Beantwoord

dippend glasvezelsignaal, mijn rechten?


  • is een Top Poster
  • 11 reacties

Ik heb vanaf het moment dat ik van ziggo (bekabeld internet) ben overgestapt naar glasvezel via tmobile (ca. 2 mnd geleden) problemen met mijn wifi bereik. Iets waar ik bij ziggo eerder geen last van had.

Nu werd op mijn verzoek het signaal bij tmobile doorgemeten, omdat de wifi speaker die ik had gekocht er steeds uit werd gegooid. Tmobile kon niks geks vinden, terwijl de helpdesk van sonos constateerde dat mijn signaal een underflow had en de hele tijd dipte. Tmobile zag echter geen issues en ik zou wel een slechte sonos hebben.

Maar ook mijn video streamen gaf problemen. Ik heb een abo van 100 Gb. en tóch buffert mijn film constant als ik in mijn eentje thuis ben en netflix kijk. Dus weer gebeld dat ik het niet eens ben met het 'wij zien niks, er is geen probleem’. Gelukkig werd er een monteur gestuurd.

Bijna had ik niks aan de monteur gehad, want die mat op zijn apparaat bijna 100 en dus was er niks aan de hand. En bovendien waren het bekende problemen van Sonos, want dat hoorde hij heel vaak. Dus dat lag dan aan sonos en niet aan het signaal. Terwijl ik met mijn meting op mijn telefoon en laptop 30 kreeg. De man wilde al bijna weg gaan, terwijl ik aan het protesteren was dat IK wel zichtbaar een probleem had met ontvangst en dat hij dat ook kon zien en de man wilde bijna weg gaan. Godzijdank kwam de buurman langs en die deed voor de grap ook een speedtest waar de man bij was en ook de buurman haalde maar 30. En pas toen mijn buurman zich er tegenaan ging bemoeien, wilde de man er even 'verder’ naar kijken. Hij bleef nu wat langer dan de eerste vijf minuten en voila, ook bij hem ging het bereik naar beneden. Dat vond hij toch wel vreemd. Haalde hij eerst dik 90, nu was het ineens 50. En stelde hij de ontvangst in op 2,4 ghz, was het nog maar 30. Dus nee, dat was idd niet de bedoeling. Ok, fijn, eindelijk wordt mijn probleem iig serieus genomen als er een vent zich mee gaat bemoeien.

 

Het probleem van op en neer gaand wifi bereik bleef. Er is een andere modem geprobeerd. Ook zelfde probleem, dus de modem was het niet. Toen heeft de monteur zijn apparaat bekabeld aan de modem gehangen en ook toen nog maar 50 Ghz die binnen twee seconden terug viel naar onder de 40. Nu zou het probleem dus moeten liggen aan een slecht glasvezel draadje en is er gelukkig een ticket voor aangemaakt om er naar te laten kijken. Geen idee hoe of wanneer trouwens.

 

Maar ik wil graag weten, heb ik het recht om mijn contract te ontbinden? Ik vind de service eigenlijk slecht. De monteur zou gewoon weer zijn vertrokken als er niet een man met kennis van zaken namens mij het woord ging voeren. En ik wil straks niet dat de vinger weer ergens anders naar wordt gewezen, zoals dat het wel aan sonos zou liggen of dat ik teveel interfererende apparaten zou hebben (heb ik niet). Voor de duidelijkheid, ik heb toch een contract met tmobile waar ik mag verwachten dat ik een normaal werkend wifi bereik heb die constant is, zodat wifi apparaten probleemloos hun werk moeten kunnen doen? Wat is contractueel mijn recht op ontbinden of compensatie? Ik heb veel gedoe gehad met een sonos aankoop die ik door het slechte functioneren weer terug heb gebracht naar de winkel, veel telefoontjes en ergernis en een helpdesk/monteur die bepaald niet behulpzaam zijn, want zij zien niks. 

icon

Beste antwoord door diyer 22 July 2020, 11:41

Bekijk origineel

26 reacties

Dankjewel, het is nu netjes geregeld. Ik kan overstappen en heb daar tot september de tijd voor. Zeer prima 👍 

Aan allen die hebben meegedacht, bedankt voor jullie input.

Reageer