Beantwoord

Erg lage upload 1000mbit abonnement

  • 8 August 2020
  • 6 reacties
  • 512 Bekeken

Hallo, 

ZIjn er ervaringen met een erg lage upload op de 1000mbit glasvezel verbinding?

Ik heb getest met een Cat7 kabel direct in het modem. Download 850Mbit - Upload 37Mbit
Tests zijn gedaan met een win10 laptop en de lokale ookla client. Ook tests vanaf MacOs gedaan. 
Mijn Linksys Velop (tri-band mesh router, direct op het modem) geeft ook aan rond de 890/35
In alle gevallen is de latency heel netjes 4-5ms. 


Verder krijg ik vergelijkbare resultaten met diverse apparatuur over wifi. uiteraard minder down maar met dezelfde 35-40mbit upload. 

Modem en mediaconverter zijn beiden ge-herstart en modem is gereset; alles zonder effect helaas. Ook heb ik de verschillende LAN poorten geprobeerd naar aanleiding van een andere post hier op het forum. 

Nu hoef ik echt niet 24/7 de 1000mbit te halen maar de upload is echt veel te laag voor deze verbinding. 

Aangezien dit probleem constant is hoop ik dat iemand kan assisteren. Tests zijn op verschillende tijdstippen gedaan. vergelijkbare resultaten. 
Modem is de Zyxel VMG8825-T50; ik zie geen fouten bij de System Monitor → Traffic status. 
Zal een paar screenshots bijvoegen. Kan er wel meer maken indien nodig maar lijkt me duidelijk.


Met vriendelijke groet! 

 

 

icon

Beste antwoord door highlander916 9 August 2020, 12:58

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Tja, wat voor upload beloven ze met jouw abonnement. Ik weet dat Ziggo heel duidelijk is dat de upload een fractie is van de download. Geeft t-mobile niet zoiets?

Reputatie 7
Badge +4

@highlander916 dat is wel heel laag.

zou je eens de jumers op de media convertor eens kunnen zetten op 1-6 of 3-4 wellicht helpt dit. (zet de media convertor uit voor het aanpassen)

@Hidden.nld , bedankt voor de tip. De DIP switches stonden op 3-4 en heb ik verzet naar 1-6. 
Van manueel naar auto-discover?
Precies dezelfde resultaten helaas. 850 down/36 up. 
Lampjes op de media converter geven ook netjes 1000-fullduplex aan. 

T-mobile meegeleverde kabel van de media converter naar het modem was Cat5e zag ik dus daar heb ook maar meteen een verse Cat7 tussen gestopt.

@eric_2 mijn verwachting is 1000 down and 1000 up bij dit abonnement. 

Groet, Higlander916

Reputatie 7
Badge +15

1000 down en 1000 up hoort bij dit abonnement, meestal haal je bekabeld zeker 900/900.

Reputatie 7
Badge +5

Op plaatje 1 zie ik tabblad met een webpagina met PI-hole.
@highlander916 Als je de speedtest uitvoert doe je dit dan met alleen een PC aangesloten op een modempoort en de andere poorten leeg?
Uiteraard alleen met de (windows) speedtest app.

Anders duidelijk een geval met een te grote afwijking die Tmobile moet controleren.

Update: opgelost: vanacht is de verbinding er 3 minuten uitgeweest en sindsdien netjes 950up/950 down. prima waarden!
Volgens mijn logs 2:36AM en om 2:39AM was er weer verbinding met het T-Mobile netwerk, sindsdien werkt de verbinding zoals ik verwacht. 

Geen idee of er iemand van T-mobile meeleest, maar wel bedankt. :)

Tevens bedankt aan iedereen die suggesties heeft gegeven in dit topic. Erg gewaardeerd! 

 

@yalerta , is inderdaad Pi-hole. Scherp :) Ik ben er al een tijdje mee aan het testen en zal gaan uitrollen naar alle clients op het interne netwerk. Doordat op DNS niveau uitgaande queries al geblocked worden voelt alles ook veel sneller aan naast de tracking advertenties en andere rotzooi die netjes wordt tegengehouden. 

 

 

 

Reageer