Beantwoord

5Ghz netwerk weg

  • 5 November 2020
  • 10 reacties
  • 772 Bekeken

Hi!

Mijn 5G netwerk (T-Mobile Thuis) staat ingeschakeld maar is onvindbaar. Eerst stond hij er nog wel maar kon er geen verbinding mee gemaakt worden, nu is hij helemaal weg.

Iemand enig idee?

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 November 2020, 20:21

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @maritholly 

Welke modem heb je? Misschien kan je de modem ook eens even herstarten en daarna eventueel in de modem inloggen en 5G uit en weer aan zetten.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @maritholly, aangezien ik van speurtochten houd, ben ik direct jouw modem ingedoken. Zo te zien had je de 5Ghz band uitstaan, en deze heb ik zojuist voor je aangezet. Hierdoor kan je weer unlimited van de 5Ghz band genieten. Je kan zelf ook de 2.4 Ghz en de 5 Ghz band eenvoudig aan- en uitzetten in jouw My T-Mobile Thuis account, namelijk op de volgende pagina: Wifi Instellingen. Heel veel plezier nog met de Wifi gewenst! :smile:

Hey @maritholly, aangezien ik van speurtochten houd, ben ik direct jouw modem ingedoken. Zo te zien had je de 5Ghz band uitstaan, en deze heb ik zojuist voor je aangezet. Hierdoor kan je weer unlimited van de 5Ghz band genieten. Je kan zelf ook de 2.4 Ghz en de 5 Ghz band eenvoudig aan- en uitzetten in jouw My T-Mobile Thuis account, namelijk op de volgende pagina: Wifi Instellingen. Heel veel plezier nog met de Wifi gewenst! :smile:

Hi, bedankt! Ik heb deze met de klantenservice aan de telefoon ook aan- en uitgezet en daarna zelf ook nog eens. Raar! Maar heel fijn, want hij doet het inderdaad weer. Super :)

Reputatie 6

Wat fijn om te horen dat alles weer werkt @maritholly! Nu kun je weer onbezorgd internetten, zoals het hoort!

Goedenavond,

Hier ook dat probleem🙄

Normaal kon je bij NETWERKEN ook kiezen voor de 5G variant, maar die staat er niet meer tussen.

Balen, want op de 2.4 variant hebben we slecht bereik.

Op mijn Odido staan de 2.4 én de 5 allebei aan en op automatisch, dus daar ligt het niet aan..

Wie kan ons verder helpen?!

MVG☺️

Reputatie 7
Badge +9

Hey @bloeloe, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer uitleg en duidelijkheid over. Onze Zyxel modems werken met bandsteering. Dit betekent dat de 2,4 GHz en de 5 GHz frequentie automatisch wisselen op één SSID. Dan hoef je niet handmatig te switchen tussen de frequenties. Ik zie dat je een wifi punt hebt, hiervoor is bandsteering noodzakelijk. Dit noemen we ook wel een mesh netwerk. We hebben hier ook een topic over geschreven en hier wordt alles uitgelegd: 

 

 

Kom je ergens niet uit? Laat het dan meteen weten, we staan voor je klaar!

Hallo Tommy,

 

Op mijn Odido staat de Band Steering al op Aan..

Wat nu!?

MVG

Reputatie 7
Badge +9

Hey @bloeloe, dat is inderdaad ook goed!

Dat betekent dus dat je niet zelf tussen de frequenties schakelt. Je hebt dus één netwerknaam die automatisch wisselt tussen 2,4 GHz en 5 GHz. Daarom zie je hem niet staan. Je hebt dus één netwerknaam (SSID), het modem wisselt automatisch naar de beste frequentie, ben je dichtbij het modem, dan zul je op de 5 GHz zitten en ben je verder weg, dan zit je op de 2,4 GHz. 

Wederom dank voor je bericht Tommy😄.

Feit is wel dat of de band steering nou aan of uitstaat wij allemaal thuis bijna continu meldingen blijven krijgen dat er geen internetverbinding mogelijk is😩

 

Reputatie 7
Badge +9

@bloeloe dat is inderdaad niet prettig maar daar help ik je graag mee!

Heb je hier alleen last van met wifi of ook bekabeld? Zou je een bekabelde speedtest kunnen uitvoeren om dit te checken?  

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reageer