Beantwoord

Bekabeld internet valt weg bij gebruik switch

  • 28 January 2021
  • 2 reacties
  • 211 Bekeken

Beste community,

 
Mijn bekabelde internet valt de laatste tijd erg vaak weg (meerdere keren per uur). We zijn net verhuisd en hebben de T-Mobile apparatuur (Huawei modem/router) meegenomen. Het huis is helemaal nieuw, nieuwe kabels door de muur etc. 
 
De huidige situatie is als volgt:
Modem / Router: port 1 > CAT-6 > SWITCH (simpel, unmanaged Netgear FS108) > TV (alleen voor internet) / PS4 / Hue hub / SONOS. 
Modem / Router: port 2 > CAT-6 > Computer.
 
Bij route 1 (via de switch) valt alles erg vaak weg. Een restart van de router is de enige optie om dat allemaal weer op gang te krijgen. Als dit gebeurd werkt de WiFi én de direct aangesloten computer wel nog. Lijkt dus een probleem met de switch te zijn.
 
Nu heb ik de switch er tussen uit gehaald en direct bv de TV aangesloten, dit lijkt goed te werken (Netflix ed) maar ook dit valt ~1x per uur weg. En komt dan wel weer binnen een minuut weer terug. Als dit gebeurd heeft de computer ook geen verbinding meer.. Erg vreemd. 
 
Dus, wat nu? Heb ik een andere switch nodig? Heeft dit te maken met de IP distributie? DHCP? Router FW update nodig? Hoop dat er via dit forum een antwoord komt.. Blijft nlk graag bij T-Mobile.
 
Vriendelijke groetjes
icon

Beste antwoord door RHorbach 31 January 2021, 14:19

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo RHorbach,

Als je internet weg valt blijft je wifi dan nog goed werken? Of zie je alleen het wifi signaal, maar dan zonder internet? Weet je zeker dat je dsl signaal niet even wegvalt? Check op dat moment het wan en internetlampje op het modem. Het modem is met een korte kabel op het isra-punt aangesloten?

Meestal krijg je bij verhuizing een nieuw modem. Wellicht kan een moderator even checken of je idd nog een nieuw modem krijgt.

Mvg. Marcel

Hi Marcel,

Dank voor je reactie! Het is inmiddels opgelost. Vreemd verhaal maar een kleine usc-c dongel (usb-c naar ethernet) zorgde ervoor dat er iets mis ging. Dongel is weg en alles werkt top. 

Dit thread op Reddit geeft meer uitleg:

https://www.reddit.com/r/mac/comments/angcm5/usb_type_c_hubs_cause_network_storms_and_wireless/

Reageer