Beantwoord

DNS instelling modem veranderen?

  • 6 August 2018
  • 37 reacties
  • 5771 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Reputatie 1
Hallo mensen, fijn dat jullie meedenken. Ben uiteindelijk in contact met GTL en na wat geharrewar over wat het probleem nu precies is, is dit dan toch wel de conclusie: "We have not received any reports that our site is down so we are only left to believe that the issue is of the aforementioned issues, or a problem with your internet service provider."
Dus… tja…
Reputatie 7
Heel begrijpelijk, gera_r, veel te warm was het. Gelukkig is het nu iets afgekoeld. Laat ons vooral weten wat de uitkomst is van het Facebookbezoek, ik ben benieuwd!
Reputatie 1
Hallo RMoelard, Bedankt voor het meedenken. Op dit moment ben ik nog geen steek verder doordat het te warm is en ik vandaag en de komende dagen wat andere dingen aan mijn hoofd heb. Het was zelf nog niet bij me opgekomen om te zoeken naar een Facebook-pagina. Dus ontzettend bedankt voor de tip. Ik ga daar zeker een dezer dagen gebruik van maken. Ik zal het hier laten weten wat het resultaat daarvan is.
Reputatie 2
Hey gera_r,

Wat gek dat je met de ene verbinding de site wel kunt bereiken en met de andere niet...

Ik heb het voor je gechecked, maar bij mij op de mobiel, ik heb T-Mobile als mobiele provider 😉, kan ik hem wel bereiken! Het lijkt er echt op dat de website zelf hier problemen mee heeft. Ik vind het ook ontzettend gek dat je geen medewerker te woord kunt staan wanneer je ze belt.

Ik ben op onderzoek uit gegaan voor je en er zijn momenteel geen problemen gemeld betreft ondersteuning van die website. Je zou eens een kijkje kunnen nemen op hun Facebookpagina: https://www.facebook.com/GTLconnect. Misschien kun je ze daar bereiken?
Reputatie 1
Ja, ik was zelf ook al een onderzoek begonnen. Heb al bij 3 mensen geïnformeerd, maar die hebben allemaal Ziggo; daar lukt het ook niet bij. Iemand anders heeft KPN en daar gaat het goed. Van nog twee anderen moet ik nog antwoord krijgen. Ik moet de komende dagen nog maar eens goed rondvragen, want met de mail lukt het niet zo goed. Men denkt al snel dat het een phishingbericht is... 🙄
Reputatie 7
Badge +3
@gera_r het rare is wel, dat je de frontpage wel kan bereiken, alleen het dashboard wat moet laden doet het niet.

Dit is wel een speciaal geval, als je inderdaad kunt bevestigen dat bij elke andere internet provider er geen problemen zijn.

Had hier ook nog even met Firefox gekeken of die in de console een error wilde geven, maar die heeft wel een script error welke betrekking heeft op googleadservices ... lijkt mij onwaarschijnlijk dat die roet in het eten gooit.

Met networkmonitoring zie ik ook de request uitgaan voor het dashboard, maar die blijft op pending staan ... er komt dus geen antwoord ... totdat de browser zelf een timeout geeft.

Weet niet of buren of kennissen een andere provider hebben, je zou daar eens kunnen kijken of het dan wel werkt ...( geen T-Mobile netwerk gebruikers ). daar zou dan eventueel een bevestiging van je vermoeden kunnen liggen.
Reputatie 1
Hoi Pieter, Ik kom er ook niet uit. Mijn 3G is ook niet van T-Mobile, maar van Ben, of is dat hetzelfde?
Verder heb ik net telefonisch gesproken met iemand met wie ik via deze website normaal mail. Er is niemand daar die dezelfde problemen ondervindt.
Daar ik op de kinderboerderij en op verschillende campings in Frankrijk geen problemen had, heb ik toch sterk het vermoeden dat het aan de Draytek ligt. Temeer, omdat jij hetzelfde ervaart.
Maar goed, misschien leest er nog iemand mee die ons uit die droom kan helpen...

De T-Mobile IP-range blacklisted... je bedoelt de website blacklisted van T-Mobile uit, of T-Mobile blacklisted vanuit de website? T-Mobile zit natuurlijk ook in Amerika, dan zouden er daar ook mensen moeten zijn die er problemen mee hebben…

Als het allemaal niets oplevert, dan toch maar een andere provider, zonder Draytek modem...
Reputatie 7
Badge +3
De router die ik heb is de Vigor Draytek glasvezel voor het T-Mobile netwerk, maar mijn 3G is niet van T-Mobile.

Als mede klant van T-Mobile kan ik je op dit moment denk ik ook niet verder helpen, lijkt er op dat het dus niet direct een T-Mobile netwerk probleem is.

Nu denk ik wel heel ver ... zou kunnen zijn dat de T-Mobile IP-range blacklisted is ... maar als je geen contact met deze firma kunt krijgen, is daar dus moeilijk achter te komen.
Reputatie 1
Bedankt voor het meekijken Pieter. Ja, jij ervaart nu hetzelfde als ik. Ze hebben deze pagina misschien wel vernieuwd, maar ik weet niet hoe lang dat geleden is. Ik heb jaren geleden al eens een account aangemaakt en kon die gewoon weer gebruiken. Vandaar dat ik nog steeds dat oude webadres gebruikte en er niet meer op kon komen, tenzij via de wifi van iemand anders of 3G. Rechtstreeks naar het nieuwe lukt het me nu wel. Het inloggen alleen niet meer.
Op dit moment lukt het me ook niet met 3G helaas. Heb dat wel eens vaker een tijdje gehad. Dacht dat het de 4G was, maar nu dus ook niet met de 3G.
Er is ook een app van deze site. Hiermee ervaar ik ook dezelfde problemen. Laadt alleen de berichten die ik al eens eerder gedownload had, maar niet de nieuwe, tenzij ik wifi van een ander gebruik.

Apart dat jij nu hetzelfde ervaart. Waar kan dat nu aan liggen. Gebruik je dezelfde modem?

Ik heb een aantal maanden geleden al verscheidene malen geprobeerd te bellen naar deze firma. Maar ik krijg een computerstem die me met een menu maar in rondjes leidt en het lukt me niet een echt persoon aan de lijn te krijgen. Ook e-mail formulier laadt niet… Heel irritant.
Ik vraag me echt af hoe anderen van deze service gebruik kunnen maken… Ze breiden echter steeds maar uit.
Reputatie 7
Badge +3
@gera_r , wat ik nu begrijp is, dat je wel de frontpage krijgt maar als je op de SIGN IN button klikt er niets gebeurt.

Als ik wat dieper de website onderliggende code bekijk, komt er met die klik een verwijzing mee die naar het www.connectnetwork.com domijn gaat.
Die verwijzing loopt dood, puur omdat ze intern de rewrite niet goed uitvoeren.

Ik kan dus ook op die SIGN IN klikken, maar er gebeurt niet.
Ook als ik mij aan wil melden, gebeurt er ook niets.

Trouwens kan ik via de browser op mijn telefoon ook wel de frontpage zien, maar klik ik op SIGN IN krijg ik de melding "This site can't be reached" (https:www.connectnetwork .. bla bla bla)

Hebben ze recent een nieuwe website o.i.d. als je weet?

Even wat ik dus hier ervaar:

  1. De frontpage is bereikbaar zowel vanuit T-Mobile netwerk als via 3G
  2. klikken op SIGN IN gebeurt er niets of op 3G cant't be reached
Heb je al contact gehad met die betreffende firma achter deze website?
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie. Je wordt inderdaad doorgeleid naar de website die jij noemt en dat is ook de website die ik bedoel. Die doet het bij mij dus ook niet. Het moet inderdaad https://web.connectnetwork.com zijn. Heb rechtstreeks dus ook hetzelfde probleem…

Sorry, heb het weer eens gecheckt. Ik kan hier wel komen, maar kan niet op de inlogpagina komen... terwijl me dat wel lukt op 3G
Reputatie 7
Badge +3
Hallo @gera_r .

Kan inderdaad ook hier de website op www.connectnetwork.com vanuit het T-Mobile netwerk niet bereiken, maar ook op mijn telefoon (3G) lukt dat betreffende adres ook niet.

Als ik de domijnnaam opzoek, krijg ik een verwijzing (re-route) naar https://web.connectnetwork.com.
Deze doet het wel gewoon, of is dit niet de site die je zoekt?

Ook Google komt op met bovenstaand webadres als ik zoek op connectnetwork.

Dat hele DNS verhaal zou ik even naast je neerleggen en eerst maar eens controleren of je wel het juiste webadres gebruikt.
Wat ik een beetje denk is, dat bij connectnetwork de verwijzing (rewrite rule) niet goed is ingesteld .. maar nu ga ik al een stap te ver.

Reageer