Beantwoord

7 dagen wachten op Guidion bij storing

  • 1 September 2021
  • 27 reacties
  • 723 Bekeken

Beste mensen,

 

Sinds gisteren is de dienstverlening van T-Mobile tot stilstand gekomen. Wij hebben geen inkomend glasvezel signaal meer. PON lampje is compleet uit, LOS lampje knippert rood. 

De oplossing van de klantenservice is iemand van Guidion langs sturen, maar die kunnen op zijn vroegst aanstaande maandag. Je moet dus 7 dagen wachten op een monteur, dat is in deze tijd toch van de zotte, wanneer je massaal moet thuiswerken. Daarbij is de kans aanwezig dat de storing buitenshuis ligt en het nog langer gaat duren. 

Inmiddels meermaals contact gehad met klantenservice en met Guidion, maar ze weigeren de afspraak naar voren te halen, want er is geen plek. Zijn er nog mogelijkheden om dit proces te versnellen? Of is het gewoon verstandiger direct bij KPN je zooi af te nemen?

icon

Beste antwoord door Coenve 7 September 2021, 12:14

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 1

Wel droevig verhaal als ik het zo lees.. 

@Hot12345 de support bij T-Mobile is op zich niet heel droevig. Ze nemen redelijk snel de telefoon op, vaak binnen 5 minuten, soms 10. Bij andere providers is dat weleens een veelvoud. Staan je netjes te woord, zijn open over wat zij kunnen zien in hun systeem qua storing. 

Het gaat gewoon echt mis bij de afhandeling in het veld. T-Mobile plaatst zijn eigen apparatuur in de wijkkast van KPN, maar er is afgesproken dat alleen KPN die apparatuur mag bedienen, bekijken en patchen.

Als er echter een probleem is wordt eerst dat Guidion ingeschakeld. Een bedrijf dat 7 dagen de tijd heeft om een storing in behandeling te nemen, veel en veel te lang. T-mobile moet gewoon 1 werkdag bedingen, kost wat meer maar dan heb je ook wat.

Daarnaast moeten die Guidion monteurs allemaal opgeleid worden dat ze ook in de wijkkast mogen en daar zal T-Mobile nieuwe afspraken over moeten maken met KPN.

Qua ondersteuning kan T-Mobile zich nooit meten aan KPN, want die lossen het in 24 uur op waar T-Mobile nu anderhalve week voor nodig had.

Totdat ze zover zijn, kunnen ze in de back office beter onderzoek doen. Zodat ze sneller KPN kunnen inschakelen in plaats van Guidion. Als er geen licht binnen komt zoals bij ons, heeft Guidion sturen geen zin. Dan moet KPN komen. 

Hopelijk doet T-Mobile iets met de feedback. 

Reageer