Afkoopsommen als je een compleet nieuwe glaslijn wilt

  • 6 November 2022
  • 14 reacties
  • 126 Bekeken

Op dit moment gebruik is de WBA lijn, ik lees een tijdje terug dat T-mobile zijn eigen lijnen heeft liggen in Lelystad, ik wil overgaan naar deze lijn. en nu krijg ik dit te zien:

 

Televisie heb ik niet meer een VOIP heb ik zeker een jaar, iets gaat hier gigantisch fout


14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @erris.wagenaar 

In je My T-Mobile onder abonnementen > internet zou je een optie moeten zien om van het KPN netwerk naar het T-Mobile netwerk te migreren. Hier hoef je geen afkoopsom voor te betalen.

Ik krijg deze keuzes :)

Keuzes WBA

 

 

Dit is de keuze naar het t-mobile netwerk: helaas niet wat jij aangeeft @Waqqas 

 

 

@erris.wagenaar  Die onderste keuze is toch gewoon de ODF, je hebt daar 3 smaken 100/400/1000, neem 1 van die 3 en je gaat over van KPN WBA naar T-Mobiles ODF.

@Doornekamp33 en daar ligt het probleem op het moment dat ik op 1 van de 3 klik om naar ODF over te gaan dan krijg ik de melding afkoopsom, ik denk dat er ergens in hun systeem iets scheef gaat 

Aaaaaaa, die begreep ik effe verkeerd, dus tijd dat er een TM medewerker in duikt, dat zou niet mogen lijkt mij tenzij je niet contractvrij bent, maar dan nog, je gaat niet weg bij ze.

 

Nope zit prima bij TM :)

Reputatie 7
Badge +14

Ik denk dat KPN wba aan de inkoop kant ook een minimale looptijd heeft. Als die korter wordt zal KPN toch gecompenseerd moeten worden. Maar een moderator kan wel duiden of dit de case is, of een fout.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @erris.wagenaar, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Ik denk net als jullie dat er iets misgaat in de My T-Mobile omgeving want ik zie die afkoopsom niet staan wanneer ik een Netwerkmigratie start aan onze kant. Wil je dat ik dit in orde maak voor je? 

@Jason, als dit kan graag 😁

Reputatie 7
Badge +16

@erris.wagenaar Geen enkel probleem! Voor de duidelijkheid en zodat ik geen domme fouten maken (vooral dat laatste): je wilt overgaan op ons ODF-netwerk met een internetsnelheid van 1000 Mbit/s én wilt daarbij Vast Bellen behouden, klopt dat? 

Zodra ik je akkoord heb, vraag ik de netwerkmigratie aan. Houd hierbij alsjeblieft rekening met de volgende zaken: 

Belangrijk

  • Een ander netwerk kan qua prijs anders uitvallen. De exacte prijzen variëren omdat je op ons netwerk overgezet wordt;
  • Zijn er meerdere technologieën beschikbaar? Dan zijn er technologieën die de voorkeur hebben (ODF op Glasvezel ten opzichte van het WBA-netwerk bijvoorbeeld);
  • Apparatuur wordt alleen gestuurd als dit echt nodig is;
  • GEEN installatie- of activatiekosten;
  • Je krijgt GEEN nieuw jaarcontract;
  • Klantvoordeel: je wordt overgezet naar Klantvoordeel V3. Hier zitten andere voorwaarden aan verbonden. Deze zie je terug in de Algemene voorwaarden;
  • Let op! Op de dag zelf zal je een aantal uren of maximaal één dag geen diensten hebben. Dit is afhankelijk van wanneer Guidion langskomt;
  • Als je al TV en/of Vast Bellen had bij één van de oude abonnementen dan kun je deze maandelijks opzeggen. Heb jij jouw abonnement op of na 24 januari 2022 afgesloten, dan geldt TV en/of Vast Bellen voor de volledige contractperiode van één jaar.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze meteen, dan beantwoord ik alles voordat we de migratie inzetten! 😊

Dat klopt helemaal ik wil graag over naar het ODF van T-Mobile.

Ik neem aan dat Guidiion de Media converter om moet zetten voor ODF, deze is nu natuurlijk WBA :)

Maar bij deze Akkoord

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @erris.wagenaar, ik wilde meteen voor je aan de slag alleen zie ik dat je het in de tussentijd al zelf geregeld hebt, super! 

Nieuwsgierig dat ik ben heb ik direct ook een kijkje genomen in het factureringssysteem en momenteel is er geen enkele afkoopsom in verwachting. Mocht je toch nog een vreemde factuur in het vooruitzicht hebben, klop gerust aan en ik zet het heel graag helemaal voor je recht.

Daarnaast heb je helemaal gelijk: omdat onze glasvezellijn met een iets andere technologie werkt zal de installatiemonteur van Guidion inderdaad een andere Media Converter installeren. 

Ik kijk uit naar jouw aansluitdatum! 😃

@Cal Top dankjewel voor het kijken, ik zag dat ik het zelf door kon voeren, en dit dus uitgevoerd.

mocht de afkoop komen dan meld ik me zeker hier weer.

Reputatie 7
Badge +16

@erris.wagenaar Fijn dat het zelf gelukt is, lekker gefixt zo! 😄👍 Alvast heel veel plezier met jouw netwerkmigratie toegewenst. Bij vragen of onduidelijkheden, zien we je graag terug in dit topic.

Reageer