Beantwoord

Eigen modem aansluiten (Netgear RAX200)

  • 23 October 2022
  • 17 reacties
  • 561 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb thuis een 1Gbps T-mobile glasvezel verbinding i.c.m. de standaard mediaconverter en het Zyxel T-50 modem. Graag zou ik mijn eigen modem aansluiten (Een Netgear RAX200). De T-mobile klantenservice gaf aan dat dit direct zou moeten werken wanneer ik deze achter de media converter aansluit. Echter, krijg ik geen internet. Heeft iemand een idee hoe ik dit wel werkend zou kunnen krijgen? Of dien ik ook mijn eigen media converter te gaan gebruiken?

 

Tevens las ik over de bridge modus wanneer ik het T-mobile modem er juist wel tussen houd. Maar het Zyxel T-50 modem is niet in bridge modus te zetten. 

Ik las ook nog over het van het vanuit het T-mobile modem toekennen van een vast IP adres aan mijn eigen router. Mijn eigen router krijgt bijvoorbeeld het IP adres 192.168.1.162 toegekend vanuit het T-mobile modem. Als ik naar mijn eigen router kijk dan is dat IP adres het IP adres van de WAN poort. Mijn Router zelf krijgt het IP adres 10.0.0.1 met de melding om een conflict met je provider te voorkomen. 

De apparaten die ik dan met mijn eigen router verbind krijgen ook een 10.0.0.x IP adres. 

 

Als ik het T-mobile modem er tussen laat, maar wel alleen mijn eigen router wil gebruiken wat kan ik dan het beste doen? Heeft iemand tips of adviezen? 

 

Alvast bedankt. 

 

Groet, 

Marc.

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 October 2022, 19:24

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marcvw69 

Het beste wat je kan doen is de internetkabel die van de mediaconverter komt in de WAN poort van de Netgear pluggen, verbind een laptop of mobiel met de Netgear en stel VLAN 300 voor internet en tv in in de Netgear.

Zie hier de instructies.

Hallo @Marcvw69 

Het beste wat je kan doen is de internetkabel die van de mediaconverter komt in de WAN poort van de Netgear pluggen, verbind een laptop of mobiel met de Netgear en stel VLAN 300 voor internet en tv in in de Netgear.

Zie hier de instructies.

Hallo,

 

Dank voor je reactie, ik ga hier zeker even naar kijken!

 

Groet, 

Marc.

Reputatie 1

de internetkabel die van de mediaconverter komt in de WAN poort van de Netgear pluggen, verbind een laptop of mobiel met de Netgear en stel VLAN 300 voor internet en tv in in de Netgear.

 

bovenstaande heb ik al uitgevoerd en ik heb internet maar mijn upload komt niet boven 50 mb

hoe kan dat?

ik heb mediaconverter herstart ook mijn router geen verschil helaas.

test
netgear
Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mehmet66g welkom op de Community! @Waqqas zou jij hier nog eens een blik op kunnen werpen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mehmet66g  

Is de upload wel goed wanneer je de T-Mobile router aansluit?

Indien de upload dan wel goed is sluit dan de Netgear weer eens aan en in de web interface ga naar advanced > QoS setup > vink de optie "Turn Internet Access QoS On" uit en klik op apply, brengt dit verbetering?

Reputatie 1

nee met beide routers komt mijn upload niet boven 35-40 mb terwijl ik glas abonnement van 1gb up en down heb.

Reputatie 7
Badge +15

@Mehmet66g 

Test je met een laptop/pc rechtstreeks bekabeld op de router? Kan je verder eens een foto toevoegen van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto? Misschien zit er een foutje in de installatie waardoor je niet het volledige signaal ontvangt.

Reputatie 1

ik heb met meerdere apparaten getest laptop pc direct met cat  5e ,cat 6a, en cat 7 kabel en op alle 4 poorten van zyxel t54 en ook alle poorten van mijn rax 200. maak niet uit welke ik direct aansluit op media converter veranderd de resultaat niet helaas.

ik zal foto van bekabeling van middag sturen als ik thuis ben. installatie is door monteur van T-mobile gedaan.

Reputatie 1

Hierbij de fotos

 

Reputatie 1

Hierbij ook fotos van test 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Mehmet66g 

Het ziet er goed uit en zelf heb je ook al veel geprobeerd zo te lezen. Hopelijk kan een moderator dit verder uitzoeken.

Reputatie 1

Ja ik hoop het ook want zelf videos uploaden via mijn whatsapp gaat trager dan 4g is echt niet te doen. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Mehmet66g, super bedankt voor alle moeite! Ik wilde graag met je meekijken, maar ik zie dat er inmiddels al een onderzoek openstaat bij de technische dienst. Ik zal de foto's in dit topic nog delen in het onderzoek. Hou er rekening mee dat het onderzoek enkele werkdagen kan duren. We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen!

Reputatie 1

dankjewel ik wacht nog even rustig af

Hallo,

Ik heb ook een 1Gbps T-mobile glasvezel verbinding en een Netgear RAX200 router. Ik heb deze stappen gevolgd: 

Hallo @Marcvw69 

Het beste wat je kan doen is de internetkabel die van de mediaconverter komt in de WAN poort van de Netgear pluggen, verbind een laptop of mobiel met de Netgear en stel VLAN 300 voor internet en tv in in de Netgear.

Zie hier de instructies.

Het internet werkt, alleen ik krijg ook geen 1gbps up/down:

https://www.speedtest.net/result/14404413919

Reputatie 1

Bij mij werkt werkt alles naar behoren het instaltie en config van rax 200 is goed al je ip op dhcp laat en vlan 300 aan maakt dan moet het werken op met de juiste snelheiden. Echter bij mij was het probleem bij wijkcentralen. Die hebben ze afgelopen week rechtgetrokken ik krijg nu netjets 944mb up en down

Heb mijn Netgear Orbi systeem direct aangesloten en de zyxel dx5401 er tussenuit gehaald. Door onder geavanceerde → geavanceerde instellingen → VLAN-/bridge-instellingen → VLAN-/bridge-groep inschakelen geklikt, en "Met VLAN-tag-groep" de VLAN-id op 300 gezet voor de bestaande groep "internet".

 

Werkt top.

 

Reageer