eu.battle.net en battle.net app

  • 22 June 2023
  • 52 reacties
  • 818 Bekeken

Reputatie 3

Goedenavond,

 

Sommige kennen het misschien wel, het is woensdag, reset dag, raid dag in World of Warcraft. Echter, rond half 1 verbreekt de connectie met alles wat maar in de EU draait van blizzard en battle.net. zelf met de 5g van mijn mobiel (ook t-mobile) krijg ik geen connectie meer. Iedereen zit te wachten tot de guild tank weer online komt...  Via een vpn lukt het wel en via een andere provider ook... lijkt dus echt in het T-mobile netwerk te zitten.

 

Meer mensen hier last van?

 

Kom dus niet op eu.battle.net , battle.net cliënt kan geen verbinding maken, battle.net app op de telefoon doet het ook niet meer. Wel kom ik op de US varianten van de websites...

Tommie van Odido 10 maanden geleden

@JvStraaten dat is inderdaad helemaal niet de bedoeling. Ik zie dat je de klantenservice al gesproken hebt. Er is een ticket voor je aangemaakt. Onze techneuten gaan voor je aan de slag!

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 3

Nieuwe modem is binnen. Deze kwam alleen op de dag dat we vertrokken op vakantie. Nog een weekje en dan zijn we weer thuis en zal ik de boel aansluiten en testen. Hopelijk zat hierin het probleem… 

 

To be continued :-)

Klopt inderdaad. Helft van websites / connecties werken niet. Ook niet met google's DNS, dus lijkt op een routing probleem / kabel breuk / insert random t-mobile excuus hier. Regio Amsterdam/Almere begonnen rond half 1

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @JvStraaten, thanks voor de tracert.

Ik heb besloten om je modem toch om te ruilen, dan kunnen we het een en ander uitsluiten! Omdat er niet genoeg modems op voorraad zijn kan ik je alleen een T-50 opsturen. De T-54 en T-56 worden alleen geleverd aan nieuwe klanten op dit moment, dit komt door onze voorraad. Hierdoor kunnen we wel precies zien of het aan het modem zal liggen ja of nee? Hopelijk, over een tijdje, kan ik ook de nieuwere modems gaan uitsturen. 

Je ontvangt een bericht over de swap, het oude modem dient wel retour gestuurd te worden. Hiervoor ontvang je ook een bericht! De zending kan je volgen in My T-Mobile!

Reputatie 6
Badge

Wat bebeurt er als je de router herstart? Werkt alles daarna weer?

Het zou kunnen dat de connection table in de router vol raakt en NAT niet (goed) meer werkt.

Kijk eens even onder <hamburger menu bovenin> →netwerk instelling → NAT  wat de instelling voor de max. NAT sessie instelling is. Als mijn gut feeling terecht is zou het kunnen helpen het max aantal sessies te verhogen. Ga niet te ver (ik meen dat onder bepaalde voorwaarden een te hoge waarde ook voor problemen kan zorgen). Verhoog die instelling naar 4*2048 = 8196 of zo.

Maakt dat uit? Games hebben soms de neiging erg veel sessies open te houden.

Reputatie 7
Badge +8

@JvStraaten Wat top om te lezen dat alles weer werkt! ik ben meteen jouw verbinding ingedoken om te kijken wat het geweest is. Je had super veel apparaten verbonden staan op de wifi. Dit zorgt ervoor dat de verbinding eruit klapte, dit kan echter op lange termijn weer gebeuren. Geen zorgen! Ik heb dit dan ook direct met mijn collega van de technische dienst besproken en hij stuurt jou een nieuw Zyxel T-54 modem voor de zekerheid toe. Je ontvangt hier een bevestiging van per e-mail. Deze is geschikter voor al jouw apparaten en heeft meer bereik waardoor je geen zorgen hoeft te maken voor op de lange termijn. Laat je weten hoe het nieuwe modem bevalt? 😁

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JvStraaten, ik had gehoopt dat je na je vakantie nergens meer last van zou hebben. Niet dus. Gelukkig heeft mijn collega @Demi je al een nieuw modem opgestuurd. Deze zal als het goed is vandaag worden verzonden. Ik hoop dat dit de oplossing gaat zijn voor alle issue's! Kan je mij na de installatie een terugkoppeling geven? Ik ben namelijk erg benieuwd of het ook daadwerkelijk opgelost is. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JvStraaten 

Deze meldingen zijn niet de oorzaak van een wegvallende verbinding, mijn logboek staat ook vol met deze meldingen.

Dit zijn pogingen om in je router te komen maar je firewall blokkeert all deze meldingen en daar zie je een melding van.

Om deze meldinge te verbergen ga je naar onderhoud > logboek instellingen  en daar vink je DHCP-WAN uit.

Reputatie 3

Hi all, werkt het allemaal weer zoals behoren?

Er is een onderhoud geweest vannacht. Als het goed is moeten jullie daar een e-mail over gehad hebben! In dit topic kun je hier alles over teruglezen: 

 

 

Lijkt mij aardig sterk dat onderhoud wat gepland staat om 1 uur al een half uur van te voren ervoor zorgt dat er 1 specifieke dienst niet te benaderen is. In het onderhoud staat ook niks in detail wat er precies gedaan wordt en joendit impact zou kunnen hebben op de problemen die zich voordeden. Tevens staat er ook dat je complete service onderbroken zou worden, wat ook niet het geval was... 

 

In mijn optiek, beetje vreemd antwoord. De verbinding heeft er nooit uitgelezen, was een half uur eerder dan aangegeven en de rest van het internet was wel gewoon te bereiken.

Reputatie 7
Badge +9

@JvStraaten ik wil er toch wat dieper in duiken, het kan namelijk wel onderhoud zijn maar niet per sé van ons. Kan je een traceroute maken van wanneer het wel en wanneer het niet werkt? Dan kunnen we zien of er een verschil in de route zit en of het fout gaat in ons netwerk of ergens anders!

Reputatie 3

Nu werkt het wel:

 

Tracing route to eu.battle.net [37.244.28.102]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1]
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.164.1]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.13.49
  4     *        4 ms     *     10.10.12.61
  5     *        *        6 ms  37.244.28.102

Trace complete.

Zal vanavond, rond half 1 waarschijnlijk er wel uit klappen en dan deze comment editen.

Reputatie 3

nog even wat extra tests nu alles werkt:

Blizzard Support - Running a Traceroute (battle.net)

tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1]
  2     1 ms     2 ms     1 ms  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.164.1]
  3     3 ms     3 ms     4 ms  10.10.13.49
  4     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.12.61
  5     6 ms     6 ms     6 ms  185.60.112.157

Trace complete.

tracert 185.60.112.158

Tracing route to 185.60.112.158 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1]
  2     3 ms     2 ms     2 ms  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.164.1]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.13.49
  4     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.12.61
  5     6 ms     6 ms     6 ms  185.60.112.158

Trace complete.

 

en de laatste:

tracert 185.60.114.159

Tracing route to 185.60.114.159 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  home [192.168.1.1]
  2     2 ms     1 ms     2 ms  1-164-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.164.1]
  3     3 ms     3 ms     3 ms  10.10.13.49
  4     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.12.61
  5    15 ms    15 ms    15 ms  185.60.114.159

Trace complete.

 

Tot over een paar uur :-)

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@JvStraaten kreeg ik maar een punt voor elk antwoord dat ik gaf!😉 Het moest een breakpoint zijn in plaats van antwoord, excuus.

Je moet als het goed is zelf de logging van je modem kunnen bekijken? Wat geeft hij aan als je dit wilt bekijken? 

 

Het rare is dat er een timeout komt in de tracert, wellicht dat het modem niet meer optimaal is. Dit verklaard alleen het tijdstip niet… Ik ga hier nog dieper induiken, ik lees graag waarom je de logging niet kunt bekijken. Ook wil ik je vragen om het ONT van het stroom af te halen en te rebooten, deze staat al meer dan 117 dagen online. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@JvStraaten thanks voor het checken en rebooten!

Ik heb niks gedaan om ervoor te zorgen dat je je logging kan bekijken. Bij de T-50 moet dit namelijk altijd kunnen. In sommige gevallen kan de logging van het modem achter een qos zitten via de adminrechten. Dit was bij jou niet het geval.

 

Wil je mij op de hoogte houden van alle ontwikkelingen?

Reputatie 3

Wat bebeurt er als je de router herstart? Werkt alles daarna weer?

Het zou kunnen dat de connection table in de router vol raakt en NAT niet (goed) meer werkt.

Kijk eens even onder <hamburger menu bovenin> →netwerk instelling → NAT  wat de instelling voor de max. NAT sessie instelling is. Als mijn gut feeling terecht is zou het kunnen helpen het max aantal sessies te verhogen. Ga niet te ver (ik meen dat onder bepaalde voorwaarden een te hoge waarde ook voor problemen kan zorgen). Verhoog die instelling naar 4*2048 = 8196 of zo.

Maakt dat uit? Games hebben soms de neiging erg veel sessies open te houden.

Ik heb het aangepast. Zal morgen een reboot uitvoeren. Hopelijk zijn hiermee de issues voorbij. Hij stond op de default. Nu snap ik het wel dat je hier aan dacht, Philips Heu lampen pakken allemaal meerdere sessies actief (heb ongeveer 30 lampen in huis) , dan nog de ikea lampen erbij, Game consoles, pc's , laptops, etc, etc… 

 

To be continued.

Reputatie 3

En wederom feest... nu zag ik dat er meer storingen waren sinds de 18e... maar hier op de 20e, 22:30 ongeveer. Hele verbinding weg. Net alles herstart maar mag niet helpen. Elk apparaat geeft DNS error aan.... lekker bezig weer...

Reputatie 3

Dit dus...

Reputatie 3

@JvStraaten Wat top om te lezen dat alles weer werkt! ik ben meteen jouw verbinding ingedoken om te kijken wat het geweest is. Je had super veel apparaten verbonden staan op de wifi. Dit zorgt ervoor dat de verbinding eruit klapte, dit kan echter op lange termijn weer gebeuren. Geen zorgen! Ik heb dit dan ook direct met mijn collega van de technische dienst besproken en hij stuurt jou een nieuw Zyxel T-54 modem voor de zekerheid toe. Je ontvangt hier een bevestiging van per e-mail. Deze is geschikter voor al jouw apparaten en heeft meer bereik waardoor je geen zorgen hoeft te maken voor op de lange termijn. Laat je weten hoe het nieuwe modem bevalt? 😁

Hoi Demi,

 

Hoera! Wifi 6 in het huis met een nieuwer model modem. We gaan het meemaken.

Wel nog een paar opmerkingen:

  1. De problemen zijn pas sinds een maand of 3, daarvoor nergens last van. En het aantal apparaten dat hier in huis is, is ver van daarvoor, ongewijzigd.
  2. Ik vermoed dat als jullie in het modem kijken, jullie niet per definitie alle aparaten zien die verbonden zijn met het modem via wifi maar meer welke aparaten er allemaal gevonden zijn in het netwerk. Ik heb al mijn verlichting hier in huis vervangen door Philips Hue lampen (lampje of 30) en die zie je inderdaad in elke zogehete “network explorer”. Die zitten dus niet aangesloten op de wifi maar communiceren met elkaar via Mesh en daarbij connecten deze aan met de hub die met een enkel kabeltje aan het modem hangt. Vermoed dat het modem daar wel mee overweg moet kunnen.
  3. Bijgevoegd een screenshot van het aantal aparaten dat het modem zelf detecteert. Zoveel hebben we er nou ook niet :-) Paar google hubs, een switch, telefoon van mijzelf en de vrouw, 3 tablets voor iedereen in huis en 3 laptops (die niet altijd aan staan). Vermoed dat dit nog wel mee valt.

 

En dan nog 2 andere kleine puntjes:

  1. Sinds het begin dat ik dit modem heb, en ook de oude, komt er steeds een melding voorbij als ik probeer te verbinden met het modem via het admin console dat het certificaat ongeldig is en dat de computer de verbinding niet vertrouwt. Dit laat hij ook zien bij de netwerk eigenschappen van het netwerk dat het DNS verkeer wat naar buiten gaat niet ge-encrypt is. Weet niet of dit nog wat uit maakt maar dacht, vermeld het even.
  2. Ik zie nog nergens in mijn t-mobile account dat er iets onderweg is ?

Mvg,

 

Jasper

 

Reputatie 7
Badge +9

@JvStraaten dat is inderdaad vreemd. Ik kan met mijn systeem geen data omhoog halen. Zou je dit drie dagen willen aankijken en in de gaten kunnen houden?

Reputatie 3

@JvStraaten dat is inderdaad vreemd. Ik kan met mijn systeem geen data omhoog halen. Zou je dit drie dagen willen aankijken en in de gaten kunnen houden?

Uiteraard wil ik dat! Merk het snel genoeg als het weer kapot is. Men zal wel denken, boeiend dat je internet eruit ligt midden in de nacht... maar onze babyfoons en beveiligingscamera's zitten daarop.. Geen internet? Geen beelden ook al zit je verbonden met hetzelfde netwerk...

Reputatie 7
Badge +9

@JvStraaten ik ben er al achtergekomen. Er waren vannacht werkzaamheden in de wijkcentrale, dit is de oorzaak dat je de verbinding eruit klapte!

Reputatie 3

Oke…

 

Nieuwe modem ontvangen, aangesloten en alles opnieuw geconfigureerd…

Kan maar 1 conclusie trekken, wat een goed modem! Performance is super! Wifi 6 is gewoon geweldig snel. Na een paar dagen dit uitvoerig getest te hebben, leek alles perfect te werken. Tot gisteravond rond een uur of 10… toen klapte de verbinding weer helemaal in elkaar… Dit kan toch niet waar zijn….

Toch maar even de logging erbij pakken… en tot mijn grote verbazing denk ik te zien waardoor mijn “service” naar het internet toe dus steeds zo kapot gaat. Wel verbonden, speedtesten doen het ook soms goed, dns kan niet gevonden worden, traceroutes waarbij het modem geen antwoord geeft en dan weer wel…

 

Als ik in de security log kijk van het modem, wordt ik blijkbaar op mijn IP, CONTINUE (intervallen van een paar minuten) gededossed…. 

Dit verschilt van SYN_FLOODING ATTACK tot UDP PORT SCAN ATTACK afgewisseld met PING OF DEATH ATTACK…..

Als ik kijk vanaf welke ip adressen dit afkomstig zijn is het soms China en soms America.. Maar heel soms is de src IP adres ook 1 van de 4 poten van T-Mobile zelf waarmee ik het internet op ga…

Dit zijn de SRC ip adressen van de afgelopen 24 uur:

SRC=3.88.202.157, SRC=89.205.133.122, SRC=36.89.113.35.

Deze zijn vandaag al de hele tijd bezig.

Is er iets wat T-Mobile of ikzelf kan doen om dit tegen te gaan dat de aanvallen uberhaupt niet aankomen bij mij of gewoon geblokt worden zodat het modem daar niet mee bezig is maar wel met mijn eigen verbinding? 

@T-Mobile 

Ga je gang om te kijken in de logs van het modem hoor. Het viel me gewoon op dat op het moment dat het zo rond een uur of 10 's avonds wordt de aanvallen dan vaker voorkomen. Kan dit zijn dat dit zo vaak gebeurt dat het modem gewoon even niet meer weet wat het moet doen totdat ze naar bed gaan en dan mij weer met rust laten? Overdag heb ik hier namelijk (tot nu toe) helemaal geen last van.

 

Reputatie 3

Hallo @JvStraaten 

Deze meldingen zijn niet de oorzaak van een wegvallende verbinding, mijn logboek staat ook vol met deze meldingen.

Dit zijn pogingen om in je router te komen maar je firewall blokkeert all deze meldingen en daar zie je een melding van.

Om deze meldinge te verbergen ga je naar onderhoud > logboek instellingen  en daar vink je DHCP-WAN uit.

Bedankt voor je antwoord! Klinkt ook eigenlijk heel logisch dat dit gelogt wordt en dan verder afgevangen door de firewall. Ik ga weer verder testen. Wat ik al eerder zei, verbinding, wifi, performance van het modem, helemaal top! Mogelijk was gisteren gewoon een hikje… We gaan het meemaken.

Meld me wel weer mocht het er weer uitklappen :-)

 

Goedenavond,

 

Sommige kennen het misschien wel, het is woensdag, reset dag, raid dag in World of Warcraft. Echter, rond half 1 verbreekt de connectie met alles wat maar in de EU draait van blizzard en battle.net. zelf met de 5g van mijn mobiel (ook t-mobile) krijg ik geen connectie meer. Iedereen zit te wachten tot de guild tank weer online komt...  Via een vpn lukt het wel en via een andere provider ook... lijkt dus echt in het T-mobile netwerk te zitten.

 

Meer mensen hier last van?

 

Kom dus niet op eu.battle.net , battle.net cliënt kan geen verbinding maken, battle.net app op de telefoon doet het ook niet meer. Wel kom ik op de US varianten van de websites...

Heb jammer genoeg hetzelfde probleem niks werkt meer maar via mijn mobiel nog wel. omdat ik nog niet bij t-mobile zit

Klopt, ik heb hetzelfde probleem ook sinds ongeveer 00:30 uur dat bepaalde website niet meer beschikbaar zijn. Onder andere Tweakers, Real-Debrid en inderdaad ook alles van Battle.net kan ik niet banderen. Dacht eerst dat het een DNS probleem was, maar ook met Google en Cloudflare DNS werkt het niet. Aangezien ik via VPN wel alles kan benaderen, lijkt het wat @Amacuse ook al aangeeft een routing probleem.

Overigens kan ik wel alles via 5G benaderen (ook met een T-Mobile abonnement).

Reputatie 3

Het lijkt er op dat het allemaal weer werkt. Graag hoor ik nog van T-mobile wat nou precies het probleem was.

Reageer