Geen bekabeld internet sinds 31-10-2023

  • 2 November 2023
  • 16 reacties
  • 123 Bekeken

Beste,

Sinds de avond van 31 oktober heb ik problemen met mijn glasvezel internet. Het begon met een trage upload snelheid van minder dan 1Mbps, maar sinds de ochtend van 1 november al helemaal geen internet meer.

De lampjes van zowel de router en ONT geven groen weer. Ik krijg ook gewoon een IP toegewezen, echter is het bedraad/wifi niet mogelijk om pagina’s te laden. Laptop/mobiel zeggen dan ook gewoon “no internet” maar zijn wel gewoon op huis netwerk geconnect.

Ik heb alle apparatuur gereset en meerdere malen met de klantenservice gesproken, alleen krijg ik telkens geen monteur thuis gestuurd om te kijken wat er aan de hand is. Het kan toch niet zijn dat de klantenservice dat niet kan regelen?

Voorheen altijd tevreden T-Mobile klant geweest en voor 31 oktober prima snelheden ontvangen.

Als jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hi @FikkieHo, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat het op dit moment wordt onderzocht!

Zodra we hier meer informatie over hebben wordt er contact met je opgenomen. Zou je ons op de hoogte willen houden van het proces? Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FikkieHo 

Knippert het PON lampje op de ONT toevallig?

Helpt het herstarten van de ONT of de internetkabel tussen ONT en router vervangen?

Hallo @Waqqas,

Bedankt voor je snelle reactie. Ja, ik de lampjes branden, ook de PON. ONT meerdere malen herstart en 3 verschillen soorten FTP/UTP/S-FTP kabels geprobeerd (allen CAT6 of CAT5e).

Met moeite lukt het soms om speedtest te bezoeken:

Met 0 Mbps upload kom je niet ver. De verbinding is er wel, maar meer dan dat is het niet.

Reputatie 7
Badge +15

@FikkieHo 

Een upload die 0 is, kan optreden wanneer er een stoorzender in het netwerk zit en daardoor kan jouw verbinding wordt verstoord. Meestal is dit vanzelf opgelost.

Okay, maar dat betekend dat wij niks kunnen doen behalve wachten?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FikkieHo, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat het op dit moment wordt onderzocht!

Zodra we hier meer informatie over hebben wordt er contact met je opgenomen. Zou je ons op de hoogte willen houden van het proces? Alvast bedankt. 

@Tommie van Odido 

Dank je wel Tommie. Het is na een aantal gesprekken met de helpdesk gelukkig gelukt om voor Maandag (6 Nov) een monteur te regelen. Fijn :) 

Ik hou jullie op de hoogte over de status.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @FikkieHo, super fijn dat het gelukt is. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

@Tommie van Odido @Ishana van Odido@Waqqas had inderdaad gelijk. Monteur is langsgekomen en alle apparatuur gechecked. Bleek allemaal in orde. Waarschijnlijk dus een foutieve (G)PON van andere klant (of niet) die aan dezelfde POP switch (lade) zit aangesloten.

Hij kon niks anders doen dan hopen dat die snel vervangen wordt door een monteur… Gelukkig heeft hij wel tijdelijk een 4g modem kunnen lenen aan mij zodat ik de komende weken (want dat zou het wel eens kunnen duren) internet heb.

Nu dus kwestie van geduld 😔

Ik denk dat er hier iets is fout gegaan…

Pakketje is op mijn naam en adres. Of ziggo kan bij jullie systemen of jullie werken met hetzelfde internetondemand systeem als Ziggo en er is iets fout gegaan.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @FikkieHo ik zie niet dat er een pakket vanuit ons is gestuurd naar jouw adres. Heb je niet per ongeluk ook een aanvraag geplaatst bij Ziggo? Ik durf anders niet te zeggen waarom je dit pakket hebt ontvangen. Dit zou je dan het beste bij Ziggo kunnen navragen hoe dit zit. Wat betreft het GPON probleem zie ik dat er een nieuwe afspraak met de monteur staat gepland voor morgen. De reden hiervoor is ook dat de demping nog steeds te hoog is en dat het eventueel aan de patchkabels ligt of toch nog de media converter. Hopelijk is het issue dan verholpen en kun jij volop weer van onze diensten genieten! 😊

Hi @FikkieHo ik zie niet dat er een pakket vanuit ons is gestuurd naar jouw adres. Heb je niet per ongeluk ook een aanvraag geplaatst bij Ziggo? Ik durf anders niet te zeggen waarom je dit pakket hebt ontvangen. Dit zou je dan het beste bij Ziggo kunnen navragen hoe dit zit. Wat betreft het GPON probleem zie ik dat er een nieuwe afspraak met de monteur staat gepland voor morgen. De reden hiervoor is ook dat de demping nog steeds te hoog is en dat het eventueel aan de patchkabels ligt of toch nog de media converter. Hopelijk is het issue dan verholpen en kun jij volop weer van onze diensten genieten! 😊

 @Demi van Odido: Ik heb ook Ziggo gebeld en die weten van niks. Dus dat pakketje gaat gewoon retour.

Ik en de monteur waren allebei verbaasd dat er zonder enig extra communicatie een afspraak is gepland terwijl we allebei wisten dat het probleem niet aan de aansluiting bij mij thuis lag. Dit was ook aangegeven door @Waqqas. De monteur is alsnog langs gekomen en heeft alles vervangen wat maar kon. Daar is gebleken dat het probleem nog steeds niet is verholpen en daarom heeft hij jullie backoffice doorverwezen naar een splitter/switch probleem in de POP. Hopelijk wordt er daar naar gekeken en niet naar de aansluiting bij mij thuis.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @FikkieHo, goed dat je dit aangeeft! Ik heb het meteen dubbel gecheckt en alles is goed doorgezet. Er wordt dan ook zo snel mogelijk contact met je opgenomen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hallo allen,

Het is eindelijk gelukt om het probleem op te lossen met de KPN monteur die vrijdag langs is gekomen. We denken dat het een combinatie van problemen was geweest, waaronder een connector die ingekort moest worden en een connector in de pop die er niet goed in zat.

Heb nu weer goed internet :) Voor de compensatie voor geen internet kan ik via klantenservice regelen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FikkieHo, ik ben blij om te horen dat het opgelost is!

Ik kan de compensatie voor je in gang zetten. Ik zie dat de eerste melding bij ons is gedaan op 01-11 en dat het op 17-11 opgelost is, klopt dit? Dan zal ik de vergoeding voor je in gang zetten. 

@Tommie van Odido: Goedemorgen Tommie, dat klopt helemaal. Dank je wel voor het regelen! Dan stuur ik de tijdelijke modem ook gelijk terug :)

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @FikkieHo. Ik heb de vergoeding direct voor je in gang gezet. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

Reageer