Beantwoord

bridge mode

  • 1 December 2023
  • 3 reacties
  • 869 Bekeken

Goedeavond.

ik heb een orbi wifi router wifi 6

https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DChcSEwiC-82v2-6CAxUIlIMHHTZXAxEYABARGgJlZg&gclid=CjwKCAiApaarBhB7EiwAYiMwqhg5S5kAwLjKv0QiCM-D-78vz4bRlQrmx-4p4X5g2ymMPb91QWlJ0xoCB5MQAvD_BwE&cid=CAASJeRo1IWKlW_T-lt2k1CYdyKIbVc2X5ZVl5IUKKYYqxeXKd6uje8&sig=AOD64_0uqO5T3gjjaAzI9eewDRxOmtYp9w&ctype=5&q=&ved=0ahUKEwiTvsev2-6CAxWBgP0HHbTCBZAQww8Ivgs&adurl=

bij ziggo had ik het modem in bridge mode staan en gebruikte ik de orbi al router.

nu heb ik een abonnement bij Odido afgesloten.

2gbps glasvezel.

is het hier ook mogelijk om het modem in bridge te zetten zodat ik nog steeds kan werken met de wifi versterkers van orbi.

of is dit niet verstandig?

het liefste heb ik 1 netwerk naam met 2 versterkers in mijn huis voor de optimale internetverbinding in huis.

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 December 2023, 18:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @diordy de graaff 

De router van Odido kan je niet in bridge mode zetten maar je kan wel de Odido router weglaten en de Orbi rechtstreeks op de mediaconverter aansluiten of de Orbi achter de Dood router in DMZ met de WiFi uit.

Indien je de Orbi op de mediaconverter wilt aansluiten dan maak je in de interface een regel aan met VLAN 300.

 

Goedemorgen waar kan ik deze interface vinden?

ik heb nu het probleem dat de orbi wel werkt en ik heb de wifi uit gezet.

nu haal ik alleen niet meer dan 1gb en heb een abonnement van 2gbitt.

de orbi zou 5gbitt aan moeten kunnen.

heeft Mischien een oplossing om deze snelheid te verhogen?

 

Goedemorgen waar kan ik deze interface vinden?

ik heb nu het probleem dat de orbi wel werkt en ik heb de wifi uit gezet.

nu haal ik alleen niet meer dan 1gb en heb een abonnement van 2gbitt.

de orbi zou 5gbitt aan moeten kunnen.

heeft Mischien een oplossing om deze snelheid te verhogen?

 

De limiterende factor in de wan pport van je Orbi. Als die 1 Gbit is, is dat je limiet. Wat nog kan is dat je UTP kabel tussen de orbi en ont niet > cat 6e is.  

Reageer