asociaal slechte installatie door gidion

  • 3 August 2023
  • 7 reacties
  • 233 Bekeken

de installateur is geweest en wat is dat slecht gedaan door hun

- het kleine kastje (glasvezel naar rj45) zit maar met 1 schroef vast

- er is een WCD (met grijze PVC buis) geplaatst terwijl er genoeg lege
plekken waren, er is ook niks gevraagd

- de modem kan ik zonder enige problemen zo kantelen als op de foto
(schroeven zitten niet goed vast)

makkelijk 45 graden te kantelen



- bekabeling ziet er niet uit alles hangt los

- locatie van de modem is niet overlegd (wou met alle liefde oude Ziggo
modem verwijderen)

- de montage methode van de Dubbele WCD (met grijze PVC buis) ziet er
ook niet uit dat is erg slordig gedaan



- ik had nog wat vragen over de DHCP instellingen maar ik moest zelf
maar even kijken

ik heb contact gehad met Guidion en volgens hun is dit NORMAAL.

Het ziet er niet uit

 

en dat in combinatie met 7 maanden te laat de oplevering van het glasvezel internet

en het stoppen van de Email service bij T-mobile ben ik er echt wel klaar mee.

 

eric 8 maanden geleden

1)Tja, je kunt echt geen volledig met kabelgoten en al installatie verwachten. 

2) standaard locatie router is gewoon in de meterkast,  als je specifieke locatie had gewenst was het handig geweest dat je dat van te voren even had aangegeven.  

3) de WCD is geen onderdeel van een standaard installatie in opdracht van t-mobile.  Dat heb je dus extra besteld en je had daar ook even zelf met de monteur moeten overleggen.

4) het klopt dat de NTU met 1 schroef vastgezet kan worden.

5) het klopt dat je de router aan de onderkant wat naar voren kan halen. Daar zit geen schroefgat om het vast te hangen. Maar vaak is dit toch handig om eventueel nieuwe ethernet kabel aan te sluiten of de resetknop te vinden.

5) de monteurs gaan inderdaad niet verder in op specifieke vragen over bijvoorbeeld DHCP. Maar daar is nu juist het forum voor! Wat voor vragen heb je daarover, we zitten hier met veel zaakkundigen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

1)Tja, je kunt echt geen volledig met kabelgoten en al installatie verwachten. 

2) standaard locatie router is gewoon in de meterkast,  als je specifieke locatie had gewenst was het handig geweest dat je dat van te voren even had aangegeven.  

3) de WCD is geen onderdeel van een standaard installatie in opdracht van t-mobile.  Dat heb je dus extra besteld en je had daar ook even zelf met de monteur moeten overleggen.

4) het klopt dat de NTU met 1 schroef vastgezet kan worden.

5) het klopt dat je de router aan de onderkant wat naar voren kan halen. Daar zit geen schroefgat om het vast te hangen. Maar vaak is dit toch handig om eventueel nieuwe ethernet kabel aan te sluiten of de resetknop te vinden.

5) de monteurs gaan inderdaad niet verder in op specifieke vragen over bijvoorbeeld DHCP. Maar daar is nu juist het forum voor! Wat voor vragen heb je daarover, we zitten hier met veel zaakkundigen.

@PREATORIAN

Dit ziet er inderdaad niet heel netjes uit.

T-mobile regeld via Guidion monteurs dit zijn zzp,ers.

Niks mis mee vaak gaat het goed en heel soms niet zo goed.

Die grijze flex buis naar de wcd ziet er niet zo mooi uit.

En is zelfs zonder trekontlasting gemonteerd.

Ik weet niet hoe het in de meterkast zit gemonteerd maar ik vermoed gewoon de vd draden bij een automaat onder dezelfde schroefklem geprikt heeft wat volgens nen1010 niet mag.

Laat eventueel de installateur het na lopen. (Staat op de meterkast)

Gewoon een verdeeldoos was voldoende geweest.

Als U wel aan gegeven heeft voor een extra wcd bij de bestelling had de monteur de p1 uitlezer iets lager kunnen plaatsen en daar de wcd onder de bestaande kunnen plaatsen.

 

Wat betreft het Huawei glasvezel kastje moet inderdaad met 2 schroeven.

Om het wat netter te houden.

Maar dat is simpel zelf te doen.

 

Ps

Ik ben ook T-Mobile klant.

Glasvezel Installatie zelf gedaan.😃

@eric dat de modem iets kan bewegen begrijp ik helemaal maar hij zit zo los dat als je er nu tegen aan tikt hij heel makkelijk los komt van de wand.

De WCD heb ik niet besteld omdat ik genoeg vrije plekken had in mijn verlengsnoer 

Dat de NTU met 1 schroef vast gezet kon worden is nog al logisch,  maar om wegdraaien te voorkomen en daardoor extra belasting op draden te geven is twee schroeven beter.

 

Waar het me onder aan de lijn om gaat is dat het na het tekenen van het contract alleen maar ellende is geweest.

En dat de onderaannemers van T-mobile er een potje van maken.

@peter-keetfm

Ik ga het ook zelf aanpassen het ziet we nu gewoon niet uit.

 

Ik dacht weetje ik laat het deze keer doen.

Dat was geen goede beslissing van mijn kant.

 

Maar het hele verloop met de overstap naar T-mobile is me zo erg tegen gevallen dat ik er echt serieus over nadenk om er mee te stoppen en ergens anders internet vandaan te halen

 

Reputatie 7
Badge +5

@peter-keetfm

Ik ga het ook zelf aanpassen het ziet we nu gewoon niet uit.

Mee eens.
Maar het is en blijft een meterkast waar normaal gesproken de strijkplank, stofzuiger of vier planken met reserve lampen of toiletrollen worden opgeslagen 😅 Gesproken uit ervaring na werkzaamheden in vele meterkasten. Zo strak ingericht als diegene op jouw foto kom je niet vaak tegen.

Ik dacht weetje ik laat het deze keer doen.
Dat was geen goede beslissing van mijn kant.

Nog altijd de beste oplossing als de kennis en kunde voorhanden zijn.

Maar het hele verloop met de overstap naar T-mobile is me zo erg tegen gevallen dat ik er echt serieus over nadenk om er mee te stoppen en ergens anders internet vandaan te halen

Waarschuwing !

Als er een werkende aansluiting is opgeleverd gaat de contractperiode teller in werking.
Opzeggen zal dan samengaan gaan met een boete voor de resterende periode van het contract.
En boetes opleggen of uitdelen is iets dat Tmobiel goed onder controle heeft ondanks het  uitbesteden  van veel werkzaamheden.

@yalerta 

Bedankt voor de waarschuwing,  ik zou het heel triest vinden als een bedrijf zo zijn klanten moet houden......het is dan wel voor een korte tijd.

Ik zou als bedrijf investeren in een blijvende relatie met de klant.

Reputatie 4

Als het goed is heb je nog wel 14 dagen bedenktijd vanaf oplevering van de aansluiting en kun je binnen die tijd je bestelling nog annuleren en alles terugsturen. Ik verwacht wel dat ze je een rekening gaan sturen voor dat extra stopcontact. Of is dat zonder toestemming aangelegd?

Reageer