Beantwoord

Eigen router achter modem!

  • 28 February 2024
  • 9 reacties
  • 252 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Ik ga vanaf eind maart overstappen naar Odido, ik kom vanaf Ziggo maar die zijn zo duur geworden.

Ik krijg een modem van Odido en die zal geplaatst worden in de meterkast, nu wil ik mijn eigen router erachter hebben omdat ik vanaf daar ook nog een Android kastje heb staan die zorgt voor de tv. Maar die heeft bekabeld internet nodig?

Ik heb hier niet goed over nagedacht van tevoren, wat zijn nu mijn opties, moet ik dan een kabel trekken vanuit de meterkast dwars door de kamermuur heen of...?

Mijn router is een TPlink.

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 February 2024, 21:58

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rico71 

Wat is je opstelling nu bij Ziggo? Ziggo modem ook in de kamer van de tv of in de meterkast?

Bij Odido heb je 2 opties:

Odido modem in de meterkast en een internetkabel naar de kamer met tv voor je TP-LINK.

Indien jouw TP-LINK VLAN ondersteuning heeft en je stapt over op glasvezel een internetkabel vanaf de mediaconverter (meterkast) naar de kamer met tv voor je TP-LINK, hierbij heb je de Zyxel niet nodig.

Ik zou natuurlijk ook alles via WiFi van het Zyxel modem kunnen doen, en dan mijn eigen router er tussen uit kunnen halen? Iemand bekend met de sterkte van het WiFi signaal van dit modem?

Mijn android kastje heeft ook WiFi zag ik dus niet perse een kabel nodig als WiFi signaalsterkte voldoende is.

 

Internetkabel door mijn kamermuur heen zie ik niet zitten eigenlijk, of ik gebruik mijn tp Link als modem die heeft zowiezo een goed WiF?

Of kan ik de Tp Link ook als WiFi versterker gebruiken en als accesspoint gebruiken?

Reputatie 7
Badge +15

@Rico71 

Ik heb hier thuis de Zyxel-T56 en het WiFi signaal is prima is mijn ervaring. Mocht je toch een versterker nodig hebben neem dan WiFi plus van Odido, deze kan je draadloos bij de tv plaatsen.

Een andere optie is om bijvoorbeeld een TP-LINK Deco set aan te schaffen.

Welke TP-LINK heb jij? Deze moet je waarschijnlijk met een internetkabel aansluiten op de Zyxel.

Ik heb de 

@Rico71

Ik heb hier thuis de Zyxel-T56 en het WiFi signaal is prima is mijn ervaring. Mocht je toch een versterker nodig hebben neem dan WiFi plus van Odido, deze kan je draadloos bij de tv plaatsen.

Een andere optie is om bijvoorbeeld een TP-LINK Deco set aan te schaffen.

Welke TP-LINK heb jij? Deze moet je waarschijnlijk met een internetkabel aansluiten op de Zyxel.

Ik heb de Archer C50, ik denk dat ik voor de 1e optie ga, als goed is krijg ik 1 WiFi plus bij mijn startpakket. Gat in muur kan altijd nog 😉.

 

Reputatie 2

 

Ik heb hier thuis de Zyxel-T56 en het WiFi signaal is prima is mijn ervaring.

Ik weet dat niet hoe jij dit voor elkaar hebt gekregen, ben natuurlijk blij met jou ervaring 😀. Maar mijn Zyxel-T56 hangt (hing) in de woonkamer (in het midden) en mijn slaapkamer zit er direct boven. Beneden haal ik met mijn mobiel voldoende, tot wel goed internet. Maar zodra ik naar boven ga en in de slaapkamer lig dan heb ik bijna geen bereik en snelheid is helemaal om te huilen. Daarom mijn eigen router maar geplaatst en dat werkt perfect. Gelukkig is dat ook een mogelijkheid bij Odido (met hulp van de mensen hier op de community want ik wist anders niet hoe ik mijn eigen router moest instellen, mijn dank hier nog voor! 👍)

Zo zie je maar weer, de een heeft er een goede ervaring mee en een ander weer niet. Het is altijd zo lastig te zeggen hoe je het beste een router kan aansluiten. Het is ook wat je graag wenst aan snelheid en of het bevalt. Daarom hoop ik dat je Wifi Plus goed werkt en dan blijft de muur ook heel 😉.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MobielApple 

Ik heb hier een 400 Mbps abonnement, de Zyxel-T56 staat in de woonkamer op de tv meubel.

In de woonkamer en in mijn slaapkamer ook recht boven de router haal ik altijd wel rond de 380 Mbps aan download via de WiFi.

In andere ruimtes neemt de snelheid wat af maar dat snap ik wel en ik kan er mee leven 🙂

Kortom een snelle en stabiele verbinding zonder WiFi versterkers ✅

Het gaat trouwens om een tussenwoning uit 1960.

Reputatie 2

Hallo @MobielApple 

Ik heb hier een 400 Mbps abonnement, de Zyxel-T56 staat in de woonkamer op de tv meubel.

In de woonkamer en in mijn slaapkamer ook recht boven de router haal ik altijd wel rond de 380 Mbps aan download via de WiFi.

In andere ruimtes neemt de snelheid wat af maar dat snap ik wel en ik kan er mee leven 🙂

Kortom een snelle en stabiele verbinding zonder wifi versterkers ✅

Het gaat trouwens om een tussenwoning uit 1960.

Hier tussenwoning uit 1952 en die snelheid haal ik wel als ik in de kamer sta maar in de slaapkamer niet (vlak boven, met router van Odido). Maar goed, dat geeft niets natuurlijk. Jij hebt dan wel het geluk dat je deze snelheden weet te halen, ik heb daarin pech. Daar sta jij niet alleen in, en ik ook niet, gelukkig 😀.

En met mijn eigen router kan ik ook heel goed leven met mijn snelheden. Zijn we samen heel erg blij. En het ging natuurlijk om de vraag van Rico, waar ik hoop dat die ook straks tevreden is met z’n snelheid. Want daar gaat het tenslotte om 😊

Bedankt voor jullie reacties, ik wacht idd even af of ik voldoende WiFi signaal ga halen op de begane grond met WiFi+.

Mocht ik niet tevreden zijn kan ik altijd nog een goede router aanschaffen die Vlan ondersteund en een sterk WiFi afgeeft!

Reageer