Beantwoord

Geen diensten

  • 16 November 2023
  • 8 reacties
  • 100 Bekeken

Sinds vrijdag 10 november geen internet en tv. Gideon-monteur heeft geconstateerd dat het probleem niet bij mij in huis zit, dus . . . Aantal keren gebeld, maar niemand geeft duidelijkheid over wat er aan de hand is en hoe en wanneer dat opgelost gaat worden. De Odido-app geeft aan dat er geen lokale storingen problemen zijn, maar toch hebben meerderen in mijn buurt hetzelfde probleem. Hoe nu verder?

icon

Beste antwoord door Jan Kragt 22 November 2023, 16:09

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jan Kragt, goed dat je aan de bel trekt, sorry dat er nog geen specifieke oplossing op handen is ik zie je graag zo snel mogelijk genieten! Momenteel zijn wij samen met de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber nog heel druk bezig om de speld in de hooiberg te vinden. Wij doen er samen alles aan om hier zo snel mogelijk bij je op terug te komen. 

Wij zijn hier nog heel druk mee voor je aan de slag, wij hopen dit spoedig voor je op te lossen!

Een stap in de goede richting is dat ik meer antwoord krijg dan via de telefonische service-desk. Dat gaat niet verder dan ‘we maken een werkbon aan’. Maar verder snap ik er niets van. Kort nadat op vrijdag 10 november om 11.45 u de verbinding wegviel, waren er ODF-ers in de straat bezig met naar eigen zeggen een kabel te vervangen wegens kabelbreuk. Die kabel zou op maandag 13 november worden aangesloten door anderen, dat mochten zij niet doen. Dan zou ook de storing verholpen zijn, maar dat blijkt allesbehalve het geval.

Er is sinds maandag niemand meer in de straat of het wijkstation gesignaleerd en het lijkt er erg op dat Odido geen enkele energie steekt in een snelle reparatie. Hoe het verder ook gaat, op een stevige klacht of claim mogen jullie zeker rekenen. Het is al met beschamend.

Een extra klacht is dat mij naar aanleiding van telefonisch contact op maandag 13 november per mail beloofd is dat ik binnen drie werkdagen een reactie zou ontvangen (referentienummer 67115415). Dat is niet gebeurd. Daarover vanmorgen weer telefonisch contact gehad. ‘Oh nee, dat is niet netjes. Ik zoek het uit en u wordt daarover zeker vandaag teruggebeld'. Helaas, ook dat is niet gebeurd . . . Odido heeft kennelijk geen boodschap aan zijn klanten. Wat een vertoning!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Jan Kragt, allereerst excuses voor deze ervaring. De technische dienst zal dit zo snel mogelijk oppakken. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

Begrip en excuses, daarvan heb ik inmiddels al dozen vol hier staan, maar ik schiet er niks mee op. Elf dagen verder en nog steeds geen internet en geen TV, maar ook geen duidelijkheid over wat er aan de hand is en wat er gaat gebeuren. Sinds gisteren ligt de straat 50 m verderop weer open bij kennelijk een distributiepunt, maar er gebeurt niets. Hekje erom en weg zijn ze weer, ook niemand weer gezien. Ik ben helemaal klaar met Odido en ik ga een klacht met claim indienen. Waar moet ik dat doen?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Jan Kragt, ik zie momenteel dat Open Dutch Fiber nog langs moet komen. Een afspraak wordt nog ingepland zover ik zie in de laatste update maar is er nog geen datum geprikt. Ik verwacht dat dit de komende dagen gebeurt. Ik had je ook graag meer verteld over wat er moet gebeuren, maar het is eerst van belang dat de netwerkbeheerder langskomt om het op te lossen. Vrijwel altijd na deze herstelafspraak is het probleem dan ook daadwerkelijk opgelost. Je kunt de klacht hier bij ons doorzetten, telefonisch via 0800 0092 of via internet.service@odido.nl

Ik sta in ieder geval ook hier voor je klaar om het zo snel mogelijk op te lossen. Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen betekenen, laat het gerust hier weten.

Sinds halverwege vanmiddag is de verbinding gelukkig hersteld, maar de frustratie over de gang van zaken gedurende de afgelopen 12 dagen is er niet minder om. Niemand heeft overzicht, iedereen werkt lang elkaar heen en de klant heeft het nakijken . . . Service is bij Odido een inhoudsloos begrip.

Sowieso neem ik aan dat over de periode van storing geen abonnementsgeld in rekening gebracht wordt. Mijn verdere klacht en claim dien ik een dezer dagen in via internet.service@odido.nl.

Reputatie 7
Badge +8

@Jan Kragt Super dat het inmiddels is hersteld! De netwerkbeheerder heeft het herstel dan niet bij ons afgemeld. Ik laat voor de zekerheid het ticket openstaan, zodat jouw verbinding nog gemonitord kan worden door de technische dienst. 

Wat betreft de vergoeding voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten, ga ik deze gelijk voor je in orde maken. Je ontvangt hier ook een bevestiging van per e-mail. 

Reageer