Sticky

Alles over 'bridge taps'

Alles over 'bridge taps'

Toon eerste reactie

181 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Lijkt mij gewoon goed aangesloten, geen problemen mee.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Claudia90 zou je dat kleine kastje even open kunnen maken en daar een foto van kunnen maken ? het kan nog steeds niet goed aangesloten zijn.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Claudia90,

 

Top dat je het ISRA-punt gevonden hebt, dan gaan we er nu samen naar kijken. Mijn collega van de klantenservice heeft dit al uitgezet naar onze techneuten. Zij pakken het verder op met je en zullen, normaal gesproken, binnen 3 tot 6 werkdagen met een antwoord komen! Het lijkt niet op een bridge tap, maar er ligt waarschijnlijk een andere oorzaak ten grondslag aan jouw wegvallende verbinding. Geen zorgen, ik weet zeker dat mijn collega’s er alles aan doen om je zo goed mogelijk te helpen! :smile: Laat je weten of het gelukt is en wat hun oplossing is? Alvast bedankt voor je medewerking.

Ik heb eindelijk het isra-punt gevonden. Maar ik snap nu niet hoe ik verder moet. Wij hebben zelf helemaal niks aangesloten. Alleen de modem plug+play. Wat moet ik nu doen on de bridge tap te verwijderen? 

Reputatie 7
Badge +15

@pinokkio53 Bedankt voor je terugkoppeling, blij te horen dat er in elk geval actie ondernomen is. Fijn ook dat de monteur jouw modem en ISRA vervangen heeft! :smile: Uit de lijnmeting die ik zojuist gedaan heb, kan ik een stabiele verbinding constateren. Laat weten of het nu opgelost is, want anders ga ik je zo snel mogelijk verder helpen. De Community zit altijd voor je klaar!

Nou monteur geweest heeft meting gedaan en 

Volgens kurtmeter lijnsnel 68mbit en binnen 5 min 73000 fec errors. En dan zeggen ze wij zien hier niets hij heeft nu Op advies SD modem gewisseld. Kijken of nu het probleem opgelost is hij heeft ook het isra van kpn vervangen dus alles nieuw nu 

En wat denk je sturen ze morgen een monteur om na te kijken wat er mis is nou alles zit nog hetzelfde als  de eerste monteur dus ik ben benieuwt 

Echt wat een zooitje ik moet maar wachten het is druk bij technische dienst en ik maar wachten intussen al bijna 2 maanden aan het lijntje gehouden en nog steeds de zelfde problemen het word alleen maar erger gisteren een keer of 20 uitval bedankt T-MOBILE

Maar gisteren weer gebeld ze kunnen nog niets doen en gisteren een keer of 6 geen internet meer in huis dus alarm installatie maar uit gezet en doorgegeven dat het internet er telkens uitvliegt moet maandag maar weer contact maken met t-mobile maar ik ga wel vergoeding vragen dit is niet normaal meer

Nee oranje op rood kan alleen omdat er geen rode van de kpn af komt maar alleen oranje.

Reputatie 7
Badge +10

rood op rood in het vierkante kastje ?

Ja en wat nu te doen volgen mij is alles in orde toch

Reputatie 7
Badge +10

klopt de klant mag zelf niet de aansluiting openen. maar ja vaak zit een bridgetap in de lasdop waar ze geen monteur voor willen sturen 🤷‍♂️

kpn is stilletjes alles aan het vervangen voor de pairbonding aansluitingen. vooral voor hun eigen klanten. voor andere providers doen ze nog al moeilijk. maar ook dat gaat veranderen

 

Oei, de lassop losgehaald, deze is eigendom KPN en schade kan verhaald worden, dit kan toch niet helemaal de bedoeling zijn @Jason en @Hidden.nld dat we dit laten gebeuren.

Of is T-Mobile dan zo coulant om dat te vergoeden.

Reputatie 7
Badge +10

in het vierkante kastje is het rood op rood en blauw op groen.

Oranje zit ook op rood in het kastje van t-mobile op rood de andere op de dikke kabel zijn gel8jk blauw wit Oranje  en geel

Reputatie 7
Badge +10

@pinokkio53 

het likkt wel alsof ie op oranje zit aangesloten inplaats van rood

Zeg het maar 

 

Dat is toch wel duidelijk @Jason, die lasdop rechts er naast komt 1 kabeltje uit die naar dat doosje, wat in het instalatie pakket meegeleverd word door jullie, en daarboven in zit de kabel naar het modem, is echt onmogelijk dat daar een bridge-tap in zit.

Reputatie 7
Badge +15

@pinokkio53 Kun je die witte kap van het ISRA eraf halen zodat de aftakking zichtbaar wordt?

Zie hier boven mijn foto er is niets anders van kabels aanwezig 

 

Reputatie 7
Badge +15

@wijzewillem en @pinokkio53 Top dat jullie het hier aangeven,  zo kunnen we elkaar helpen op de Community. Mag ik jullie verzoeken om een paar foto’s te maken van hoe het ISRA (aansluitpunt) eruitziet en in dit topic te plaatsen?

 

@wijzewillem Het klinkt inderdaad alsof de aftakking verantwoordelijk is voor het wegvallen van je verbinding (de bridged tap), oftewel de loshangende kabel in de meterkast. Slim dat je er naar vraag trouwens, want er zijn meerdere users die hier mee te maken hebben (gehad). Kennis en ervaringen delen helpt enorm. De aftakking zelf zul je bij de oorsprong moeten verwijderen, oftewel bij het ISRA in de verbouwde muur.

Reageer