De beloofde snelheid zou 400 Mbit/s moeten zijn

  • 26 February 2023
  • 15 reacties
  • 594 Bekeken

ALTIJD ALLES GEMETEN VAN EEN BEKABELDE 1gb ETHERNET VERBINDING!!!

Ik heb nu een paar weken T-mobile glas en mijn internet verbinding zit constant rond de 50 Mbps Up & Down.

De beloofde snelheid is 400 Mbit/s

De is 8 keer te weinig.

Mijn xDSL was 100 Mbit/s en dat werd ook iedere dag gehaald (KPN).

Wat is jullie ervaring?


15 reacties

Ik heb een 100/100 abo en haal 98/99.

Je ping is ook veel te hoog, er is gewoon een probleem met je verbinding. Contact opnemen met de klantenservice zodat je verbinding op afstand doorgemeten kan worden, en eventuele vervolgstappen ondernomen kunnen worden zou ik zeggen.

Als dat het geval is zal er vast wel verbetering op treden. Maar 56/60 met ping van 160 bij een 100/100 verbinding geeft wel aan dat de kans groot is dat er nog meer problemen spelen.

Ter vergelijking, hier is mijn speedtest met een 100 Mbps verbinding;

Hangt de verbinding tussen aansluitpunt en ONT in de meterkast (of waar je aansluitpunt dan ook zit) er een beetje netjes bij? Is het glavezelkabeltje met 2 groene stekkers in een mooie ruime krul opgehangen zodat het geen nauwe bochten of knikken heeft? Heb je toevallig een andere ethernet kabel om te testen of daar een probleem mee is? Als je verbinding morgen niet dicht bij de 400/400 ligt zijn dat een aantal dingen waar je zelf eventueel nog even naar kunt kijken. Maar een snelheidsafwijking van 40% bij een glasvezel verbinding (bekabeld, zonder dat er toevallig ergens iets ge-up/download wordt) is in ieder geval niet normaal.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @henrydenhengst 

Wanneer je de mediaconverter even van het stroom haalt en weer aansluit dan zou de router de nieuwe snelheid moeten ontvangen, bij mij is de snelheid na het herstarten altijd direct aangepast naar de nieuwe snelheid.

In je My T-Mobile account onder abonnementen > internet kan je controleren of 400 Mbps actief is.

Ik had bij KPN een ping van 2ms bedraad op glasvezel en bij T-Mobile een ping van 11ms bedraad, alsnog zorgt het niet voor problemen hoor 🙂

Oh, door een snelheidswijziging verdwijnt je welkomstkorting. Kun je dat eens controleren?

Oh @Waqqas ik benoemde de ping vanwege de hoge waarde bij up (156) en download (181), daar staan de beste ping scores bij het sturen van de packets, of lees ik dat verkeerd af nu in zijn screenshot? Zie bij die waardes ook het verschil tussen zijn screenshot en de mijne.

 

Hallo @henrydenhengst 

Wanneer je de mediaconverter even van het stroom haalt en weer aansluit dan zou de router de nieuwe snelheid moeten ontvangen, bij mij is de snelheid na het herstarten altijd direct aangepast naar de nieuwe snelheid.

In je My T-Mobile account onder abonnementen > internet kan je controleren of 400 Mbps actief is.

Ik had bij KPN een ping van 2ms bedraad op glasvezel en bij T-Mobile een ping van 11ms bedraad, alsnog zorgt het niet voor problemen hoor 🙂

Oh, door een snelheidswijziging verdwijnt je welkomstkorting. Kun je dat eens controleren?

Inderdaad: “Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem in combinatie met een Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.”

Echter de snelheid is nog even hetzelfde, zal vast nog in verwerking zitten.

400 Mbps is actief, volgens dame van T-Mobile, maar kan ik niet zien vanwege storing.

Volgens dame van T-Mobile blijft de welkomstkorting actief.

Wordt vervolgd.
 

Als dat het geval is zal er vast wel verbetering op treden. Maar 56/60 met ping van 160 bij een 100/100 verbinding geeft wel aan dat de kans groot is dat er nog meer problemen spelen.

Ter vergelijking, hier is mijn speedtest met een 100 Mbps verbinding;

Hangt de verbinding tussen aansluitpunt en ONT in de meterkast (of waar je aansluitpunt dan ook zit) er een beetje netjes bij? Is het glavezelkabeltje met 2 groene stekkers in een mooie ruime krul opgehangen zodat het geen nauwe bochten of knikken heeft? Heb je toevallig een andere ethernet kabel om te testen of daar een probleem mee is? Als je verbinding morgen niet dicht bij de 400/400 ligt zijn dat een aantal dingen waar je zelf eventueel nog even naar kunt kijken. Maar een snelheidsafwijking van 40% bij een glasvezel verbinding (bekabeld, zonder dat er toevallig ergens iets ge-up/download wordt) is in ieder geval niet normaal.

Als het bij mij zo meteen 400 / 400 gaat worden dan ben ik helemaal blij.

Reputatie 7
Badge +15

@Shilka 

Die waarden geven inderdaad de piek aan binnen de Ping als je dat bedoeld.

Metingen tot nu toe

 

@Shilka

Die waarden geven inderdaad de piek aan binnen de Ping als je dat bedoeld.

Ah dank je wel, ik was juist onder de indruk dat het de laagste waarde is van de meerdere servers die geprobeerd worden, omdat ik tijdens het testen wel hogere waarden voorbij zie komen. Ik zie dat bij de andere test de waarden prima zijn inderdaad. Toch is 50 mbps voor een 100 mbit nog steeds niet goed natuurlijk, maar ik neem aan dat dit door de verkeerde snelheidsactivatie veroorzaakt wordt. Laten we hopen op zo goed als 400/400! Bedankt voor het antwoorden :)

Veel nieuwe metingen erbij (om de drie uur), nog steeds slecht.

 

Zonder switch ertussen rechtstreeksop een poort van de switch.

Op mijn internet 1 Gb Switch zitten 6 apparaten. 390 mbps gedeeld door 6 is 65 Mbps.
 

Wat ik raar vind is dat mijn metingen in de nacht doorlopen en dan is er geen enkele netwerk activiteit. Het lijkt erop dat de bandbreedte evenredig over het aantal endpoints wordt verdeeld. Dat ga ik nog even navragen.

Reputatie 7
Badge +15

@henrydenhengst

Kan het niet aan de switch liggen? Sluit eens 2 of 3 apparaten aan op de switch en doe een speedtest op elk apparaat.

Ik heb mijn docker container met Speedtest Tracker Version: 1.12.0 bekijk de code op GitHub
rechtstreeks verbonden met een vrije ethernet poort op de T-Mobile router en dan krijg je een prima resultaat.
 

Mijn vraag of de bandbreedte via een poort automatisch wordt gedeeld over het aantal endpoint is mijn nog steeds onduidelijk?! Als iemand van jullie het weet en vooral waarom, laat het weten.

@henrydenhengst

Kan het niet aan de switch liggen? Sluit eens 2 of 3 apparaten aan op de switch en doe een speedtest op elk apparaat.

De resultaten zijn voor alle endpoints achter de switch gelijk. Het is een vrij nieuwe 1Gb switch (dus geen HUB!) en zou het gewoon moeten doorgeven. Ik heb ondertussen meerdere switches geprobeerd achter de poort, maar met hetzelfde resultaat.

 

Ik moest het ook testen van de helpdesk met 1 apparaat direct verbonden aan de poort van de T-mobile router, heel expliciet. Ik heb echt tegen gestribbeld, maar zo moest het worden getest. Ik zie wel een verband, maar zie de feiten niet.

Heb jij andere resultaten achter je switch met meerdere apparaten?

Reageer