Beantwoord

Fiber verbinding met media converter

  • 30 January 2021
  • 9 reacties
  • 768 Bekeken

Ik heb een Draytek modem met een FO SFP in de router. En alles werkt.

De wordt omgeruild voor Zyxel router en een mediaconverter. Als ik alles vervang dan werkt mijn WAN verbinding niet.

 

Enig idee hoe ik dat zelf kan oplossen?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 31 January 2021, 07:08

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@hgrooten 

Deze Zyxel router, is dat de router van TMT of heb je zelf een Zyxel aangeschaft?

Als je zelf deze componenten aangeschaft hebt, zou je eens dit topic door kunnen nemen.

@Pieter_B Niet zelf aangeschaft maar vervanging vanuit T Mobile zelf.

Glasvezel converter is ook geen TP link

Reputatie 7
Badge +2

Hallo hgrooten,

Bij vervanging van de Draytek naar Zyxel met mediaconverter hoort een monteursbezoek ingepland te worden.

Check even de switches op de M.C. Switch 3 en 4 moeten aan staan, de rest uit. (Herstart de M.C.) Utp vanuit M.C. op de blauwe wan poort van het modem aansluiten.

Mvg. Marcel

@Marcel MCi monteur duurt een week en ik zag niet in wat hij dan meer gaat doen dan wat ikzelf kan (zit zelf in ICT).

Jouw optie met switches e.d. had ik ook al geprobeerd maar router krijgt geen verbinding en 2 middelste leds op MC blijven oranje.

Dan maar even op monteur wachten toch.

Reputatie 7
Badge +15

@Marcel MCi 

Werken de switches 1 en 6 aan ook niet en de rest uit?

@Waqqas bij mij in elk geval niet. Resultaat blijft hetzelfde

Reputatie 7
Badge +3

@hgrooten 

Dus nadat je de SC connector uit de SFP van de Draytek hebt gehaald en overgezet op de TMT Mediaconverter, blijkt ineens dat je glasvezel signaal niet meer werkt?

En als je de Draytek weer aansluit, werkt dan alles wel weer normaal?

@Pieter_B Klopt zoals je het beschrijft

Reputatie 7

Hoi @hgrooten ,

Dank je wel voor je bericht! Als ik de berichtgeving goed lees lijkt het mij verstandig om het bezoek van de monteur af te wachten. Ik zie dat deze zaterdag bij je langskomt om het nieuwe modem op de juiste manier aan te sluiten. Laat je ons weten hoe het is gegaan? Ik ben erg benieuwd! 

Reageer