Ik wil graag hulp in het oplossen van VPN problemen op het t-mobile vast netwerk.
Info:
- Ik gebruik NordVPN op mijn Windows 10 prive desktop computer
- Ik gebruik PulseSecure VPN software op mijn Windows 10 werk laptop om naar kantoor te VPN-en. Ik verbind met WIFI of via ethernet kabel (zelfde LAN netwerk als mijn home computer)
- Ik heb een 500+ Mbit internet verbinding via t-mobile thuis. Die heb ik 5 jaar; het was eerst van vodafone.
- Router: Draytek Vigor2132F. Ik heb alleen settings voor DHCP en port forwarding gewijzigd (email & http(s)). Built-in VPN staat uit. Tijdens testen zet ik de built-in firewall ook uit (DDoS protection etc).
- Ik gebruik beide VPN clients sinds 3-4 maanden; ze hebben altijd al onderstaande problemen gehad
Problemen:
1) Erg lage connection speed. Thuis, voor beide VPN clients, krijg ik 1-2 Mbit. Ik kan alleen PulseSecure (laptop) op andere public WIFI netwerken testen (bars, hotels) en dan krijg ik makkelijk een stabiele 10+ Mbit.
2) Socket connection errors. Dit frustreert het meest:
2a) Git: Op mijn werk laptop gebruik ik git om source code te downloaden van mijn bedrijf's git server naar mijn laptop (and vice versa). Dit gaat telkens fout met "connection reset" errors. Dan moet ik hetzelfde commando 10 keer of zo opnieuw draaien voordat het eindelijk lukt. De reden dat het meestal wel lukt is omdat ik maar een paar MBs download of upload. Wanneer ik dit doe via PulseSecure vanaf een public WIFI netwerk (bars, hotels) zijn er geen connection problemen en kan ik de volle WIFI snelheid gebruiken.
2b) Amazon cloud: OP mijn werk laptop gebruik ik Amazon Cloud command line tools om data files heen en weer te copieren. Zelfde probleem als git: "connection reset" errors. Met een 1-2 Mbit verbinding kan ik geen grote files downloaden maar zelfs voor 10 MB moet ik, net als bij git, hetzelfde command 10+ keer uitvoeren voordat de up/download eindelijk slaagt. Ik kan Amazon cloud ook thuis op mijn werk laptop gebruiken zonder VPN en dan werkt alles prima en kan ik met de volle 500+ Mbit snelheid werken.
2c) Speed tests. Met zowel NordVPN and PulseSecure krijg ik connection problems als ik web-based speed test tools draai: "A socket error occurred during the download test". Bijgevoegd plaatje is van speedtest.net met NordVPN. Andere websites geven soortgelijke meldingen.
Het bovenstaande lijkt duidelijk te wijzen naar of het Draytek modem of naar t-mobile's netwerk.
Help gevraagd
Wie kan helpen om dit probleem op te lossen? Zijn er diagnostiche tools die ik kan draaien? NordVPN heeft zo'n tool maar de die checkt alleen of er verbinding gemaakt kan worden (ping, traceroute etc) en dat zag er goed uit.
Is er een subtiele Draytek router setting die ik over het hoofd heb gezien? Knijpt t-mobile VPN verbindingen? Sta ik op een blacklist?
Elke suggestie is welkom!
Alvast bedankt, Peter van Sebille
Beste antwoord door yipton
Bekijk origineel