al 10 dagen geen TV en Internet

  • 17 February 2024
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Ik ga per 1 maart 2024 overstappen van Odido TV/Internet (glasvezel) naar KPN, voorlopige overgangsdatum bevestigd door Odido is 27 Feb 2024. Tot zover alles prima.

Per 7 Feb 2024 plotseling geen internet en TV meer, ook TV-app werkt niet meer (pincode ongeldig). Inmiddels 10x naar de helpdesk gebeld, 10 keer hetzelfde verhaal uitleggen, 10 keer een ander antwoord, Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. 6 dgn (!) later eindelijk een (vriendelijke en hulpvaardige) monteur. Hij kan de optische glasvezel verbinding herstellen (patch in de wijkcentrale) maar de diensten niet. (Out of service). Dag later wordt ik gebeld door Odido nav klacht. Alles is hersteld wordt me verteld. Thuis aangekomen werkt nog steeds niks, geen TV geen Internet: Wan-lampje blijft rood. Weer gebeld, weer alles uitgelegd. Operator snapt het niet, alles zou moeten werken, maar het werkt niet. Weet niet of het wel hersteld kan worden. Het is de schuld van KPN zegt ze, maar ze gaat het uitzoeken en zal terug bellen,...niet dus. Opnieuw naar Odido gebeld, weer uitgelegd. Ze gaan KPN inschakelen, KPN neemt contact op voor een afspraak met een monteur. Ondertussen nog steeds geen TV-Internet en inmiddels al 7 Mobile vouchers verstookt.

Internet en TV zijn geen eerste levensbehoefte, maar met 4 volwassen waarvan er drie thuiswerken is dit wel een groot probleem. Ik hoor van de Odido operators alleen maar “ ik begrijp het, ik begrijp het” , maar ze begrijpen er niks van. Als je binnen een dag aangesloten kan worden als nieuwe klant, waarom dan niet als bestaande klant (ongeacht dat ik heb opgezegd, ben ik nog gewoon contractant). 

Heb weinig hoop dat Odido mij nog wil helpen om snel weer aangesloten te worden op TV/Internet. Goede reden om mijn 4 mobiele abonnementen van Odido ook maar meteen te gaan opzeggen.

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @rzanden67 

Allereerst dank je wel voor het openen van dit topic en het beschrijven van je gevoel. Ik vind het oprecht jammer om jouw ervaring te lezen, ik kijk dan ook graag met je mee hoe we de verbinding zo snel mogelijk kunnen herstellen. 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. In het ticket van de technische dienst zie ik een update van de netwerkbeheerder waarin staat dat het ticket is afgewezen. Waarom dit is, kan ik zelf niet inzien. Ik heb direct naar mijn collega’s van de technische dienst toegelopen met het verzoek om hier zo snel mogelijk achteraan te gaan, zij zullen dit verder oppakken. 

 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @rzanden67 

Allereerst dank je wel voor het openen van dit topic en het beschrijven van je gevoel. Ik vind het oprecht jammer om jouw ervaring te lezen, ik kijk dan ook graag met je mee hoe we de verbinding zo snel mogelijk kunnen herstellen. 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. In het ticket van de technische dienst zie ik een update van de netwerkbeheerder waarin staat dat het ticket is afgewezen. Waarom dit is, kan ik zelf niet inzien. Ik heb direct naar mijn collega’s van de technische dienst toegelopen met het verzoek om hier zo snel mogelijk achteraan te gaan, zij zullen dit verder oppakken. 

 

Reputatie 6
Badge +2

@rzanden67 Daar ben ik alweer! 

Ik heb zojuist gesproken met mijn collega van de technische dienst en heb het volgende te horen gekregen: 

De aanvraag bij de nieuwe provider heeft ervoor gezorgd dat de lijn bij ons is gedeactiveerd. Dit komt doordat er geen twee providers op één lijn actief kunnen zijn. De datum die wij door hebben gegeven aan KPN waarop de lijn over kon worden genomen is 27-02-2024. Echter is de lijn al op 07-02-2024 overgenomen door KPN, vanaf dat moment zijn zij ook verantwoordelijk voor het leveren van de diensten. 

Ik adviseer je om hier contact over op te nemen met KPN. Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, laat het mij dan weten. Ik kijk graag met je mee! 

Beste Teresa, dank voor je antwoord. Ik heb vandaag opnieuw kontakt gehad met KPN en ze bevestigen mij nogmaals dat ze GEEN opdracht hebben gegeven om de lijn over te nemen en dat dat ook niet in hun opdracht is gebeurd op 7-2-24. Het is dus jullie woord tegen dat van KPN. Terug naar de recente feiten dan maar! En die zijn simpel, ik heb een schriftelijke bevestiging dat KPN op 1 maart, als overstap service, de dienst gaat overzetten en dat ze dat op die datum aan Odido zullen melden. Ik heb een schriftelijke bevestiging van een voorlopige overstap datum op 27 feb van Odido. Ik heb geen bevestiging ontvangen van Odido dat dienst eerder is/wordt stopgezet.  De feiten zijn dus duidelijk, ik ben nog steeds een rechtsgeldige contractant van Odido en mag verwachten dat Odido de dienst zo snel als mogelijk hersteld tot de eerder gemelde datum van 27 Feb. Daarnaast verwacht restitutie van mijn abonnement kosten voor alle dagen dat ik geen beschikking heb gehad over jullie diensten. Dat zijn er inmiddels 12! 

Reageer