Beantwoord

geen data op pon kastje

  • 27 December 2023
  • 12 reacties
  • 149 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 8 reacties

Hoi ik ben 2 weken geleden van abonnement van 1GB naar 2GB gegaan .heb nieuwe modem gehad en een nieuw pon kastje 

Aangesloten door de monteur maar geen data op de pon converter.heb  de oude terug geplaatst en weer internet 

Ben al 2 weken bezig om dit werkend te krijgen

Odido zegt nu dat het bij de glasvezel provider ligt en niet bij odido 

Wie heeft dit probleem ook gehad

 

Mvg f dorst

icon

Beste antwoord door Fdorst 4 January 2024, 10:50

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Fdorst, goed dat je aan de bel trekt, ik licht je graag in over de vervolgstappen! Naar aanleiding van het verslag van de Guidion monteur hebben wij de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber ingeschakeld om na te gaan waarom de verbinding niet werkt met de nieuwe Media Converter. Ik vermoed dat ze door de feestdagen langer over hun onderzoek doen dan normaal de standaard is. Desalniettemin zijn ze hier nog steeds mee bezig voor je en ik verwacht dat je snel door hen gecontacteerd zal worden voor een monteursafspraak. Zij kunnen vervolgens je aansluiten op de verhoogde verbinding.

Ik heb er vertrouwen in dat je binnenkort de hogere snelheid kan ontvangen, wij gaan Open Dutch Fiber op de hielen zitten! 

Hoi ik hoop het .vandaag weer gebeld naar open dutch fiber.ik had 2 dagen geleden ook al gebeld .en ze zagen in het systeem niks staan grrrrrr. Nu weer aan gegeven dat de2GB verbinding nog steeds niet werkt.

Je word weer van kasje naar de muur gestuurt 

Nu weer wachten tot volgende week

 

Deze oplossingen komen bekend voor net als de standaard zin  Goed dat je aan de bel trekt dit hebben ze al zoveel gedaan dat ze er doof van geworden zijn

Wederom weer gebeld .met dutch fiber 

Nog steeds niet terug gebeld.

Waarom is het zo moeilijk om de nieuwe ont te registeren,zodat ik de 2 GB verbinding kan gebruiken

Ben al 4 weken bezig om van 1GB naar 2GB verbinding te krijgen

Ik word hier echt moeideloos van dit is nog zachtjes uitgedrukt

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Fdorst, bedankt voor de update.

Ik ben ook direct voor je gaan kijken en zie dat het ticket nog steeds open staat. Dit kan komen door de feestdagen, dan zijn onze medewerkers ook een dagje met verlof! Hopelijk wordt het ticket zo snel mogelijk opgepakt.  

Hoi dit hoor ik al een aantal dagen .maar nog steeds niks gehoord. 

Ik heb ook aangegeven dat ik het tot vrijdag afwacht en als het dan nog niet opgelost is dan

Mogen ze het abonnement van 2GB terug zetten naar 1GB

Ik heb er geen vertouwen meer in dat het opgelost gaat worden voor as vrijdag

Weer gebeld met dutch open fiber.pfff

Ze zeggen dat ze het weer in het systeem zetten

Nog steeds niet opgepakt. Word weer van kastje naar de muur gestuurd 

Ik ben er nu echt klaar mee , met dit amateuristisch gedoe.

Ik ga me abonnement terug zetten naar 1GB

Mvg f dorst

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Fdorst, ik ben nogmaals gaan kijken en zie dat het oude ONT nog aangesloten zit. Heeft de monteur de nieuwe ONT wel goed geregistreerd en aangesloten? Heeft de monteur getest met minstens een Cat6 of Cat6a kabel willen testen op de 2,5 Gbit/s poort op het modem? (De andere poorten kunnen maar 1 Gbit/s aan) Direct verbonden met een apparaat dat meer dan 1 Gbit/s aan kan? 

Klopt de oude zit er nog op anders heb ik geen internet.

Ik geloof dat de monteur de ont niet geregistreerd heeft.

Mvg f dorst

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de informatie @Fdorst. Ik heb Guidion opnieuw aangestuurd met de duidelijke informatie over het ONT. Dit type ONT kan namelijk maximaal maar 1 Gbp/s aan. Zonder juiste registratie kom je natuurlijk niet online. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. 

 

Wil je mij een terugkoppeling geven als de monteur langs geweest is? Thanks! 

Bedankt voor de informatie @Fdorst. Ik heb Guidion opnieuw aangestuurd met de duidelijke informatie over het ONT. Dit type ONT kan namelijk maximaal maar 1 Gbp/s aan. Zonder juiste registratie kom je natuurlijk niet online. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. 

 

Wil je mij een terugkoppeling geven als de monteur langs geweest is? Thanks! 

 

Hoi Tommie de monteur is geweest.en kreeg het ook niet voor elkaar. Hij heeft gebeld met odido en uitgelegd,waar het probleem ligt.

Ik zie net dat de oude ont niet meer communiceert. 

Ik heb de nieuwe geplaatst en werkt eindelijk

Eindelijk een monteur die weet waar het probleem lag top daarvoor.

 

Mvg f dorst

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Fdorst, ik ben erg blij om te horen dat je nu kunt genieten van je nieuwe snelheid. Heel veel plezier met je 2 Gbit/s! 

Reageer