Beantwoord

Bij het instellen van vast ip op mijn mac kan ik geen e-mail meer ontvangen of versturen ??

  • 4 March 2020
  • 4 reacties
  • 206 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo allemaal.

Als ik mijn Mac op een vast ip adres instel gaat mijn mail als het ware op slot en kan ik niets meer verzenden of ontvangen ??? zodra ik mijn mac weer op DHCP zet kan ik weer mail ontvangen. erg vreemd vind ik dit. hoor graag of hier een oplossing voor is

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 March 2020, 10:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sfoto 

Als u ervoor kiest om gebruik te maken van een vast IP adres, dan kiest u voor een adres dat niet in de DHCP-range van uw router voorkomt. U kunt eventueel de DHCP-range van de router aanpassen. Als u namelijk een pc een vast IP adres geeft die wel in de DHCP range voorkomt, kan dit conflicten geven als een computer die wel van DCHP gebruik maakt hetzelfde IP adres krijgt toegewezen door de router.

 

In dit voorbeeld heeft de router IP adres 192.168.0.1, deze is dus bezet door de router. De DHCP range van de router loopt van 192.168.0.100 t/m 192.168.0.254. De IP adressen 192.168.0.2 t/m 192.168.0.99 zijn dus te gebruiken als vast IP.

 

Ik kies voor vast IP adres 192.168.0.10. Deze stel je in door in de eigenschappen van je (draadloze) netwerkkaart te dubbelklikken op Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4). Bij DNS server en standaard gateway vult u het IP adres van de router in.

 

 

Hoi Waggas,

 

 Dank voor je uitleg. Ga ermee aan de slag

Dag Waggas,

 

 Kom toch nog even terug op jouw antwoord. mijn range in de router loopt van

 

Mijn DHCP loopt van 192.168.1.1 t/m 192.168.1.254. dus begrijp ik het nu goed at ik boven de 254 moet zitten met een fixed ip ? maar dat kan dus niet omdat 254 het einde van de reeks is ik alles geprobeerd maar het werkt niet zoals jij het aangeeft (ik denk dat ik wat verkeerd doe )

 

hoor weer graag van je

Reputatie 7
Badge +15

@sfoto 

Als je een Zyxel hebt dan kan je in de modem bij LAN op > klikken en daar kun je de ip adres waarde wijzigen zet hem bijvoorbeeld op 192.168.1.100 als begin en de adressen eronder kan je dan gebruiken.

Reageer