Geen diensten in Uitgeest

  • 12 December 2023
  • 45 reacties
  • 429 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 33 reacties

sinds 10:42 in 1911 WT rood brandend LOS lampje.

Is er iets bekend? 

 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hey @jg76, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Er is op dit moment niks bekend in Uitgeest. Zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden? Dan kan ik het voor je doorzetten. Alvast bedankt!

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)
Bekijk origineel

45 reacties

Ik heb nu officieel langer storing (30 minuten nu) dan in de voorgaande 10 jaar bijelkaar via Ziggo.
kom op Odido, stabiliteit is belangrijk.

Is er iemand van Odido die hier naar kan kijken? 
Service pagina verwijst naar community… dus hier ben ik..

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jg76, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Er is op dit moment niks bekend in Uitgeest. Zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden? Dan kan ik het voor je doorzetten. Alvast bedankt!

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Wan aan

power op ont

los knippert rood 1 x sec

pon uit

(had inmiddels ook al gebeld zie dm)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jg76, bedankt voor de update. Het is nu aan onze Back Office om dit op te pakken. Wordt vervolgd! 

4 dagen later. Gister monteur 1 minuut binnen geweest want geen signaal. Dat wist ik dinsdag 10:45 ook al. Waarom nog een monteur langssturen en niet iemand naar de centrale. 

Het is toch duidelijk dat er geen signaal is.. Odido kom in actie! En data vouchers voor de telefoon is leuk.. maar dat is als iemand een zaklamp geven als de stroom uitvalt… ik kan niet m’n hele huis op een telefoon laten draaien. Regell dan een simkaart in de modem of zo. KOM OP (N)ODIDO! 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @jg76, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het direct nagekeken! Het is inmiddels al doorgezet en de externe netwerkbeheerder zal worden aangestuurd. Ik zal meteen mijn uiterste best doen om dit voor je te versnellen! 😊 Groetjes, Ishana

Hoi @jg76, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het direct nagekeken! Het is inmiddels al doorgezet en de externe netwerkbeheerder zal worden aangestuurd. Ik zal meteen mijn uiterste best doen om dit voor je te versnellen! 😊 Groetjes, Ishana

Nog geen updates…. 

Hallo @Ishana van Odido @Tommie van Odido waarom duurt dit zo lang? Nog steeds geen updates…

Alleen maar mailtjes met Hoe vind je onze dienstverlening?? Nou Odido… het valt erg tegen! 
Geef me desnoods de pincode van die deur van de wijkcentrale zelf maar.
Of regel in ieder geval een 4g router. 

Reputatie 7
Badge +9

Een 4g router hebben we jammer genoeg niet @jg76. Het is op 16-12 doorgezet naar de netwerkbeheerder, zij zullen dit spoedig voor je oppakken en hebben het hopelijk snel opgelost! 

https://www.odido.nl/alcatel/mifi-router-mw70vk?id=22032008&color=Wit&shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=MAT01,MAT22,SK300,27606115&lp=2&bc=1,0,0&gclid=Cj0KCQiAm4WsBhCiARIsAEJIEzUvv-6x5s8mrVCPIVSbCck8NGXfFcmkHUvZwyJAxumlkgrhgj-yQzQaAi8GEALw_wcB

 

? wat is dat dan?

 

Reputatie 5

@jg76 heb je toevallig een Odido of Ben simkaart? Zoja dan kan ik je een code toesturen voor onbeperkt internet zodat je in ieder geval je mobiel als hotspot zou kunnen gebruiken totdat het probleem is opgelost.

Ja die heb ik, maar ik heb al unlimited, nu kan ik idd mijn mobiel als hotspot gebruiken, maar die is niet “sterk”. genoeg voor een heel huis. Ik heb slimme lampen, thermostaten, zonnepanelen en dan nog zeker 10 apparaten over utp in huis. Slimme bel, die doet nu niks. etc etc. 
Ik ben afhankelijk van stabiel internet.

Hoi! Dagelijkse update:

 

Geen update..

 

Jammer!

 

We zijn nu 15!! dagen verder. Nog geen signaal.

Hoe dan?

Reputatie 6
Badge +2

@jg76 Ik ben direct het systeem ingedoken om te kijken of er al meer bekend is. Gelukkig zie ik dat n.a.v. het monteursbezoek op 15-12-2023 een ticket is aangemaakt naar de netwerkbeheerder op 22-12-2023 door mijn collega’s van de technische dienst. Ik vermoed dat er vertraging is ontstaan in het contact opnemen vanuit de netwerkbeheerder vanwege de feestdagen. De netwerkbeheerder heeft vijf werkdagen de tijd om contact met je op te nemen. Ik weet zeker dat je hier deze week en anders begin volgende week over wordt gecontacteerd. 

man man man…
het signaal wordt verbroken, dat weet ik als klant na 2 minuten en geef dat door.
Dan komt er na 3 dagen een monteur..die ziet ook in 1 seconde daqt er geen signaal is… en dan duurt het nog een week!!! voordat dat ticket naar de netwerkbeheerder gaat? Terwijl ik in de tussentijd zeker 3 keer een half uur aan de telefoon heb gezeten… nee hoor, het ticket is op 16 december aangemaakt… U krijgt binnen 5 dagen antwoord…
En nu zijn we weer!! meer dan een week verder… Wat is dit voor service?
Ik kom van ziggo… als ik daar een keer storing had (al 15 jaar geleden op een ander adres, hadden ze dezelfde dag de straat al open)..

LOS DIT OP!
en mij vertellen dat ze “binnen 5 dagen” moeten antwoorden…lekker afschuiven. Dan gaan jullie er toch achteraan? Ik zou me kapot schamen..

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @jg76, ik begrijp je reactie volledig! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Wij hebben echt alles gedaan wat in onze macht ligt om het te versnellen, en dit is nu de uitkomst.  Ik snap natuurlijk dat je het liever gisteren dan vandaag opgelost zou hebben, maar dit is simpelweg geen optie. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido hebben jullie wat nieuwe codes voor me? De vorige zijn op… (unlimited data voor de mobielen hier in huis)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jg76, de allerbeste wensen! Ik heb je direct twee nieuwe codes opgestuurd in een privébericht. 

Ok, ik wederom nog steeds niks gehoord van de netwerkbeheerder. M’n ONT is nog vrolijk aan het knipperen.
Kan er aub iemand een manager aansturen die de netwerkbeheerder een “aansporing” kan geven???

@Tommie van Odido 

Reputatie 4

Hi jg76,
Aldus Odido: ...“Het is niet mogelijk om met een miljoen klanten op vast Internet in zoveel verschillende escalatiesituaties een casemanager te hebben.”….
Supportafdeling verbetering | Odido community

Sterkte en vriendelijke groet,

Paul

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jg76, op dit momen zijn we nog in afwachting van de onderaannemer. Dit is de laatste update van vandaag. Hopelijk komt er nu schot in de zaak! 

Hi jg76,
Aldus Odido: ...“Het is niet mogelijk om met een miljoen klanten op vast Internet in zoveel verschillende escalatiesituaties een casemanager te hebben.”….
Supportafdeling verbetering | Odido community

Sterkte en vriendelijke groet,

Paul

Ik zou het juist omdraaien, het is voor een bedrijf met een miljoen klanten onmogelijk om geen casemanagers te hebben voor storingen en escalaties. Hoe verbeter je anders je processen en maak je je procesvoering beter en bestendig? Ik werk zelf al meer dan 20 jaar in de ict voor heel wat grotere systemen dan dit, en geloof me, bij dit soort storingen zitten we er bovenop. Want als het voor 1 klant kan gebeuren kan het voor alle klanten gebeuren en dat wil je voorkomen. Nou ja, als het nog een week duurt kan ik contract ontbinden en ga ik naar de volgende. Hopelijk hebben die betere contacten met open Dutch fiber en weten die het wel te fixen… met wat geluk komt het niet zover maar ik heb weinig vertrouwen,

Hallo allemaal!!

 

Wederom nog niks… geen telefoontje, mailtje, bezoekje… helemaal niks.
Ik weet zelf nog steeds niet wat er aan de hand is. Ik denk Odido ook niet..

Wat ik wel weet: geen signaal..

Reageer