Beantwoord

AL 2 weken geen internet! SCHANDALIG TMOBILE!

  • 5 August 2023
  • 9 reacties
  • 169 Bekeken

Vanaf 23 juli ben ik al keer op keer aan het bellen om glasvezel storing te laten repareren! Weer een weekend ingaan zonder internet in huis!! Thuiswerken is geen mogelijkheid en alles is tegenwoordig met internet! Loze beloftes, allerlei protocollen afgaan om een kabeltje van glasvezel aan te sluiten.!!!! Bizarre ontwikkeling en dit nog nooit meegemaakt! Je bent geen koning als klant!! 
 

wat gaat tmobile hier aan doen ? Niets helemaal niets! Mensen eerste beste storing meteen overstappen dat is het enige wat je kan doen wat wel gaat werken. 
 

overstappen mensen. Je wordt niet geholpen en het interesseerde ze niets! 
 

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 6 August 2023, 13:04

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4

Waar stap je dan naar over? Want als dat over dezelfde glasvezel is kon je wel eens hetzelfde probleem houden. En is je abbo meer dan een jaar oud en opzegbaar zonder boete?

Dat is het gekke al jaren hetzelfde abonnement, maar ze hebben er Laak aan, zeggen over de telefoon dat ze bezig zijn in de wijk om het probleem op te lossen. In de wijk was er helemaal niemand aanwezig.( buiten bij de kast). 
 

Tja als ze allemaal niet oplossend denken dat zouden ze dat wel voelen aan de abonnees die vertrekken. Glasvezel is leuk maar als het storingen heeft kan je lang wachten. 

Reputatie 4

Stemmen met je voeten dus. Dat zouden meer mensen moeten doen. Eigenlijk zou er jurisprudentie moeten komen dat je bij uitval van internet na 5 werkdagen kostenloos je contract mag ontbinden. 

T-Mobile doet alles met onderaannemers en om dat goedkoop te houden lossen ze individuele storingen alleen maar op tijdens kantooruren. En als het ingewikkeld wordt hebben ze blijkbaar liever dat je weggaat want dat is goedkoper. 

Maar bij uitval krijg je wel heel makkelijk onbeperkt data vouchers voor mobiel internet. Bij Ziggo/Vodafone doen ze daar veel moeilijker over. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Klant koning, jammer om te lezen dat je al een tijd wacht maar toch bedankt voor het delen van je ervaring. Ik heb metéén meegekeken naar wat er speelt en wat ik met jou kan delen. De monteur heeft inderdaad geen licht op de vezel gemeten, wat betekent dat wij dit direct doorzetten naar de beheerder. Dit is gebeurd, maar nu zie ik dat de beheerder ons op 04-08-2023 laat weten dat ze op jou wachten voor het maken van de afspraak. Je hebt hier van KPN NetwerkNL (Reggefiber) bericht over ontvangen. Zou je deze afspraak zo snel mogelijk willen maken? Zo ben je zo snel mogelijk online!

Geef mij ook direct een seintje wanneer je online bent via dit topic. Ik maak dan direct een passende vergoeding aan!

@Cheyenne dit is informatie wat ik voor het eerst lees! Meerdere malen telefonisch gevraagd naar de update, geen informatie, telefonisch werd me medegedeeld dat de monteurs ter plekke bezig zijn, geen monteurs gezien en dat op vrijdag middag maw hele weekend weer geen oplossing. Vrijdag heeft me hele dag gekost om thuis te blijven om in de gaten te houden of er iemand komt, maar nee niets is er veranderd na 23 juli!


en nu kom je hier vertellen dat ik een afspraak moet gaan maken met Kpn ???? Ik zit toch bij tmobile ? Ik check bijna om het uur m’n telefoon en e-mails om te kijken of er al een reactie is en dan lees ik nu dat Kpn op mij aan het wachten is ?? Wat is dit voor een bizarre ontknoping? 
 

wat voor een link heb ik met Kpn ? 
 

via welke lijn moet ik contact zoeken met Kpn ? 
 

wat voor informatie hebben ze van mij om mij te kunnen benaderen ??

 

 

@Cheyenne Klant koning heeft een punt: Als contractant bij T-Mobile heeft hij niets te maken andere firma’s. Dit staat wettelijk vastgesteld.

@Klant koning Geen slimme keuze om vaste internet van T-Mobile af te nemen. Ze bezitten namelijk niets. Ze huren alles (het netwerk, de monteurs, het apparatuur etc.). Als jij dan tegen een probleem aanloopt kan T-Mobile niets voor je oplossen. Het enige wat ze kunnen doen is het bemiddelen tot een oplossing. Dit doen ze dan met partijen als Guidion, KPN etc. Je kunt je wel voorstellen dat deze manier van zakendoen erg vatbaar is voor miscommunicatie, vertragingen en frustraties. Tel daarbij op dat KPN-klanten in de praktijk voorrang hebben. Dit zullen ze wettelijk nooit toegeven maar uit de praktijk blijkt dat zeker. Als T-Mobile contractant, op het KPN glasvezelnetwerk, sta je eigenlijk ‘onderaan’ met je problemen.

Mijn advies aan jou is: kies een internetprovider uit die werkelijk het netwerk bezit en niet huurt, eigen monteurs heeft en ook met eigen apparatuur werkt. In Nederland is dat grotendeels KPN. KPN heeft net als KLM bijvoorbeeld een beschermde constructie. Dan ben je ook future-proof.

Wat betreft future-proof: T-Mobile Nederland is iets meer dan een jaar geleden verkocht aan investeringsbedrijven Apax Partners en Warburg Pincus. Bij investeringsbedrijven staat winstmaximalisatie voorop. Dat betekent uitmelken en doorverkopen. Van Apax Funds is het bekend dat ze de zogenaamde kaasschaaf-methode voor kortetermijnwinst hanteren: een x% ontslaan, reorganiseren, de prijzen omhoog gooien en het eindresultaat doorverkopen. Dan mag de nieuwe eigenaar vervolgens de boel weer opbouwen.

De toekomst van T-Mobile Nederland ziet er dus niet goed uit.

Succes verder!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Klant koning, KPN NetwerkNL is de onderaannemer. Wij huren de lijn van KPN NetwerkNL. Zij dienen dan ook de werkzaamheden uit te voeren. Wij hebben KPN NetwerkNL aangestuurd om dit te verhelpen, zij hebben jou op 4 augustus bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Zij hebben alle contactgegevens die bij ons bekend zijn. Dit kan per e-mail gegaan zijn of telefonisch. 

@Tommie nu heb ik nog steeds geen internet, heb ik geen gegevens van Kpn waar ik blijkbaar nu achter aan moet, heb ik geen gemiste oproepen of e-mails van Kpn ? Wat is dit voor gerommel!! Stuur me de gegevens waar je het nu over hebt ? Stuur me de contact gegevens van de monteurs van Kpn ? Bel ze zelf op ik heb geen contract met Kpn!!! Jullie moeten dat soort dingen zelf toch oplossen!? 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Klant koning het is inderdaad gek dat er nog geen contact opgenomen is. Ik heb hier een notitie van gemaakt en KPN NetwerkNL zal spoedig contact met je opnemen. Ik heb geen telefoonnummer van de monteurs, die kan ik dus ook niet met je delen jammer genoeg.

Reageer