Beantwoord

5g weg

  • 17 November 2020
  • 2 reacties
  • 288 Bekeken

Sinds vandaag hebben we T-mobile home. Lage speedtest (onder de 20 mbs) maar daar ga ik een deze dagen even verder op inzoomen. 

Dus ik denk zal hem op 5g zetten. Wat schetst mijn verbazing? Ik heb nu thuis alleen nog maar 4g sinds ik mezelf verbonden heb gehad met de T mobile home wifi?

#rarapolitiepet#waarismijn5g?

en nu?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 19 November 2020, 16:58

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Clijsjemeisje,

Welke snelheid verwacht je te hebben via het modem? Is het een glasvezel of DSL.verbinding? Heb je draadloos of bedraad gemeten?

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Clijsjemeisje, welkom op de Community en bij Thuis!

Bedoel je met 5G het mobiele 5G-netwerk of de 5 Ghz Wifi-frequentie van T-Mobile Thuis? In het laatste geval kun je het beste alle stappen doorlopen die jouw Wifi thuis kunnen optimaliseren.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.

Ik zie trouwens in de lijnmeting geen afwijkingen naar voren komen, sterker nog je hebt een zeer stabiele verbinding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw Wifi niet traag is, maar er is in ieder geval geen directe boosdoener op verbindingsgebied te herkennen. Waar staat het Zyxel modem momenteel?

Hoeveel apparaten zijn er tegelijkertijd op je Wifi verbonden? Dit kan namelijk ook van invloed zijn op je algehele Wifi-snelheid. Zou je in dit topic een screenshot kunnen plaatsen van een bekabelde speedtest via speedtest.net (Ookla)?

Als al het bovenstaande ook geen oplossing biedt, dan gaan we over op een alternatief. We stoppen niet voordat het euvel verholpen is! 
 

Reageer