Beantwoord

DSL aansluiting is ontkoppeld

  • 15 April 2023
  • 1 reactie
  • 102 Bekeken

Goedemiddag, 

Op 25/4/23 zal ons internet actief worden bij T-Mobile. De dag erna vervalt het contract bij onze huidige aanbieder.

Omdat wij niet zonder internet willen komen te zitten gingen we vandaag vast onze dsl aansluiting bekijken. Deze trof ik (zoals een onderbuik gevoel al zei) als volgt aan:

 

 

De kabels zijn niet aangesloten op de wandcontactdoos. Telefonisch contact gehad, maar daar werd ik naar mijn idee niet helemaal begrepen.

Aan de telefoon gaven ze aan als ik het contract kon afsluiten de kabels moeten werken. En ik op de dag dat het internet actief wordt alles maar moet inpluggen en als het dan niet zou werken t-mobile dit opmerkt en een monteur zal sturen.

Ik, als leek, begrijp zelfs dat het uiteraard niet gaat werken gezien de kabels niet zijn aangesloten op de wandcontactdoos. Ik wil de aansluiting dan ook, uiteraard, al geregeld hebben voordat het internet actief wordt. 
Dit is het enige DSL punt bij ons in huis, welke in de woonkamer zit. 
Kunnen jullie deze installatie regelen? Wat zouden de kosten hiervan zijn? 
 

Groeten,

 

Ruby Bakker
 


 

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 April 2023, 13:20

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @xrubybakker 

Op foto 1 zie je helemaal rechts een zwarte en een doorzichtige draad, deze 2 draden moet je aansluiten. Verder zie je ook een witte en nog een doorzichtige draad om elkaar gewikkeld, hierop kan het signaal ook staan als de eerder genoemde draden het niet doen.

Heb je de wandcontactdoos eraf gehaald? Je kunt de draden daarop aansluiten of anders moet je even wachten totdat je het installatiepakket binnen hebt, daar zit een witte doosje in waarin je de 2 draden kunt aansluiten en je kan daar dan de DSL kabel inprikken.

Als het je niet lukt dan kan T-Mobile een monteur sturen nadat het internet actief is, hieraan zijn geen kosten verbonden.

Reageer