Af en toe kort uitval en hoge ping

  • 22 March 2024
  • 5 reacties
  • 67 Bekeken

Hallo, ik heb al sinds langere tijd dat ik tijdens videobellen voor mijn werk en online gamen, soms heel even een paar seconden de verbinding lijk te verliezen. Daarnaast is ook de TV soms even heel slecht van kwaliteit. 

Als ik mijn ping meet (https://ping.canbeuseful.com/en#ping) zie ik inderdaad af en toe een hoge (100ms) tot extreen hoge ping (>300ms) ping. 

 

Enkele maanden geleden heeft KPN de aansluiting al vervangen, en de router is zeer nieuw, dus het lijkt mij iets op het netwerk te zijn. Ik hoop dat iemand van Odido kan assisteren.

MVG,
Wouter Eijben

Zaandam

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hoi @WouterE2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Gaat het hier om een bekabelde verbinding of via Wifi? Zou je een bekabelde speedtest en pingtest willen aanleveren volgens onze norm? Dan zal ik het voor je onderzoeken en hopelijk voor je oplossen!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

​​​

​​​@Ligalo & @jurriaanbos, voor jullie geldt hetzelfde. Zouden jullie wel een eigen topic willen starten en de uitslag van de testen in je eigen topic willen delen? Dat geeft een wat duidelijker overzicht voor mij! Alvast bedankt.  

Bekijk origineel

5 reacties

Zelfde probleem hier al de hele week. Dit gebeurd dus bijna elke paar minuten. Zeer hinderlijk

Ik heb sinds een half jaar ook het probleem dat websites soms slecht reageren of Netflix even vastloopt. Hoor dit ook terug van andere Odido klanten. (Regio Rotterdam en Delft).

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @WouterE2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Gaat het hier om een bekabelde verbinding of via Wifi? Zou je een bekabelde speedtest en pingtest willen aanleveren volgens onze norm? Dan zal ik het voor je onderzoeken en hopelijk voor je oplossen!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

​​​

​​​@Ligalo & @jurriaanbos, voor jullie geldt hetzelfde. Zouden jullie wel een eigen topic willen starten en de uitslag van de testen in je eigen topic willen delen? Dat geeft een wat duidelijker overzicht voor mij! Alvast bedankt.  

Hi @Tommie van Odido dank je wel voor je reactie!

 

Ik heb een Macbook Air zonder ethernet poort en heb helaas geen ethernet adapter. Ik heb evengoed de metingen gedaan, met mijn laptop direct naast het Odido modem, en alle andere apparaten afgekoppeld. Ik hoop dat dit evengoed oke is?

 

speedtest:

 

ping 8.8.8.8

 

tracert:

 

ping IP 81.59.64.1

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @WouterE2, ik kan jammer genoeg niks met testen die op wifi gedaan zijn. Is er misschien iemand in je kring met een laptop met ethernet ingang?

Reageer