het nu is, word ik toch echt mega chagrijnig 

 


 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Aaaaanoukie,

Thanks voor je reactie. Om ervoor te zorgen dat we zo snel mogelijk jou een oplossing kunnen geven, heb ik direct contact gelegd met de technische specialist die jouw zaak behandelt. Zo zetten we extra druk achter de situatie en werken we sneller tot een oplossing. Hierbij zal er meer prioriteit erachter worden gezet. Ik heb daarbij nog geen terugkoppeling mogen ontvangen, maar houd je graag via deze weg op de hoogte. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen.

Hoihoi Boris, ik hoop dat jij de gave hebt dat dat daadwerkelijk ook gebeurd. Want ik hoor al sinds maandag dat het prioriteit heeft, maar ook vandaag nog geen internet!! 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Aaaaanoukie,

Direct een update vanaf onze kant - we lijken de stoorzender in het netwerk te hebben gevonden. We zijn inmiddels in contact om de verbinding te herstarten en ervoor te zorgen dat de stoorzender zo direct is verdwenen. Ik houd je daarvoor graag op de hoogte via dit topic wanneer er meer nieuws is. 

Wat fijn! Betekent dit dat we vandaag weer internet zouden kunnen hebben? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Aaaaanoukie,

Ik had het je graag met alle zekerheid kunnen zeggen, maar we zijn hierbij afhankelijk van zowel de technische dienst alsmede de stoorzender. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te verhelpen en zal je direct een update geven wanneer deze mogelijk is.

Zou je mij voorbeelden kunnen geven van wat een stoorzender zou kunnen zijn? 

Reputatie 7
Badge +11

Zou je mij voorbeelden kunnen geven van wat een stoorzender zou kunnen zijn? 

Een voorbeeld van een stoorzender zou bijv. een andere klant te zijn, maar daar kan alleen de technische dienst een uitspraak over kunnen doen. 

Dank je voor je antwoord! Ik was meer benieuwd wat zoiets kan veroorzaken. Dus is het dat er een nieuwe klant bij komt of dat iemand iets heeft geïnstalleerd wat niet kan? 

Reputatie 7
Badge +9

Dat klopt inderdaad @Aaaaanoukie! Ik zal vandaag direct nagaan wat de status is op het moment is, zodat we dagelijks een update voor je hebben. 

Tegen mij is verteld dat ik uiterlijk vandaag van het probleem af zou zijn. Dus neem aan dat een dagelijkse update dan niet nodig is! Ik neem ook aan als dit nog veel langer duurt jullie gaan kijken voor een andere oplossing hoe ik aan internet kom zonder dat unlimited want daar kan je geen site normaal mee openen. Want het is nu bijna al een week.. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Aaaaanoukie, als ik de informatie in de lijnmeting kan geloven, betreft het een probleem met de vezel zelf - dit ontstaat ofwel in de POP (wijkcentrale), ofwel in de apparatuur zelf (converter of het FTU bijvoorbeeld). Dit zal worden opgelost door de netbeheerder. In principe zou je overigens met de Unlimited Internet bundel net zo snel sites laden als met een reguliere mobiele verbinding. Uiteraard is de lokale dekking van invloed en zal je hotspot ook één en ander kunnen beïnvloeden. Kun je een snelheidstest uitvoeren op je mobiele telefoon via speedtest.net, alsjeblieft? 

Hoihoi Jason! Hierbij valt mijn verbinding ook heel vaak uit en van mijn vriend ook.