Beantwoord

Erg vaak zonder wifi

  • 13 December 2019
  • 3 reacties
  • 163 Bekeken

Er s de laatste tijd veel storing en er zijn veel problemen met de verbinding met Wifi.

Op wisselende momenten is er totaal geen Internet.

Er is inmiddels een monteur geweest, maar op het moment dat deze ter plaatse was waren er geen problemen.

Nu komt er komende week weer een monteur die echt gaat kijken naar de Wifi ontvangst (dat is namelijk ook erg wisselend in huis.Tip gekregen om een nieuwe modem te laten plaatsen door TMobile. Er zijn hierin namelijk ook veel verschillen in. (tot op heden nog niets vernomen van tmobile)

Hopelijk zijn de problemen met de verbinding en met de wifi snel opgelost. Voorheen altijd tevreden en nooit problemen.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 14 December 2019, 08:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Verbind je via 2,4Ghz of ook op 5Ghz? Je kan voor je laptop of pc op wifi inSSIDer downloaden. Er bestaat een gratis variant. Daarmee kun je kijken of het heel erg druk is op het kanaal die je gebruikt en eventueel je wifi kanaal aanpassen naar een vrij kanaal. Misschien helpt dit wel. 

 

Mocht je een Android telefoon hebben, kun je ook wifi analyzer gebruiken.

Reputatie 7
Badge +15

Zonder wifi heb je dan wel een stabiele bekabelde verbinding? Test dit eens door geen gebruik te maken van wifi of wifi juist uit te schakelen.

Mocht hij wel stabiel zij dan is wifi de boosdoener. Snelheden via 2.4 GHZ zijn vrij laag vergeleken met andere providers dus het advies is gebruik zo veel mogelijk 5 GHZ.

Indien je een Zyxel hebt kun je Easy mesh beter uitschakelen.

Reputatie 7
Badge +2

Welk type modem heb je? Ben je verbonden via DSL of glasvezel?

Indien de een Draytek modem hebt op glasvezel is er geen 5 Ghz aanwezig, mits je er een Fritz repeater 1750e bij aangesloten hebt gekregen.

Heb je een Huawei dan is het advies inderdaad om de _5G wifi te gebruiken indien in bereik.

De Zyxel heeft een gecombineerd 2.4G en 5G wifi signaal. Het modem bepaald met welke je verbonden wordt. 

Hopelijk kan de monteur je verder helpen / adviseren.

Mvg. Marcel

 

 

Reageer