Dagelijks kortdurend uitval internet

  • 4 May 2023
  • 23 reacties
  • 225 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Sinds enige maanden valt dagelijks op onregelmatige momenten het internetsignaal kort weg. Meestal zo kort dat het door de buffer niet vernomen wordt, maar steeds vaker geeft de tv aan geen internet te hebben. Er is wel contact met wifi, maar geen signaal.

Nu is het me laatst ook overkomen terwijl ik ingelogd ben bij belastingdienst en het ziekenhuis. Niet leuk meer dus.

Mijn snelheid is ook lager geworden, was 100, maar is nu 56 gemiddeld.

Alles al regelmatig gereset.

Glasvezel met zyxel 50 modem.

Waar zou dit aan kunnen liggen? 

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @WvD1, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb direct wat duidelijkheid. Ik vind het raar dat je de 100 Mbit/s hebt kunnen halen, je hebt een 50 Mbit/s abonnement. Je zou je internetsnelheid gemakkelijk kunnen verhogen in My T-Mobile! 

 

Daarnaast heb ik je verbinding er bij gepakt. Ik zie dat je een eigen router/switch hebt aangesloten op poort 4 van het modem. Zou je deze kunnen verwijderen en het modem dan drie dagen lang willen testen? Graag de datum en tijdstip van uitval noteren en meeleveren. Wellicht hebben we te maken met een fout in het modem. Dan zal ik een nieuw modem moeten opsturen. Alvast bedankt voor de moeite!

 

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WvD1, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb direct wat duidelijkheid. Ik vind het raar dat je de 100 Mbit/s hebt kunnen halen, je hebt een 50 Mbit/s abonnement. Je zou je internetsnelheid gemakkelijk kunnen verhogen in My T-Mobile! 

 

Daarnaast heb ik je verbinding er bij gepakt. Ik zie dat je een eigen router/switch hebt aangesloten op poort 4 van het modem. Zou je deze kunnen verwijderen en het modem dan drie dagen lang willen testen? Graag de datum en tijdstip van uitval noteren en meeleveren. Wellicht hebben we te maken met een fout in het modem. Dan zal ik een nieuw modem moeten opsturen. Alvast bedankt voor de moeite!

 

Nu heb ik net al een reactie gegeven, maar die zie ik niet terug. Is dus niet verzonden. Tweede poging.

Ik heb 100 gehad omdat dit abo bij jullie stopte, ik mocht van geluk spreken werd me gemeld.

Die kabel met router kan er niet uit. Wifi reikt niet tot mijn kantoortje, vandaar een powerplug die al lang goed functioneert Ik wil wel de momenten bij proberen te houden. Beginnen we met zonet, toen mijn eerste reactie niet verstuurd werd. Maar misschien is het goed om meteen de router te wisselen .

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor je reactie @WvD1! Ik snap je punt, maar ik kan het onderzoek niet doorstarten als ons modem niet getest kan worden. Je werkt nu met externe apparatuur die ik niet kan uitlezen. Het is dus super belangrijk dat ik zeker weet dat ons modem wel/niet goed zijn werk doet. Misschien kun je een moment vinden waarop het wel mogelijk is deze om te wisselen? Check dan hoe de verbinding erbij staat voor een aantal dagen en noteer de momenten waarop de verbinding dropt. Ik kan echt alleen wat met deze informatie via gebruik van ons eigen modem. Super bedankt voor de moeite!

Hallo,

Is het niet mogelijk om een tijd af te spreken waarop jullie het modem doormeten?

Reputatie 7
Badge +9

@WvD1 zoals ik in mijn vorige reactie schreef, wil ik graag het modem testen zonder dat er iets is aangesloten, drie dagen lang. Dan kunnen we namelijk uitsluiten of dit door het modem zelf komt of door extern apparatuur. 

Helaas, dan moet ik dit ongemak maar voor lief nemen. Ik kan geen drie dagen zonder.

 

Reputatie 7
Badge +9

@WvD1 ik heb nog een keer een lijnmeting gedaan. Ik zie in je DHCP log inderdaad nu terug dat het modem meerdere manual releases doet. Normaliter heb ik echt alle data nodig van de klant zelf. Ik snap dat het omslachtig kan zijn met sommige situaties. Nu heb ik toch besloten om je een nieuw modem op te sturen (hiervoor erg mijn best gedaan).  Ik wil namelijk dat je een stabiele verbinding hebt en ongestoord kunt werken en internetten. Wil je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem geïnstalleerd hebt? Je ontvangt nog een bericht dat het modem jouw kant op komt. 

Heel erg bedankt voor je moeite alvast.

 

 

Beste,
Sinds 1 week het nieuwe modem Zyxel t50 actief en in het begin inclusief access point prima resultaten. De afgelopen drie dagen echter zie ik op het modem het lampje bij de “wereldbol” soms uit gaan. Voor zover ik weet dient dit lampje echter zonder onderbreking te branden.

Gevolg is dat we bij tv kijken regelmatig de volgende bevindingen hebben:
Disney+ : melding dat er geen internet beschikbaar is, soms duurt dit enkele seconden en gaat de uitzending verder, soms gebeurt er helemaal niets meer
TV via de T Mobile app: Beeld blijft hangen of herhaalt 2 seconden van een scene.

Dit is erg vervelend en ook wel teleurstellend aangezien ik nieuwe modem en access point juist heb besteld om een stabiel signaal te krijgen.
Graag jullie input in deze.
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Andy R., dit lijkt inderdaad op een verstoring in het modem.

Zou je het modem een harde reset kunnen geven en vervolgens drie dagen in de gaten kunnen houden. Wil je dan de data en tijdstippen doorsturen van de uitval? Wellicht helpt de harde reset al, zo niet, zullen we het terug zien in de komende dagen. Alvast bedankt voor de moeite! 

Hoi Tommie,
Heb de afgelopen drie dagen inderdaad al 2x een harde reset (neem aan uitzetten modem, 20 seconden wachten en weer starten) gedaan maar het bleef terug komen. Zal een lijstje bij de tv leggen zodat de gezinsleden wat momenten kunnen noteren. Dan kom ik er dus via dit topic op terug.
Bedankt voor jouw reactie in ieder geval!
Groet, Andy

@WvD1 ik heb nog een keer een lijnmeting gedaan. Ik zie in je DHCP log inderdaad nu terug dat het modem meerdere manual releases doet. Normaliter heb ik echt alle data nodig van de klant zelf. Ik snap dat het omslachtig kan zijn met sommige situaties. Nu heb ik toch besloten om je een nieuw modem op te sturen (hiervoor erg mijn best gedaan).  Ik wil namelijk dat je een stabiele verbinding hebt en ongestoord kunt werken en internetten. Wil je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem geïnstalleerd hebt? Je ontvangt nog een bericht dat het modem jouw kant op komt. 

Hoi Tommie,

 

Nieuwe modem aangesloten. (Wel een gedoe om alles weer aan te sluiten) 

Het lijkt tot nu stabieler. Wel nog een vraag. In huis waar het modem staat is 100mb verbinding via wifi.

Op kantoor via powerline naar Nest wifi is het maar 47mb. Waar kan dit aan liggen??

Beste Tommie,
Heb zoals afgesproken een aantal dagen de storingen geregistreerd. Onderstaand een overzicht van de momenten waarop OF televisie via de TMobile App (op Samsung tv), Disney+ of Netflix haperde, beeld weg viel, stilstaand beeld.

13 mei om 21.10 uur
14 mei om 13.59 uur, 14.06 uur, 14:08 uur
Opnieuw harde reset uitgevoerd
14 mei om 14.18 uur
16 mei om 15:07 uur, 18:06 uur

Dit lijkt me persoonlijk erg veel momenten waarbij dus het modem ook gereset werd. Voor de volledigheid, een reset is bij mij het uitschakelen van het modem, 20 seconden wachten, opnieuw opstarten.
Graag hoor ik wat ik verder nog kan doen. Groet, Andy

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Andy R., bedankt voor het delen van de uitvalmomenten. Het is spijtig om te zien dat er nog niet veel verbetering zichtbaar is. Wat ik in de lijnmeting wel zie, is dat één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft. Dit kan resulteren in uitval van de gehele verbinding. Het lijkt erop dat het om een Google Nest of Chromecast gaat, zou dat kunnen? Kun je alle apparaten ontkoppelen en dan één voor één aansluiten? Dan check ik welke de storingsfactor is.

Reputatie 7
Badge +16

@WvD1 ik heb nog een keer een lijnmeting gedaan. Ik zie in je DHCP log inderdaad nu terug dat het modem meerdere manual releases doet. Normaliter heb ik echt alle data nodig van de klant zelf. Ik snap dat het omslachtig kan zijn met sommige situaties. Nu heb ik toch besloten om je een nieuw modem op te sturen (hiervoor erg mijn best gedaan).  Ik wil namelijk dat je een stabiele verbinding hebt en ongestoord kunt werken en internetten. Wil je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem geïnstalleerd hebt? Je ontvangt nog een bericht dat het modem jouw kant op komt. 

Hoi Tommie,

 

Nieuwe modem aangesloten. (Wel een gedoe om alles weer aan te sluiten) 

Het lijkt tot nu stabieler. Wel nog een vraag. In huis waar het modem staat is 100mb verbinding via wifi.

Op kantoor via powerline naar Nest wifi is het maar 47mb. Waar kan dit aan liggen??

Dit klinkt alweer veel beter, fijn om te zien! De powerline naar een Nest is een dubbele onderbreking van directe verbinding waardoor je lager uitvalt bij speedtests. Ik zou er niet te veel achter zoeken en de focus leggen op de bekabelde snelheid. 47 van de 100 via het draadloze netwerk en dan ook nog via een powerline is zeker niet slecht!

Ik heb geen Chromecast of Nest module. Wel zat op 1 van de modem poorten een Devolo WiFi repeater. Heb deze nu uitgetrokken. Kan je nu iets constateren?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Andy R., ik zie nu inderdaad geen storingen in de metingen! Groetjes, Ishana

heb nog een keer een lijnmeting gedaan. Ik zie in je DHCP log inderdaad nu terug dat het modem meerdere manual releases doet. Normaliter heb ik echt alle data nodig van de klant zelf. Ik snap dat het omslachtig kan zijn met sommige situaties. Nu heb ik toch besloten om je een nieuw modem op te sturen (hiervoor erg mijn best gedaan). Ik wil namelijk dat je een stabiele verbinding hebt en ongestoord kunt werken en internetten. Wil je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem geïnstalleerd hebt? Je ontvangt nog een bericht dat het modem jouw kant op komt. 

 

 

Problemen zijn weer terug.

Vanmorgen gaf Windows netwerk controle aan dat er geen contact was met domein server.

Op modem brand rood lampje internet.

Converter en modern gereset. Converter kanalen geswitcht. Harde reset gedaan en geen resultaat.

Kunnen jullie de lijn checken.

Las ook ergens iets over Gpon problemen.

Is dit hier van toepassing.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WvD1, hier hadden we natuurlijk niet op gehoopt!

Goed om te horen dat je alle stappen al hebt gedaan, ik heb direct een lijnmeting gedaan. Echter ziet deze er kleurrijk uit en zal je gewoon internet moeten hebben. Kan je op dit moment helemaal geen verbinding maken met het modem? Of was het een moment opname? Zo ja, kan je dit voor mij in de gaten houden?

Wat heb je gedaan, het werkt weer.

Uren geen internetverbinding, (rood lampje)

Gelukkig weer verbinding, maar wel vreemd.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@WvD1 ik heb voor de zekerheid een reprovisie uitgevoerd op het modem. Gelukkig werkt het weer! Als dit nog een keer gebeurt, wil je mij dan op de hoogte houden hiervan? Hopelijk blijft het nu allemaal stabiel!

Ik reagaar ook even. Ik heb elke dag tussen 10 en 11 uur in de ochtend dat de nas de verbinding met de cloud verliest. Raar heb ik hiervoor bij Ziggo niet gehad.  Lijkt me dus ook een probleem van Odido en of hun router. raar is ook dat het elek dag zo rond dezelfde tijd gebeurt. Ben benieuwd wat voor verklaring men hier voor heeft.

Reputatie 6
Badge +2

@mijnacker Ik heb zojuist gereageerd op jouw post in een ander topic. Ontmoeten we elkaar daar?

Reageer