Frustrerend contact met T-mobile

  • 27 March 2021
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 1

Vorig jaar rond de zomer een contract afgesloten, glasvezel 100mbit/s.

Gezien het thuiswerken van tegenwoordig begin van het jaar gezien dat ik ook een 1gb aansluiting kon krijgen.

Deze was niet via de site aan te vragen. Hierop contact gehad met de klantenservice. Dit was wel mogelijk en moest eerst mijn contract opgezegd worden en dan opnieuw aangesloten worden.

Verbinding haalt tot op heden nog geen 1gb, hier komt binnenkort eindelijk een monteur voor langs.

Nu zie ik vanmorgen een rekening van T-mobile over het afkopen van mijn contract!! Hoezo afkopen contract??? Ik maak nog steeds gebruik van dezelfde dienst alleen andere snelheid!! Dat jullie technisch iets moeten aanpassen is niet mijn zorg. Dit is mij niet verteld toen ik dit begin van het jaar omgezet heb. Als ik had geweten kosten te maken had ik wel gewacht tot juni 2021.

Deze rekening zie ik nog terug op de site van T-mobile onder mijn klantenpagina. Er is echter nog een bedrag afgeschreven waar ik totaal geen inzicht in heb. Wanneer ik inlog onder my t-mobile thuis heb ik momenteel helemaal geen contract meer.

 

Was al niet heel tevreden over de dienstverlening. Dit maakt het er zeker niet beter op. Klantenservice is ook slecht bereikbaar.

Hopelijk doen jullie hier nog wat aan. Zeer ontevreden klant.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dit was wel mogelijk en moest eerst mijn contract opgezegd worden en dan opnieuw aangesloten worden.

Zoals je duidelijk is gemaakt, je contract moet worden opgezegd en een nieuw contract worden afgesloten. Je hebt ook een paar weken zonder glas internet gezeten. Dit was een overgang van WBA (een kpn lijn) naar ODF (een eigen lijn van t-mobile). Daarom is de prijs hetzelfde.

Het 100mbit contract kent gewoon een minimale looptijd van 12 maanden. Je hebt dus inderdaad te maken met een afkoopsom, de hogere snelheid gaat is nu ook sneller beschikbaar dan dat je had afgewacht tot juni om het proces te starten.

Reputatie 1

Bedankt voor dit kortzichtige antwoord!!

Dit geeft precies de service van T-mobile weer!

Samenvatting:

ik blijf toch klant dus waarom contractbreuk?

klantenservice heeft niets over kosten verteld

geen dag zonder internet gezeten

Reputatie 7
Badge +4

@Rutger Ostermann omdat jij van 100 naar 1000Mbps wou gaan is er op de achtergrond een nieuwe aanvraag gedaan om jou op het nieuwe netwerk te krijgen. Technisch gezien stap je over van T-Mobile naar T-Mobile. Of wel wba naar odf.

Hierdoor is dus technisch gezien jou contract voortijdig beëindigd. Voor jou een upgrade voor T Mobile een nieuwe lijn aanvraag. En op dat punt is het dus mis gegaan (daarom word dit maar bij een select aantal gebruikers gedaan)

Wacht even op een medewerker van T Mobile deze kan jou vast verder helpen.

Reputatie 7
Badge +1

Laten de providers eerst maar eens in de leer gaan bij energiebedrijven zoals Vattenfall of Eneco welke dan ook, afgelopen jaren al een aantal keren overgestapt en altijd zonder gedoe.

Als ik van b.v. Eneco over ga naar Oxxio is mijn levering van stroom en gas toch ook niet een of meerdere dagen afgesloten, 

Reputatie 7
Badge +4

@BeMu bij een overstap van energie is er  fysiek geen aanpassing ergens in het netwerk. Het is niets anders dan een bedrijf dat facturen stuurt. Ze kopen de energie in op de energie markt en verkopen dat aan de consument. Dat is wel wat anders dan internet providers met een eigen netwerken eigen modems

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rutger Ostermann,

Slim dat je hier naar informeert! Procesmatig voorzien Eric & Hidden een allesomvattende uitleg met de reden waarom er een afkoopsom in rekening is gebracht. Wij zijn momenteel druk bezig om hier een beter proces voor in te richten en de verwachting is dat deze op niet al te lange termijn gelanceerd gaat worden.

Terugkomend op de afkoopsom: omdat je klant bij ons blijft willen wij deze ook niet in rekening brengen. Daarom heb ik een vergoeding voor je ingeschoten. Hierover ontvang je weldra een bevestiging en deze zal eind april op jouw rekening gestort worden. 

Mocht de Community of ik verder nog iets voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten!

Reageer