Beantwoord

Draytek modem snelheidsupgrade

  • 21 April 2019
  • 7 reacties
  • 1157 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 13 reacties
Ik heb een tijdje geleden mijn internetsnelheid verhoogd van 200 naar 750mb.
Kan de Daytrek modem dat wel aan? Of moet ik iets in de instellingen aanpassen?
Ik heb verscheidene malen een speedtest gedaan, zowel met wifi, als bedraad, maar kom nooit hoger dan 250mb.
icon

Beste antwoord door Brian 26 April 2019, 14:54

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Ozzie2

De maximale snelheid van de Draytek is 1250Mb/s dat moet dus wel goed zitten.
Wellicht is de snelheid verhoging nog niet helemaal door gevoerd ? dat zou een moderator even kunnen controleren.

zou je de resultaten van de speedtest.net desktop app eens kunnen plaatsen hier ?
Alleen met deze app kan je betrouwbare resultaten krijgen.
Reputatie 7
Hi @Ozzie2, ik heb meteen met je meegekeken en wees gerust, de volle snelheid van 750 Mbps komt bij je binnen! De verbinding ziet er ook prima uit en ik zie een 1 Gbit verbinding op poort 1. Met een speedtest via de desktop app zou je hier dus de volle snelheid moeten halen. Op poort 2 zie ik alleen geen 1 Gbit verbinding, wat heb je hier op aangesloten? Mocht je een eigen router gebruiken dan kan het zijn dat je de instellingen van de router nog aan moet passen om een 1 Gbit verbinding (Full duplex) tot stand te brengen.
Reputatie 7
Badge +1
Bedraad zou de Draytek inderdaad de 750mb misschien kunnen halen, via de WiFi is de Draytek helaas erg beperkt aangezien de Draytek geen 5ghz kent en volgens mij ook geen ac.

Wat veel klanten doen als ik het zo op diverse topics leest er een eigen router achter hangen, veelal wordt dan gekozen voor een router van het merk Asus, of andere kwaliteits merken, zelf heb er een Sitecom ac750 achter gehangen, mijn internet is 100mb via de glasvezel.
Thx @Brian en @BeMu...

Ik heb achter de Draytek, waarvan ik de wifi heb uitgezet, een Sitecom ac1750 zitten.
Op poort 2 zat een 4k tvxbox, maar die deed het niet meer.
Ik zal mijn laptop eens op de Draytek aansluiten i.p.v. via de Sitecom.

Kan 1 van jullie me vertellen welke instellingen ik in de Sitecom moet aanpassen, om die ‘full duplex’ te krijgen? (voor ik iets verkeerds instel 🤔)
Alvast bedankt weer...
Reputatie 7
Badge +1
Moet heel eerlijk zeggen me nog nooit verdiept te hebben hoe je de wifi van de Draytek uitzet, de Sitecom is simpel weg ingeplugd in poort 1 van de Draytek en dan op de wan-poort van de Sitecom verder is alleen poort 3 in gebruik voor tv.

verder zit er niks aangesloten internet gaat via de wifi van de Sitecom, ik moet nog eens uitzoeken hoe je wifi van de Draytek uitzet, of dat wat uitmaakt vraag ik me wel af.

Aan de instellingen van de Sitecom heb ik niets veranderd, misschien ga ik eens kijken of ik er in kan komen met de inloggegevens, gewoon uit nieuwsgierigheid hoe en wat.
Reputatie 7
Hi @Ozzie2, is het inmiddels gelukt? Welke instellingen er nodig zijn voor de Sitecom durf ik niet precies te zeggen, hiervoor zou het beste even de handleiding na kunnen kijken maar vaak is het een kwestie van even een vinkje zetten of een dropdown menu aanpassen. Het kan eventueel ook aan de netwerkkaart van de laptop liggen, hiervoor kan je dan onderstaande instellingen controleren:

Netwerkadapter aanpassen en statisch instellen op 1gbps full duplex:

o Zoek naar het ‘Netwerk and Sharing Center’
o Klik links op ‘Change Adapter Settings‘
o Selecteer de interface waarmee je verbonden bent met de router
o Rechtermuisklik deze en selecteer ‘properties’
o Klik vervolgens op ‘Configure’
o Onder het ‘Advanced’ tab kies je voor 1.0 Gbps full duplex


@BeMu Volgens mij zou je Wifi signaal in theorie kunnen storen wanneer je hem zowel op de modem als op de router aan hebt. Maar ik moet zeggen ik heb zelf de Wifi én op de modem en op de Acces point aan staan en ik heb nog niet nooit storing gemerkt. Ik heb wel Wifi roaming op de Acces points en repeaters (mesh netwerk) en op beide devices het Wifi netwerk dezelfde naam gegeven zodat mijn apparaten kunnen switchen van AP maar wel op hetzelfde netwerk blijven, werkt prima 🙂
Reputatie 7
Badge +3
@Ozzie2

Ik krijg geen goed beeld van wat nu het eigenlijke probleem is.
Het topic begon over een bandbreedte probleem, of deze is opgelost kan ik niet uit het topic halen.

Onderhand is het thema gewijzigd en hebben we het over devices die het niet meer doen en een term 'full duplex'.

Normaal als je een router op een router aansluit en de poorten zijn beide 1Gb, zullen ze zich ook zo gedragen. De maximale snelheid is bepaald door de poort met de laagste snelheid, daar kun je binnen routers meestal niets aanwijzigen.
De term 'Full Duplex' is een term voor iets met een netwerkkaart in je PC, wat @Brian ... tenzij jij toch iets anders bedoeld.

Dus ik denk dat er iets meer duidelijkheid moet komen in welke problemen er nu precies nog spelen, voordat we je verder kunnen helpen.

Reageer