Bekabelde verbinding valt weg tijdens PS4

  • 4 November 2020
  • 13 reacties
  • 258 Bekeken

Tijdens het spelen van NBA2K valt de bekabelde verbinding voor korte tijd weg. Hierdoor word ik er steeds uitgegooid. 

De volgende dingen heb al ik geprobeerd:

  1. Resetten modem
  2.  Kabel met andere poorten uitproberen
  3. Andere kabel proberen
  4. Monteur van Guidion is langsgeweest en volgens hem doet internet het goed

Het ligt ook niet aan de playstation want als ik mijn PS meeneem en bij een andere vriend thuis ga spelen, dan doet ie het wel. Ik wil heel graag een oplossing omdat dit enorm frustrerend is. 

 

Ik heb gebeld met TMobile klantenservice en zij geven aan dat ik mijn vraag aan de community moest stellen en dat er iets met poorten oid moest worden opengezet. 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Giovanni8691 

Wanneer de verbinding wegvalt op de PlayStation heb je dan ook geen internet meer op andere apparaten dus geeft het modem aan geen internet?

Welke modem heb je?

Dit zijn open te zetten poorten of je kunt ook gewoon UPNP inschakelen.

 

@Waqqas Dankjewel voor je reactie!

De andere apparaten hebben nog wel verbinding. Ik heb de Zyel modem. Het is vorige week maandag geïnstalleerd.

Kun je mij uitleggen hoe ik "de poorten open kan zetten"? En wat bedoel je met UPNP inschakelen? Kun je me uitleggen hoe ik dat moet doen?

Reputatie 7
Badge +15

@Giovanni8691 

Op de Zyxel staat UPNP standaard aan maar je kunt het nog eens nakijken door in te loggen op 192.168.1.1 met admin en wachtwoord achter de modem, ga vervolgens in het menu naar netwerkinstellingen, thuisnetwerk, UPNP.

En als je via de WiFi verbind?

Heb je verder een glasvezel aansluiting of DSL?

Indien je glasvezel hebt, mensen kregen dit vaak opgelost door de Zyxel te vervangen met een andere router dus blijkbaar iets in de T-Mobile modem.

@Waqqas 

Via WIFI valt de verbinding ook weg. Ik ga even controleren of de UPNP aan staat. Ik kom daar asap op terug. 

Kan ik ergens een handleiding vinden over hoe je de poorten kunt open zetten? Dat is namelijk een first voor me. Ik wil ook dit wel graag proberen voordat ik een nieuwe modem aanvraag.

Thanks!

Reputatie 7
Badge +15

@Giovanni8691 

Kijk in dit topic onder zo stel je portforwarding in.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/nieuw-modem-t-mobile-thuis-zyxel-glasvezel-311763

Kies bij WAN interface VD_ethernet (DSL) of ETH_ethernet (glasvezel).

Hey @Waqqas 

Als ik probeer in te loggen dan gebruik ik admin en dan het Login password maar ik krijg telkens dat de inloggevens niet goed zijn. Ik heb het ook geprobeerd met 000 en met 1234. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +15

@Giovanni8691 

De gebruikersnaam is admin en de wachtwoord staat achter op de kaart, let op er zitten ook hoofdletters in.

Dat weet ik. Maar dat lukt dus niet.. 

Reputatie 7
Badge +15

Weet je zeker dat je niks veranderd hebt?

Het wachtwoord staat onder admin.

@Waqqas Hi! 

Nee, ik heb niets veranderd... Daarom is het zo vreemd. Ik heb het al minstens 10 keer geprobeerd. Kan ik hier een foto delen van de achterkant? Of een privebericht oid sturen?

Reputatie 7
Badge +15

@Giovanni8691 

De gegevens hier uploaden lijkt me geen goed idee omdat het een openbare community is en via een privébericht kan je geen foto uploaden.

Achter user name staat admin

Achter login password staat het wachtwoord

Deze voer je in op 192.168.1.1 in je browser, admin zonder hoofdletters en bij het wachtwoord even goed kijken.

@Waqqas Oke, ik moet zeggen dat de frustratie nu wel erg groot begint te worden. Ik weet echt wel hoe ik een password moet lezen en wat ik heb ingevoerd. 

Dus komt er nu op neer dat ik de poorten niet kan openzetten, de UPNP niet kan checken omdat ik niet kan inloggen. Top weer...

Reputatie 7
Badge +15

@Giovanni8691 

Dan blijft als enigste optie over om een fabrieksreset van je modem te doen door het resetknopje achter de modem ingedrukt te houden voor ongeveer 10 seconden met een paperclip bijvoorbeeld.

Hiermee worden alle instelling gereset naar de fabriekswaarden en moeten de gegevens zeker werken.

Reageer