Beantwoord

Geen glasvezel Nijmegen

  • 27 October 2023
  • 18 reacties
  • 178 Bekeken

Hoi,

Sinds vanochtend rond iets van 11 uur heb ik geen internet meer.
Ik heb al geprobeerd om de ONT en de router opnieuw te starten.
Dit heeft geen effect.
Is er een storing in de buurt?

icon

Beste antwoord door wburgers 1 November 2023, 09:09

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @wburgers, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Kan je mij iets meer informatie geven? Dan kan ik het meteen voor je doorzetten. Alvast bedankt.

 

  1. Brand het WAN lampje op het modem groen?
  2. Hoe branden de Power, Connection en Alarm lampjes op het ONT? 
  1. Het WAN lampje op de modem brandt groen, maar Internet is rood.
  2. Power en Connection op de ONT zijn groen, Alarm is uit.
Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @wburgers!

Ik heb besloten om een monteur voor je aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak met Guidion in te plannen. Hopelijk kan hij dit snel voor je oplossen. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven? Alvast bedankt.

 

Ik kan pas op donderdag een afspraak maken.

Kunnen jullie tot die tijd een onbeperkte bundel op m'n telefoonabonnement zetten?

Reputatie 7
Badge +9

Uiteraard @wburgers! Ik heb je direct een privébericht gestuurd met de instructies en vouchercodes. 

Ik kreeg vandaag een mail dat er toch een storing was in mijn buurt.

(Vreemd dat jullie daar pas na 4,5 dag achter kunnen komen? Ook staat er niet bij wat er precies niet werkt(e).)
Die storing is opgelost volgens de Mijn Odido pagina.

Na een herstart van de ONT en modem lijkt het ook weer te werken, maar is de snelheid nog te laag.
Ik heb een 100/100 abonnement, maar haal op dit moment snelheden van 10/10 (Mbit/s).
Voordat ik de afspraak met de Guidion monteur afzeg, hoop ik dat dit nog aan de Odido kant kan worden opgelost?

Ik hoor het graag.​​

Dat was van korte duur.
Ik heb wederom problemen.

Ik krijg nu wél een IP-adres, wat ik de afgelopen 4 dagen niet kreeg, maar krijg wederom geen verbinding.
Nu knippert het Internet-lampje wel groen (en de rest van de lampjes (WAN en de 2 lampjes op de ONT voor Power en Connection) zijn ook groen).
Ping van > 605.989 naar de eerste hop.
Er gaat echt nog iets mis in de wijkkast of verderop.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wburgers 

De afspraak met de monteur kan je beter niet annuleren. Wellicht is de ONT defect of anders zet de monteur dit door maar KPN die de lijn kan controleren.

Na nóg een herstart van ONT en modem werkt het weer stabiel sinds gisteravond.
Ook de snelheid is weer op orde. (± 95/95 van de 100/100 Mbit)
Ping van 12 ms.

Ik kijk morgen wel wat de monteur er van zegt, maar het had dus wel degelijk te maken met de lokale storing die gisteren is opgelost.

En wederom problemen.

Weer hetzelfde.

Lampjes op ONT branden groen.

Op het modem is WAN groen en Internet rood.

Kan geen ip-adres krijgen.

 

Heeft KPN-Netwerk weer lopen klooien aan het netwerk?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @wburgers, het lijkt erop dat er aanpassingen zijn verricht maar omdat het zondag is, kan ik niet heel diep de materie in - de systemen zijn deels toegankelijk in het weekend. Ik heb een reprovisie uitgevoerd op het modem zodat het signaal kan worden hersteld, maar dat is wel het maximale dat ik vandaag kan doen. Mocht het na een herstart straks niet werken, dan wil ik je vragen om het tot morgen af te wachten. 

Maak jij toevallig gebruik van een Odido of Ben simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Hoi @Jason van Odido,

Bedankt voor het antwoord.

Ik heb nogmaals een herstart geprobeerd, maar helaas verhelpt dat het probleem niet.
Ik heb inderdaad ook een Odido SIM, dus ik ontvang graag een vouchercode in de tussentijd.

Hopelijk kan iemand morgen dat wél in de systemen kijken wat er aan de hand is.
Ik hoor het graag.
 

Dag Allen gisteren nacht om 2 uur snachts ging bij mij uit het niets internet weg. Percies zelfde probleem internet staat op rood. Rest is groen. Odido gebeld monteur wordt gestuurd alleen ik heb nog geen email of link. Ik denk dat het probleem in nijmegen en mill niet echt opgelost wat nu gaande is als ik op andere topics lees

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @oznur.oztk, goed dat je aan de bel trekt, ik schiet je graag te hulp om je verbinding zo snel mogelijk te herstellen! Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met Guidion en dat er vandaag een monteur bij je langskomt. 

Ik heb er vertrouwen in dat Guidion veel voor je kan betekenen, ik kijk uit naar je afspraak met de monteur! 

Wat een totale onkunde bij Odido.

Sinds eind oktober (zie begin van dit topic) heb ik problemen.
Die zijn nog steeds niet opgelost.
Soms werkt het en heb ik wel internet, maar soms dagen niet.

De eerste paar keer kon het probleem worden opgelost door een reset van modem of ONT, maar dat heeft inmiddels geen zin meer.
Volgens de monteur die de 3e keer langskwam, moest het ONT vervangen worden.
Hij had deze niet bij zich en zei dat Odido die moest opsturen.
Dit had hij ook in zijn rapport gezet.

Vervolgens hoor ik niks van Odido en wordt mijn backoffice ticket gesloten, omdat internet ondertussen toevallig wél weer een keer werkte.
Daarna weer klachten en weer een ticket geopend met de backoffice.
Maar op het moment dat de backoffice het oppakte, werkte het toevallig weer en werd wederom het ticket gesloten.

Het grootste deel van december heeft internet gelukkig wel gewerkt.
Maar nu heb ik sinds vorige week weer problemen.
Weer een nieuw ticket met de backoffice geopend.
En nu zou ik dan eindelijk een nieuwe ONT krijgen.
De instructies voor de Guidion monteur waren om een nieuwe ONT mee te nemen.

De Guidion monteur is zojuist onverricht ter zake weer vertrokken.
Hij had geen ONT bij zich en zegt die ook niet te kunnen bestellen.
Het heeft dus ook geen nut om een andere monteur te sturen, want ze hebben geen ONT (van Nokia) op voorraad.
Odido schijnt die dingen wel te kunnen opsturen naar de klant.
Waarom dit dan 2 maanden geleden niet al gedaan is, is mij een raadsel.

Kortom een complete chaos en ik heb nog steeds geen internet.

Ik ben er dan ook helemaal klaar mee.
Als het niet vandaag nog wordt verstuurd ga ik morgen mijn abonnement opzeggen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wburgers, dat loopt inderdaad niet zoals het zou moeten, mijn excuses hiervoor. Ik zie dit namelijk ook terug in mijn systeem. De monteur heeft het doorgezet naar onze Back Office om een nieuw ONT op te sturen. Ik heb de prioriteit van het ticket verhoogd en een spoedaanvraag gedaan. Hopelijk wordt er nu snel een nieuw ONT opgestuurd!

In totaal heb ik sinds oktober nu al meer dan een maand geen internet gehad.
Ik neem aan dat de rekening voor deze maand volledig vervalt.

Overigens loopt de teller nog steeds.

Reputatie 7
Badge +9

Uiteraard vergoeden wij de periode dat je geen diensten gehad hebt @wburgers

Reageer