Beantwoord

D1101V werkt niet op t56 modem

  • 28 January 2024
  • 10 reacties
  • 123 Bekeken

Goedemiddag,

 

Ik heb een probleem en zag dat er een topic was over deze klacht echter is het probleem nog niet verholpen en ik zit met een niet werkende Doorbird

 

Ik heb een elektrische railpoort aangeschaft met een Doorbird D1101V-F. De installateur van de poortenleverancier heeft deze proberen aan te sluiten met een cat6 utp kabel.

Deze videofoon communiceert helaas niet met de Zyxel T56 modem.

In eerste instantie dachten ze dat de Doorbird videofoon stuk was. De Zyxel T56 communiceerde wel met de grotere en duurdere versie D2101V.

Een andere klant bleek een dag later dezelfde probleem te ondervinden met de Doorbird D1101V in combinatie met een Odido abonnement en een Zyxel modem.

 

Volgens de poortenleverancier is het altijd plug en play geweest bij vele klanten.

 

Ik heb odido glasvezel 1GB abonnement.

 

Doorbird D1101V communiceert niet met de Zyxel T56 modem. Doorbird geeft no network melding. Hoe kunnen we dit oplossen?

 

Bij voorbaat mijn dank.

 

Jorg

icon

Beste antwoord door JorgVL 29 January 2024, 16:15

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JorgVL, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic bent gestart. Dit kan komen door een bug in de firmware van de T-56. We zijn bezig met het testen van de nieuwe firmware, op dit moment ziet alles er goed uit. Ik heb je toegevoegd aan de lijst om de update sneller naar het modem te laten pushen. Dit zal in de loop van deze week gebeuren. Als dit gebeurd is moet je Doorbird verbinding kunnen krijgen met het modem.  

Reputatie 7
Badge +9

Ha @JorgVL, op dit moment heb je de T-54 aangesloten en kunnen we de update niet pushen. Zou je de T-56 willen aansluiten? Dan laat ik de update opnieuw pushen. Thanks! 

Ha Tommie,

Ik heb de T-56 aangesloten

 

Mvg

 

Reputatie 7
Badge +9

Je bent geupgrade @JorgVL! Lukt het nu wel? 

Hi @JorgVL, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic bent gestart. Dit kan komen door een bug in de firmware van de T-56. We zijn bezig met het testen van de nieuwe firmware, op dit moment ziet alles er goed uit. Ik heb je toegevoegd aan de lijst om de update sneller naar het modem te laten pushen. Dit zal in de loop van deze week gebeuren. Als dit gebeurd is moet je Doorbird verbinding kunnen krijgen met het modem.  

 

Hi Tommie,

Hij doet het nu bedankt voor je hulp

mvg

Jorg van Langeveld

Goedenavond, 

 

Sinds vorige week maak ik ook gebruik van Internet via Odido en dus ook een Zyxell modem. Aanvankelijk dachten we dat alles prima functioneerde na de installateur van Odido. De dag erna (25 januari '24) merkte we dat de Indoorstation van Doorbird (DoorBird IP binnentoestel videofoonset A1101) niet functioneerde. Het apparaat blijft geen netwerk herkennen (No network). Primair al het eenvoudige uitgesloten, kabelbreuk, reset, enz. Vervolgens dacht ik dat wellicht de Doorbird zelf defect was. Maar uiteindelijk op een ander netwerk geprobeerd, blijkt de doorbird 't daar wel te doen. Vervolgens kwam ik bij deze discussie uit. Het gaat dan wel over een ander model als ik, maar vermoed wel een verband. Hebben jullie bij eerder genoemd type ook problemen?

 

Alvast bedankt voor uw reactie en hulp. 

 

Vriendelijke groet, 

 

Joris Roelofs 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MoJo123, het is niet toegestaan om Odido in je gebruikersnaam te hebben staan. Dit heb ik voor je aangepast.

Ik heb je toegevoegd op de lijst voor de firmware update. De update zal spoedig geupgrade worden op jouw modem. Daarna moet je weer verbinding kunnen maken met je duurbel! 

Ja top, werkt weer. Dankjewel. 

@Tommie van Odido kun je mij ook diezelfde update doen? Ik zit al sinds begin december met een niet werkende doorbird. 3 weken terug heb ik de buitenpost vervangen voor een duurdere variant deze doet het nu, alleen mijn binnenpost (A1101) nog steeds niet.

Heb hier al vaker melding van gemaakt maar zie nu ineens dat er inmiddels een update is. 

Hoor graag 

Gr Henk 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @henkfaber, dat kan ik zeker!

Ik heb je meteen op de lijst gezet. Ik gok dat de firmware vanmiddag nog geupgraded wordt. 

Reageer