Beantwoord

Eigen routers op Zyxel T50

  • 12 December 2020
  • 3 reacties
  • 3061 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemiddag allemaal,

 

Ik heb nu een paar weken TMT en alles werkt naar behoren. Helaas is mijn Sonos systeem gaan haperen en Sonos geeft aan pas verder te kunnen helpen als het modem in bridge modus staat ( ik heb namelijk de TP-link M5 aals router systeem)

 

Na zoeken op dit forum kwam ik er snel achter dat bridge modus niet zomaar een optie is in de Zyxel.

Wat kunnen jullie mij adviseren?

 

Ik heb Internet only via glas. Geen TV en geen telefonie via TMT.

 

Schets van de thuis situatie:

 

Internet → Media converter van TM → Zyxel T50 → TP-Link Deco M5

                                                                               → Switch → Patch paneel → bekabeling door het huis.

 

Alvast dank voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door Pieter_B 12 December 2020, 13:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Pairis

Kijk eens vanuit dit hoofdtopic: Je eigen modem bij T-Mobile Thuis

Voor VLAN en Deco, heb ik de volgende link gevonden: How to Configure IPTV function on Deco?

Dit zou je al een beetje op weg kunnen helpen.

EDIT: Zie nu pas dat je alleen internet afneemt, dan heb je alleen de internet VLAN 300 nodig om alles te laten werken.

Hoi @Pieter_B

 

Dank voor het meedenken! Ik heb dus alleen VLAN 300 nodig, maar ik weet niet zo goed wat dat precies is. Is dat een poort op de Deco via deze link die jij gaf?

 

Vanuit het hoofdtopic lees ik veel over switches en andere modems die aangeschaft moeten worden. Maar als die VLAN 300 geconfigureerd is, is dat voor mij niet nodig begrijp ik dat goed?

 

Nogmaals dank!

Reputatie 7
Badge +3

@Pairis 

Het gaat bij jou er alleen maar om, dat je de Deco M5 wilt gaan gebruiken als hoofdrouter in je systeem. Door alleen VLAN 300 in te stellen, wordt je Deco M5 zowel het modem als de router.

 

Note: Heb zelf geen Deco systeem, maar dit is dus wat de help pagina’s aangeven dat zou moeten werken.

Weet niet of er ook andere medeklanten zijn die wel dit systeem hebben, maar die zouden je eventueel dan beter op wqeg kunnen helpen.

Reageer