Beantwoord

emailadres is verwijderd door t-mobil en ip adres wijzigd konstant.

  • 1 November 2021
  • 7 reacties
  • 125 Bekeken

Na mijn verhuizing heeft mijn email adres nog een half jaar gewerkt en was plotseling niet meer te gebruiken.

Dit was ook niet meer terug te draaien door t-mobile werd mij gezegd.

Dit was dus ook hun fout en ik zou hierover nog teruggebeld worden maar dit is nu ongeveer 3 maanden geleden.

Een excuus kon er ook niet vanaf en ik moest maar een gmail adres gaan gebruiken.

Kortom waardeloze organisatie , zet bij de helpdesk ook mensen neer die wel iets voor de klanten willen doen.

Nu weer het volgende probleem , mijn ip-adres veranderd steeds .

Dit is de laatste jaren steeds hetzelfde gebleven, maar dit veranderd nu bijna iedere dag.

Mijn alarm , camera’s en domotica draait hierop en is nu ook steeds niet bereikbaar.

icon

Beste antwoord door yalerta 2 November 2021, 09:38

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Roland59 , welkom bij de community.

Een consumenten internet aansluiting heeft een dynamisch IP adres. Daarvoor zijn er diensten die een Dyndns functie bieden. Als je een kvk nummer hebt kun je ook een T-Mobile zakelijk internet lijn nemen die heeft een vast IP adres en 4g backup.

Hoi @Roland59 , welkom bij de community.

Een consumenten internet aansluiting heeft een dynamisch IP adres.

Dat heb ik gemerkt , maar het heeft meer als een half jaar wel goed gewerkt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Roland59 

Je IP adres hoort normaal niet elke dag te wijzigen, misschien wel na onderhoud of na een vakantie waarbij het modem stroomloos was bijvoorbeeld.

Na het overstappen behoud je de provider mail nog 6 maanden om alles te regelen zoals het nieuwe emailadres doorgeven aan alle instanties en personen en belangrijke mails doorsturen.

Hallo @Roland59 

Na het overstappen behoud je de provider mail nog 6 maanden om alles te regelen zoals het nieuwe emailadres doorgeven aan alle instanties en personen en belangrijke mails doorsturen.

Ik ben al 10 jaar lid van t-mobile maar ben verhuist en heb mijn abonnement meegenomen, raar dat mijn email-adres dan ineens weg is zonder aankondiging.

Ik had dus het probleem dat ik bij sommige instanties mijn email-adres moest wijzigen met mijn oude email , wat dus niet meer ging.

Reputatie 7
Badge +15

Je gaat bij verhuizing een nieuwe jaarcontract aan en daarbij hoort een nieuwe klantnummer, wellicht was dit de reden.

Reputatie 7
Badge +5

@Roland59

En heb je inmiddels een email adres aangemaakt bij Gmail, Outlook, Mail,com, GMC.com of de vele andere aanbieders die er op Internet te vinden zijn?

De fout met je verdwenen e-mail adres ligt niet alleen bij Tmobile maar helaas ook bij jezelf. Als gebruiker van een dienst hoor je op de hoogte te zijn van de gehanteerde voorwaarden en de gevolgen die aanpassingen kunnen hebben. Om die reden is een emailadres bij een provider een minder goed restant uit de begin periode van het internet.

 

In de Zyxel modem bevind zich een mogelijkheid om te registreren bij een DDNS service
Maakt eerst een (gratis) account bij een DDNS service

Registreer daar een “eigen” domeinnaam, bijvoorbeeld roland59.hopto.org.
Dan stel je je account in in de Zyxel modem. Dit zorgt ervoor dat een IP adres wijziging doorgegeven wordt aan de DDNS service.

De camera, domotica en alarm instellingen verwijs je niet meer naar je externe IP adres maar naar de eigen domeinnaam.
Een klein nadeel kan zijn dat een wijziging van het IP adres niet onmiddelijk is terug te vinden omdat de koppeling domeinnaam/IP-adres tijd nodig heeft om door alle DNS servers verwerkt te worden. Dergelijke wijzigingen zijn een continue proces dus vraag me niet hoelang zoiets duurt.

Zelf maak ik al vele jaren tot mijn volle tevredenheid gebruik van een gratis xxx.hopto.org domeinnaam.

Jammer dat je email adres de laatste tijd zoveel is gewijzigd. Oorzaak kan zijn dat door de vele wijzigingen in de turbulente Internet (glasvezel) markt dat er in jouw gebied deze IP veranderingen ontstonden en of noodzakelijk waren.

Moderator edit met toevoeging van @yalerta:

 

@Roland59

correctie op voorgaande. (en bewerken niet meer mogelijk)

Jammer dat je IP adres de laatste tijd zoveel is gewijzigd.

Reputatie 7
Badge +5

@Roland59 

correctie op voorgaande. (en bewerken niet meer mogelijk)

Jammer dat je IP adres de laatste tijd zoveel is gewijzigd.