Beantwoord

Geen downloadsnelheid alles bekabeld

  • 28 October 2022
  • 9 reacties
  • 74 Bekeken

sinds een klein uur geen downloadsnelheid tot zeer laag. 8.37 lampjes knipperen gewoon op de modem, 

Normaliter heb ik een downsnelheid van wel meer dan 900. Hoe kan dat? en hoe lang gaat dit duren? 

Ik heb internet nodig om te kunnen werken.

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 October 2022, 10:50

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mooievrouw 

Heb je een grijze CTS mediaconverter? Kun je eens kijken bij de 6 schakelaars aan de kant van de stroomkabel of alleen 3 en 4 of 1 en 6 aanstaan?

mmmm ben beetje een leek daarin. een grijze CTS mediaconverter, sorry maar wat is dat? 

Heb een witte modem die is opgestuurd en verder niets, alleen kabel naar mijn pc

En het vreemde is, heb wel internet, best heeeel traag. maar de speedtest kan niets doen ivm geen internetverbinding

 

https://www.speedtest.net/my-result/d/85c117d3-441f-4f36-961d-db17adbbe297

Nu doet de speedtest het wel

 

Reputatie 7
Badge +15

@mooievrouw 

Bij glasvezel zit er een apparaat tussen het glasvezelaansluitpunt en router, er gaat een internetkabel vanuit de mediaconverter naar de WAN poort van je router.

alleen 3 en 4 staan aan 

 

Reputatie 7
Badge +15

@mooievrouw

Kun je de speedtest eens uitvoeren op een andere laptop/pc? Misschien kan je de mediaconverter ook eens voor even van het stroom halen.

op de andere ( bekabelde ) pc is de downsnelheid 859.1 en de up snelheid 887.5

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@mooievrouw

Oke, dan dan ligt het waarschijnlijk aan de pc waarmee je eerst een speedtest deed, je zou hem een kunnen opstarten in veilige modus en dan een speedtest doen via de Ookla speedtest app om alle snelheid verminderende factoren te minimaliseren.

Waggas bedankt voor al je antwoorden, je hebt me er goed mee op weg geholpen. Ik laat het zo, snelheid is wel iets meer geworden nadat ik in veilige modus wat programma's heb uitgeschakeld tijdens opstarten van de pc. Deze heeft nog meer issues die niet helemaal lekker lopen. Ik breng de pc even naar de dokter om te genezen. Vandaag weinig kunnen werken maar krijg een laptop van mijn werkgever.

Reageer