Beantwoord

Eigen VOIP verbinding



Toon eerste reactie

41 reacties

Ik ben nu heel benieuwd welk modem dat was kan bijna alleen de Zyxel zijn geweest.
Poort 5060 is ook bij Telfort geblokkeerd voor de eigen voip dienst in de Experia's
Mijn oude modem was een Zyxel. VOIP werkte perfect, bellen en gebeld worden.
Reputatie 7
Badge +3
Het is dus het tweede Huawei product wat ik heb/had, dat hetzelfde probleem laat zien.
Alleen was het bij die andere Huawei op te lossen door SIP ALG er tussenuit te halen door het op disable te zetten.

De soft client krijgt men achter een Huawei dus blijkbaar niet aan de praat, dat dus wijzt op een brakke impementatie van de SIP ALG forwarding.

Ga de Zyxel er even tussenuit gooien en nog wat meer klooien om te kijken of ik iets werkend kan krijgen, mocht dat zo zijn hoor je dat zeker ... T.B.C.
Reputatie 3
Ik heb ook een voipbuster account dat via een Gigaset C 530 achter de Draytek had hangt. Maar...... om mijn voipbuster account te gebruiken, kan ik alleen voipdiscount.com gebruiken!

Dus domein voipdiscount.com
sip.voipdiscount.com
poort: 5060 (ook al zegt men dat het niet kan)


En drie andere accounts werken met 'use DHCP option 120 "SipServer". Dat laatste klinkt me als magie in de oren maar het werkt wel.
En nee ik heb niet per ongeluk toch een voipdiscount account.
Reputatie 7
Badge +3
@lemonkid

Inderdaad achter de Draytek is het bij mij ook nooit een probleem geweest om mijn eigen VoIP ATA te gebruiken, zelfs op poort 5060.
De problemen spelen rond de Huawei, die blijkbaar slordig omgaat met andere SIP's dan zijn eigen.

Had je optie met "Use DHCP Option 120 "SIP Server" ook nog even getest via de Huawei, maar ook dan werkt de ATA nog steeds niet.
Reputatie 3
En slaan met een hamer? helpt dat ook niet?
Reputatie 7
Badge +3
Evewn @lemonkid, ik zit niet met het probleem, maar we zoeken naar een oplossing voor @HAL Berkers.

Zelf heb ik hier het nieuwe Zyxel modem, wat zonder problemen met de ATA samenwerkt.
Iemand ervaring met deze ATA in combinatie met de HG659 ?: GRANDSTREAM HANDYTONE HT801
Hallo

Vanmorgen wat testen gedaan. In eerste instantie werkte poort 5060 niet. Poort 3000 wel.
Ik ben nog verder aan het zoeken maar ineens werkt 5060 weer.

De connectie naar de Voip server werkt nog steeds niet. Wel vreemd dat na het onderhoud het ineens niet meer werkt.
Misschien word mijn ip geblokkeerd bij de voip provider.

Anders ga ik AVM mailen of er een Bug is ontstaan in de update van hun software.

We blijven rustig doorzoeken.
Ik had tijd vandaag. Dus heb ik wat testen gedaan.

poort 6000 3080 5061 werken niet. Ik heb tevens een firmware downgrade gedaan. Ook dit hielp niet.
Conclusie na het onderhoud en het verkrijgen van een compleet ander ip is poort 5060 dichtgezet.

voipbuster ondersteund geen andere poorten dan deze zover ik het heb uitgezocht. Dit is toch wel vreemd. Ik heb geen telefonie tv . En verwacht dan wel dat alles op mijn eigen modem open staat.
Reputatie 3
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit het geval is maar wat voor modem gebruik je? Heb je de helpdesk al gebeld? Is door de update het telefoongedeelte van je t-mobile modem toevallig 'aan' gezet? Kun je dat deactiveren?

Ik heb zelf een gigaset-voip en dus kan ik je niet met de settings helpen. Maar de Fritzbox kan ook als modem gebruikt worden. En als je hem als router gebruikt of in de IP-client mode, dan werkt ie iets anders begrijp ik.Want dan moet je hem in de 'WAN' mode gebruiken en niet in de 'LAN' mode. (NB: Als u de FRITZ!Box in IP-client mode of routermode zet gebruik dan de WAN-poort (geen LAN1)

Geldt dat soms ook voor je voip verbinding? Kun je selecteren welke verbinding het ding gebruikt? (Ik denk het niet maar wil het toch vragen)

Maar begin om in het t-mobile modem te kijken. En als het niet lukt om het voip deel daarin uit te schakelen raad ik om je eigen modem te gaan gebruiken. En het t-mobile modem te verwijderen.
Reputatie 3
  1. Zie: Je eigen modem bij T-Mobile Thuis
Ik gebruik een Fritzbox 7590. Heb nog nooit het modem van t-mobile gebruikt. Dit vanwege mijn dect en smart Home. De interface en mogelijkheden zijn ook vele malen beter.

Het vreemde is het heeft gewerkt. Ik heb niets veranderd. En ineens werkt het niet meer.
Het is geen grote ramp. Maar is wel fijn als het werkt.

Ben verder prima tevreden over de snelheid en stabiliteit van de lijn. Als ik tijd heb ga ik de helpdesk wel eens bellen.
Reputatie 7
Badge +4
@airmaxx14 bij de helpdesk gaan ze je niet helpen.

pas als je weet wat waar mis gaat kan er wat gedaan worden. met hij doet het niet kom je niet bij de juiste afdeling.

ping traceroute telnet andere sip server andere sip provider foutmeldingen in de log.

hoe meer je kan laten zien hoe beter het is.
Het is niet de bedoeling van T Mobile om bewust zaken te bokkeren
Ik ben sinds een maand of 4 klant bij T-moblie. Sinds dit weekend werkt ineens poort 5060 blijkbaar niet meer. Ik kan niet goed begrijpen dat T-molbile dit blokeert. Voorheen werkte dit ook. Was is nu precies het probleem.

Ik heb geen telefonie van T-mobile simpel vanwege kosten. Dus ben ik uitgeweken naar een sip provider extern. Dit moet kunnen en mogen. Mijn provider support geen andere poort dan de 5060. Dus daarmee is het dan blijkbaar klaar en zit ik met het probleem.

Wie helpt?
Er is afgelopen weekend onderhoud geweest aan het netwerk. Ik zie ook ineens op mijn modem een compleet ander ip adres.
ik heb niets veranderd. Ook de VoIP provider werkt. En ineens werkt het niet meer. Dus ik denk dat het dus komt door het onderhoud. En dat ik ineens op een ander segment van het netwerk nu zit.

Reageer