Al 5 dagen zonder glasvezel internet Apeldoorn

  • 26 February 2024
  • 37 reacties
  • 418 Bekeken

Ik kamp al sinds donderdag met een probleem zonder internet.

In de middag constateerde ik dat mijn internet down was en toen ik thuis was ben ik gelijk op onderzoek uitgegaan, ik zit zelf in de IT dus weet heel goed waar ik het moet zoeken. Ik kwam er snel achter dat mijn router geen extern IP adres ontving, dus wat doe je dan glasbox uit en aanzetten, daarna geen resultaat. Servicedesk gebeld, mocht ook niet baten die konden ook niet bij mijn verbinding komen.

Vrijdag eind van de ochtend kreeg ik een monteur planning en kon gelukkig die middag nog een monteur langs laten komen, die heeft de glasbox (het donkergrijze kastjes) vervangen ,maar ook dat bood geen resultaat. Daarna weer met Odido gelend, en er bleek niks gedaan te kunnen worden afhankelijk van de netbeheerder (KPN dus). Heel het weekend zonder internet en gedoe met mobiele hotspots, dat is een ramp!

Maandag ochtend maar weer gebeld, ja meneer er is vrijdag een monteur langs geweest en daarna kan het nog 3 werkdagen duren, woensdag dus uiterlijk. Het is nu maandag bijna einde van de werkdag en nog steeds geen internet! Ik overweeg serieus terug te gaan naar KPN want dan is ook het netwerkbeheer belegd bij dezelfde leverancier en maar hopen dat ze daar wat sneller werken.

Echt 5 dagen zonder internet is in 2024 echt onnodig in mijn ogen!

 

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! @mvdburg 

Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je verhaal uit te typen. Ik ben gelijk het systeem ingedoken en zie gelukkig dat de monteur zijn bevindingen heeft teruggekoppeld aan de technische dienst. Zij zijn druk aan het schakelen met de netwerkbeheerder om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik snap goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, toch wil ik je graag bedanken voor je geduld! 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @mvdburg, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en ik zie dat er zeker op 19 maart 2024 een ticket is doorgezet naar KPN. Er volgt zo snel mogelijk meer informatie! Ik zie dat je vandaag precies 30 dagen zonder Internet zit. Dan zou je kosteloos mogen opzeggen. Is dit echt wat je wil? Dan maken we het in orde. Groetjes, Ishana

Hoi @mvdburg, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en ik zie dat er zeker op 19 maart 2024 een ticket is doorgezet naar KPN. Er volgt zo snel mogelijk meer informatie! Ik zie dat je vandaag precies 30 dagen zonder Internet zit. Dan zou je kosteloos mogen opzeggen. Is dit echt wat je wil? Dan maken we het in orde. Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido  dat is dus onjuist KPN weet van niks, lees mijn vorige reactie nog maar eens goed! Niet alles geloven wat er in jullie systeem staat want gister is dus duidelijk geworden dat jullie backoffice nog helemaal niks doorgezet heeft naar KPN netwerk, het is nog niet goedgekeurd door de backoffice om het door te zetten. Dus steeds roepen dat KPN er mee bezig is klopt dus niet want je kan KPN netwerk gewoon bellen en dan zien ze precies wat er op je adres in hun systeem staat aan tickets. Daar blijkt dus dat de laatste melding van januari 2022 is, dit is de periode dat het glasvezel netwerk is aangelegd! 

Je zal maar afhankelijk zijn met medische apparatuur of beveiliging systemen van het internet, dan ben je bij Odido dus wel de lul!

Ik wil eerst dat het hersteld wordt daarna ga ik zsm overstappen, ik wil dit nooit meer ervaren wat een slechte service!

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @mvdburg, ik wil je niet tegenspreken maar ik zie hier echt iets anders. Ik zie zelfs terugkoppelingen van KPN NetwerkNL in het lopende ticket. Het valt mij op dat we op 22-03 laten weten dat het serienummer van de ONT gecheckt zou worden, klopt het dat je deze hebt doorgeven aan collega Raza? Hij heeft uiteindelijk om 15:00 een technische terugkoppeling gegeven waar ik voor nu (zonder mijn collega's op zondag) even geen chocolade van kan maken. Het onderzoek loopt vanuit hier nog wel. Heb je toevoegingen, laat het dan weten. Morgen kunnen we intern checken (met de backoffice aanwezig) hoe het er nu precies voor staat!

Hi @mvdburg, ik wil je niet tegenspreken maar ik zie hier echt iets anders. Ik zie zelfs terugkoppelingen van KPN NetwerkNL in het lopende ticket. Het valt mij op dat we op 22-03 laten weten dat het serienummer van de ONT gecheckt zou worden, klopt het dat je deze hebt doorgeven aan collega Raza? Hij heeft uiteindelijk om 15:00 een technische terugkoppeling gegeven waar ik voor nu (zonder mijn collega's op zondag) even geen chocolade van kan maken. Het onderzoek loopt vanuit hier nog wel. Heb je toevoegingen, laat het dan weten. Morgen kunnen we intern checken (met de backoffice aanwezig) hoe het er nu precies voor staat!

@Cheyenne van Odido 

ja ik heb contact gehad met de servicedeskmedewerker en een terugkoppeling gegeven van het serienummer, eigenlijk gelijk al nadat ik hier over gebeld ben.

GNXS0238C9D2

het zou fijn zijn als het zsm opgelost wordt want zit nu al weer 1,5 week zonder internet.

Reputatie 7
Badge +9

KPN NetwerkNL heeft zojuist laten weten dat het om een fout ONT gaat @mvdburg. Mogelijk een firmware bug. Ze komen het ONT vervangen en hopelijk spring je dan meteen online! 

KPN NetwerkNL heeft zojuist laten weten dat het om een fout ONT gaat @mvdburg. Mogelijk een firmware bug. Ze komen het ONT vervangen en hopelijk spring je dan meteen online! 

@Tommie van Odido Wanneer komen ze dan, want ik krijg net een mail met de volgende tekst:

Hallo,

Voor je Odido Glasvezel krijgen we wat hulp van KPN. Om het signaal om te zetten naar internet, heb je namelijk een KPN mediaconverter. Dat is een klein kastje in je meterkast tussen de aansluiting en je modem.

Het type converter dat jij hebt, kan voor problemen zorgen. Nu nog niet, maar in de toekomst misschien wel. Daarom komen we hem binnen 3 weken vervangen. Gratis natuurlijk. Zo kan je zorgeloos online blijven.

Volgende week komt er iemand van KPN bij je langs, op een werkdag tussen 13‑21 uur. Ben je niet thuis? Proberen we het gewoon later nog eens. We doen maximaal 3 pogingen. De monteur identificeert zich met een KPN pas. En je herkent hem of haar ook aan de groene jas.

Je hoeft verder niets te regelen. De nieuwe mediaconverter is snel aangesloten en geactiveerd. Je verbinding is maar heel even verbroken. Na het wisselen toch problemen? De monteurs van KPN staan voor je klaar.

 

Binnen 3 weken???????

net weet de servicedesk gesproken en er wordt doodleuk gezegd nee meneer KPN heeft gezegd t ligt niet aan ons, ik ben echt woest!!!!!!!

WAT EEN KLOTE SERVICE!

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat KPN voor vandaag ingepland staat om 14:00 @mvdburg

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat KPN voor vandaag ingepland staat om 14:00 @mvdburg

Dat klopt die afspraak heb ik zelf gemaakt, de monteur is net geweest is nog geen 5 minuten binnen geweest, vervangt de ONT en internet kwam gelijk online!

De monteur wist mij te vertellen dat dit een fabrieksfout in de ONT is, van dit merk Genesys en dat als er een piekspanning ontstaat de UTP poort op de ONT opgeblazen wordt en niet meer werkt. Het lijkt me toch dat Odido dit moet weten en waarom moet het in godsnaam 3 weken duren voordat KPN aangestuurd wordt.

De monteur wist me namelijk ook te vertellen dat ze binnen 48 uur langskomen als er een ticket bij KPN netwerk is ingediend. Dus nogmaals mensen wees voorzichtig met providers over het KPN glasvezel netwerk die geen controle hebben over hun proces. 

@Tommie van Odido  Kunnen jullie nog wel zorgen dat ik de dagen dat ik geen internet heb gehad compensatie krijg op mijn abonnementsgeld?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mvdburg, ik ben erg blij om te horen dat het opgelost is!

Dit is inderdaad bij ons bekend, echter is dit niet uit te lezen. Vandaar dat er toch een monteur langs moet komen om het apparatuur te vervangen en te testen. Ik zal de vergoeding gelijk voor je in orde maken. Klopt het dat je vanaf 22-02 tot en met 26-03 geen diensten gehad hebt? 

Hey @mvdburg, ik ben erg blij om te horen dat het opgelost is!

Dit is inderdaad bij ons bekend, echter is dit niet uit te lezen. Vandaar dat er toch een monteur langs moet komen om het apparatuur te vervangen en te testen. Ik zal de vergoeding gelijk voor je in orde maken. Klopt het dat je vanaf 22-02 tot en met 26-03 geen diensten gehad hebt? 
 

nee dat klopt niet het was 14-26 maart , de week eind februari begin maart is al geregeld twee weken geleden met een collega van jou 

 

Reputatie 7
Badge +9

ah oke top, dankje @mvdburg. Ik zal 14-03 tot en met 26-03 voor je vergoeden. Dit is zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

Reageer